Ateho  Elekma

Volvo 850 2.4

  • 90 Vastauksia
  • 21680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #60 : 15.03.2019, 12:26:12 »
Tuotahan ei uutena tietenkään saa ja käytetyt +20e ebayssa  :'(
Käyköhän joku noista motonetin malleista? https://www.motonet.fi/fi/kategoria/2019/289161/Radion-asennuslevyt-ja-kotelot?pagenum=1

ja minkähän johtosarjan tuo tarvitsee?
47-2208 tai 47-2209 lokeroksi, johtosarja 47-2101. Motonetin tuotenumeroja kaikki.
Jäitä housuun!

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #61 : 15.03.2019, 12:28:42 »
Lokeroista käynee mikä vaan? Johtosarja tarvitaan mankan ja Volvon johtojen väliin, esim. Biltemasta tuotenro. 84-580 7,90€ tai Motonetista tai mistä vaan autohifiliikkeestä kalliimmalla.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #62 : 15.03.2019, 13:31:43 »
Täytyypä motonetista kävästä :)
Kiitos!
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #63 : 20.03.2019, 08:59:17 »
Huohotus loppui kun ajelin muutaman tuhat kilometriä.
Eli se sentäs onnistui kerralla  ;D

Viionloppuna voisi radion vielä päivittää, jos saan tarvittavat osat käsiini.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #64 : 22.03.2019, 21:46:43 »
No jo oli helppoa..
2min ja uusi soitin "asennettu"

Soitin oli 34,90e Puuilossa ja tuntuu toimivan Iphonen kanssa ihan hienosti.
Tämä oli halpa ja hyvä päivitys  ;D

Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #65 : 27.03.2019, 15:54:56 »
Pitkäänhän se toimikin..
Kylmänä lyö check engine valon päälle ja koodi on "154          EGR system flow too high in system"

Lämpimänä kun nollaa, niin sitten ei taas syty.
Näyttää vain kylmäkäynnistyksessä tulevan?

Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #66 : 24.04.2019, 13:46:51 »
Pitkäänhän se toimikin..
Kylmänä lyö check engine valon päälle ja koodi on "154          EGR system flow too high in system"

Lämpimänä kun nollaa, niin sitten ei taas syty.
Näyttää vain kylmäkäynnistyksessä tulevan?

Oliko kellään kokemusta tuon EGR:n tulppauksesta?
Vai kannattaako hankkia uusi EGR venttiili?
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #67 : 05.08.2019, 10:22:02 »
No harvinaisen vähän tuntuu olevan tietoa EGR:stä?
Eipä tuo ole kesällä haitannut ja valo ei ole pakkasten jälkeen syttynyt kertaakaan.

Sytytys tms ongelmia ei ole ollut enää tulppien ja virranjakajan vaihdon jälkeen. Hyvin on pelittänyt  :)
Ainoastaan ilmastointi on pimeänä, mutta eipä tuota näillä keleillä taas tarvitse  ;D
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #68 : 31.10.2019, 15:07:41 »
Kesällä laitettu INA:n jakopää ja nyttenpä sitten on vain ajeltu.
Ei ole edes tuo EGR vaivannut näillä pikku pakkasilla.
Saa nähdä miten käy kun pakkaset kiristyy.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #69 : 31.10.2019, 20:39:40 »
Johonkin 2005-malliin asti d5:ssä voi kai egr:n tulpata ilman ongelmia, niin noin vanhassa ehkä uskaltaisin kokeilla miten käy
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #70 : 31.10.2019, 21:12:11 »
Johonkin 2005-malliin asti d5:ssä voi kai egr:n tulpata ilman ongelmia, niin noin vanhassa ehkä uskaltaisin kokeilla miten käy
Syttyy vikavalo.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #71 : 09.01.2020, 21:48:09 »
Mistähän voisi vuotaa öljyä noin rajusti?
Kuivasin koko öljypohjan ja etuosan jarrucleanerin kanssa.

Kävin koeajolla ja tutkin uudelleen, niin öljynsuodattimen pohjassa oli useita öljyhelmiä.
Öljyä oli myös suodattimen takana kampiakselin hihnapyörän luona.
Suodatin on kyllä kireällä.

Näkeekö hän tuonne paremmin jos ottaa renkaan pois ja raottaa sisälokaria?
Epäilen että kampiakselin stefa vuotaa? Mielestäni se oli kesällä vaihdettu, mutta onpa nuo uudet tiivisteet vuotaneet monesti.
Volvo V60 Cross Country -2019

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #72 : 09.01.2020, 22:11:48 »
Kuulostaa kampiakselin stefalta ja jos se on kesällä vaihdettu, niin todennäköisesti moottori huohottaa sylinteripaineen moottorin alakertaan, joka pullauttaa stefat.

Viallinen tai kulunut stefa vuotaa hieman. Irronnut stefa todella reilusti.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #73 : 09.01.2020, 22:14:20 »
Kuulostaa kampiakselin stefalta ja jos se on kesällä vaihdettu, niin todennäköisesti moottori huohottaa sylinteripaineen moottorin alakertaan, joka pullauttaa stefat.

Viallinen tai kulunut stefa vuotaa hieman. Irronnut stefa todella reilusti.

Täytyy koettaa tutkia tuo viikonloppuna.
Huohotinjärjestelmä on vasta huollettu ja öljyloukut yms vaihdettu, joten ei pitäisi siitä johtua.
Volvo V60 Cross Country -2019

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 850 2.4
« Vastaus #74 : 09.01.2020, 23:20:48 »
kone käyntiin, öljyn mittatikkua ylös ja kaasurullasta reippaasti kaasua. Jos tulee savua, niin seuraavaksi öljyn täyttökorkkia löysälle/auki koneen käydessä (varo, roiskii öljyä) ja kokeilee kädellä tuntuuko selvä puhallus. Tuntui tai ei, niin vähän kaasua (ihan hirveästi ei kannata kierrättää, ettei joudu konehuonetta pesemään). Huohottava kone puhaltaa korkin tai mittatikun kautta reilusti.

Yritin Youtubesta etsiä videota, muttei kovin hyviä löytynyt ja kaikissa sanottiin syyksi tuo huohotinsysteemi. Minusta pieni "pöläytys" on normaalia jos huohotin on tukossa, mutta ei sieltä mittatikun/korkin kautta nyt savua/kaasua saisi ihan hirveästi tulla kaasua antaessa.

Joitain tinamoottoreita nähnyt, joissa se öljykorkki on avattuna ollut kuin toinen pakoputki ja mittatikun kautta on moottorin römpötyksen tahtiin puhallellut savua. Tällöin on ollut peli selvä ja alakerta entinen (väljä).

Puristuspainemittaus tai viimeistään ohivuotomittaus tietenkin varmistaisi asian.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo