Elekma  Autoracing

Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)

  • 6 Vastauksia
  • 7743 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« : 05.01.2011, 21:28:47 »
Moottorin vikavalo syttyi, sammui itekseen ja syttyi taas... Koodi oli 18 (moottori ei saa tarpeeksi virtaa..?) Akku testeri kertoi että akun kunto OK, mutta varaus pieni. Lataus oli 13,5... luokkaa, eiks yli 14 pitäis olla?

Onko täs mun nykyises autossa vaihdettavia hiiliä tai mikä säädin nyt onkaan? Vai meneekö koko laturi vaihtoon?

Muu vika?
 :-*

Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« Vastaus #1 : 05.01.2011, 21:39:57 »
Moottorin vikavalo syttyi, sammui itekseen ja syttyi taas... Koodi oli 18 (moottori ei saa tarpeeksi virtaa..?) Akku testeri kertoi että akun kunto OK, mutta varaus pieni. Lataus oli 13,5... luokkaa, eiks yli 14 pitäis olla?

Onko täs mun nykyises autossa vaihdettavia hiiliä tai mikä säädin nyt onkaan? Vai meneekö koko laturi vaihtoon?

Muu vika?
 :-*
Niin,,,normi lataus on 13,5v - 14,5v mutta mutta,,,,,
Missäs kunnossa on akku,,,ihmetyttää tuon testerin kertoma, että akku on ok, mutta varaus pieni ( eihän silloin akku ole ok. jos varaus on pieni, koska 13,5v:n latausjännite pitäisi ladata hyvin kunnossa olevaa akkua)
Kokeilisin toisella akulla, tai koittaisin varata akkua erillisellä laturilla,  ennen kun kääntäisin katsettani laturiin, no jännitteensäätäjän noihin voi kyllä helposti vaihtaa.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« Vastaus #2 : 05.01.2011, 22:35:02 »
Kiitokset tästä! :)

Kerkesin justiinsa akkulaturin palauttamaan, mutta taidampa kääntyä Kotkan akkukeskuksen puoleen, he varmasti osaavat sanoa onko akku kunnossa vai ei. Toivottavasti korjaantuisi akun vaihdolla, olis kuitenkin laturia puolet halvempi! :)

Ja siks siitä säätimestä kysyin, kun mun edellisessä V40ssä ei ollu vaihdettavaa säädintä, vaan koko värkki olis pitän vaihtaa ja sen suhteenki olis pitän olla tarkka että just sama värkki vaihdossa sinne, muuten ei kuulemma olis koko vessa toiminnu!?



Ympyrä ja nuoli - siitä alkaa huoli :buck2: :idiot2:


**edit: Jos laturi olis kömähtämässä, ni eiks oikeempi vikavalo olis se punanen akun kuva mikä muistaakseni tarkoittaa generaattori vikaa?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011, 22:37:46 kirjoittanut d-wa »
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« Vastaus #3 : 06.01.2011, 00:19:42 »
Kiitokset tästä! :)

Kerkesin justiinsa akkulaturin palauttamaan, mutta taidampa kääntyä Kotkan akkukeskuksen puoleen, he varmasti osaavat sanoa onko akku kunnossa vai ei. Toivottavasti korjaantuisi akun vaihdolla, olis kuitenkin laturia puolet halvempi! :)

Ja siks siitä säätimestä kysyin, kun mun edellisessä V40ssä ei ollu vaihdettavaa säädintä, vaan koko värkki olis pitän vaihtaa ja sen suhteenki olis pitän olla tarkka että just sama värkki vaihdossa sinne, muuten ei kuulemma olis koko vessa toiminnu!?



Ympyrä ja nuoli - siitä alkaa huoli :buck2: :idiot2:


**edit: Jos laturi olis kömähtämässä, ni eiks oikeempi vikavalo olis se punanen akun kuva mikä muistaakseni tarkoittaa generaattori vikaa?
Laitahan tänne, kun ovat katelleet, että missä vika oli  :)
Juu, yleensä on se akun kuva "generaattori ei lataa" tekstillä, jos sellainen näyttöön tulee.
Eli yhä vakaammin epäilen akun totaalista loppumista.

Kannattaa myöskin tarkistaa kaikki maadoituspisteet, eli miinukset, koneen sekä auton rungon väliltä, ettei olis mikään menossa poikki, tai hapettumassa umpeen.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011, 00:23:00 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« Vastaus #4 : 07.01.2011, 16:24:14 »
Jos oletetaan, että generaattori on terve niin silloin ei pitäisi kyllä tulla kesken ajon mitään vastaavia ilmoituksia vaikka akku olisi ihan romu. Romu akkuhan ilmoittelee yleensä itsestään vasta siinä kohden kun autoa pitäisi saada sahattua käyntiin. Varaustilahan voi toki olla heikko jos esim. kovilla pakkasilla on käytetty paljon sähkölaitteita/lisälämmitintä mutta ei ajettu koskaan niin pitkään, että akku olisi ehtinyt varautua täyteen. Et muuten kertonut paljonko autolla on ajettu?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« Vastaus #5 : 11.01.2011, 19:11:03 »
Autolla on ajettu 270 tonnia. Autolla vast'ikään ruuvattiin 300 + 300 kilsaa että kyllä olis siinä kohtaa pitän saada kunnolla latinkia..?

Nyt valo kuitenkin sammui eilen aamulla ku töihin läksin, eikä tänää ainakaan syttynyt uudestaan ::)

Ne maapiuhat olis varmasti hyvä tarkistaa kun tuolleen vaihtelee :buck2: :idiot2:

*en ole käynyt akkukeskuksella vielä, enkä kyllä tehny mitää muutakaan! :-\ :nohnoh
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Koko laturi vaihtoon? (V70 -99)
« Vastaus #6 : 16.01.2011, 10:54:17 »
No nyt se moottorin sähkövika valo taas palaa, mut kyllä akun tarttee olla ihan kunnossa kun 8 tunnin seisomisen jälkee lähti 20 pakkasella kertalaakista käyntiin!
*jospa miettis laturin säätimen vaihtoa? ::)
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron