Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Samuel2000 - 23.01.2024, 17:04:21
-
V70 mk1 2.4
Alkuun tuntu että lähtee kylmänä hyvin käyntiin, tänään lähti kylmällä koneellakin vasta tokalla startilla. Moottorin vikavaloa polttanut pidempään ja antaa koodin p0013 pakopuolen (b) nokka-akselin asennon virtapiiri avoin (lohko 1)
Tänään vaihdettu alkuperänen uusi nokan-asento tunnistin ja ei ollut mitään vaikutusta, sytytti valon taas neljännellä käynnistyksellä.
-
Edit
Moottorin vikavalo homma saatu selvitettyä
-
Edit
Moottorin vikavalo homma saatu selvitettyä
Olisiko liikaa pyydetty, jos kertoisit, miten vikavalo ratkesi? Sitähän täällä ratkottiin useammassakin topicissa.
Palstan antihan on siinä, että myös ratkaisut jaetaan!
-
Olisiko liikaa pyydetty, jos kertoisit, miten vikavalo ratkesi? Sitähän täällä ratkottiin useammassakin topicissa.
Palstan antihan on siinä, että myös ratkaisut jaetaan!
Toi on aloittanut viestinsä Edit tekstillä, kun puuttuu vastauksen alareunasta viite viestin muokkauksesta « Viimeksi muokattu: 01.01.2024, 14:24:17 kirjoittanut XXXX »
Samaa mieltä, että pitäisi vinkki jakaa muillekin
-
Vikavalon aiheuttaja oli se rikkinäinen vvt solenoidi vaikka sekin oli uusi, mitattuna sai kyllä alkuun lukemat sieltä mutta kaikki alko olla tutkittu niin mittasin vielä uudelleen ja sillä kertaa ei antanu mitään lukua joten hain purkaamolta yhden käytetyn samalla numerolla ja kappas, valo katos sillä. Polttoainelinjassa oli rikkinäinen takaisku.
-
Joskus harvoin starttaa pidempään?
-
Mikä takaisku polttoainelinjassa oli rikki? Siis missä, pumpun päälläkö?
-
Suodattimen vieressä oleva, sellaista siellä ei taida alunperin olla.
-
No minä ku vähän ihmettelinkin...
-
Anturit vaihdettu ja sama ongelma edelleen, ei siis käynnisty.
-
Tulpat?
-
Tulpat on myös juuri vaihdettu uusiin ja niillä ei ollu mitään vaikutusta ja samalla kokeiltu toisen auton puolat heittää kiinni.
Edelliset tulpat oli ngk lähes uudet ja nyt kokeiltu boschin omia, puolat myöskin volvon alkuperäset.
-
Kylmäjuotos jossain releessä?
-
Pumpun rele siitä on vaihdettu, ei muita :idiot2:
-
Sain tänään kaverin starttaamaan ja kipinä puuttuu alkuun.
-
Pomppiiko kierroslukumittarin neula startatessa?
-
Ei pompi muistaakseni.
Tallissa myös vuoden vanhempi T5 koneella jossa ei myöskään pompi viisari, se tosin N sarjan moottorilla ja tämä ärrä RN.
-
Mulla tuo 2001 T5 eikä siinäkään pompi muu kuin kuski ja toimii. :D
-
Eilen tuli kokeiltua myös ehjää antennirengasta ja ei vaikutusta silläkään. Jos tänään sais vidalla katottua antaako se sillä yhtään mitään koodia.