Carcom Oy  Ateho

Huohotus

  • 5 Vastauksia
  • 1232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70TR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • I ♥ my Volvo
Huohotus
« : 01.11.2019, 14:02:52 »
-94 850 2.4 20v huohotusjärjestelmä miten toteutettu. Ahtamaton moottori kyseessä, kaasuläppäkotelon alla öljyä ja tutkin mistä vuotaa. Otin sen läppäkoteloon tulevan muovikäyrän irti ja öljyä sisällä, oli vuotanut sen öljyn siihen kotelon alle jostain venttiilikannesta siihen käyrään tulevasta putkesta, joka käännetään siihen käyrään kiinni. Miksi sitä öljyä tulee niin paljon siihen käyrään, oli kaasuläppäkin ihan karstassa. Onko huohotusjärjestelmässä joku takaisku tai joku, toimiikohan oikein. Kone käy nätisti eikä se savuta, vetää tosi hyvin. Huohottaako vaan niin paljon, vai onko järjestelmässä jotain vikaa... Ajettu 340tkm.
Kotka

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohotus
« Vastaus #1 : 04.11.2019, 13:08:38 »
Hakukenttään "PCV" ja tietoa järjestelmästä kumpuaa. Myös youtube tuntee "PCV-breather" huollon ::)
Olen antanut itseni ymmärtää, että ainakin vapareissa järjestelmän puhdistus 160 tuhannen nurkilla kuuluu huolto-ohjelmaan. Minulla alkoi tulla toistuvia moottorihäiriöitä Long term idle speed'istä ja syntipukiksi paljastui murtunut pikku letku PCV-järjestelmässä. Ainakin turboissa tuon systeemin ydin on kivasti sijoitettu imusarjan alle, eli vaihto/perusteellinen puhdistus vaatii vähän harrastelua. Pahoja tukoksia ei löytynyt, mutta vaihdoin Skandixin valmiin varaosasetin alkuperäisten tilalle.

Muistan hämärästi lukeneeni, että vapareissa puhdistus onnistuu sutjakammin, mutta vastaavasti myös puhdistuksen tarvetta tulisi useammin(?).

Poissa V70TR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • I ♥ my Volvo
Vs: Huohotus
« Vastaus #2 : 05.11.2019, 06:10:32 »
katsellaan haulla jos jotain löytyy. Pikku nykiminen loppui kun pesin sen kaasuläpän, pitäisi ottaa kokonaan irti vielä perusteellisempaan putsailuun. Huohottaa mikä huohottaa, öljyä tulee siihen käyrään eli itse järjestelmässä ei lienee vikaa kone vaan huohottaa... PCV ei antanut hakukenttään mitään tuloksia...?
Kotka

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Huohotus
« Vastaus #3 : 05.11.2019, 07:01:30 »

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24502.msg438716;topicseen#msg438716

Itse tein noin, en kokeillut olisiko kaasuläpän irroittamalla selvinnyt, imusarjan alla on aika ahdasta
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: Huohotus
« Vastaus #4 : 05.11.2019, 08:46:12 »
PCV ei antanut hakukenttään mitään tuloksia...?

Haku vähän välillä tökkii, kannattaa tyhjän jälkeen klikata "Hae uudelleen"



Poissa V70TR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • I ♥ my Volvo
Vs: Huohotus
« Vastaus #5 : 05.11.2019, 17:25:03 »
Kyllähän niitä ohjeita alkoi löytyä, ja ei nyt ihan pikku hommalta näytä varsinkaan kun ei ole tallia missä tehdä ;)
Kotka

 

KL-varaosat  Race.fi