Samppasport  Futurez

Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?

  • 33 Vastauksia
  • 17250 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #15 : 21.01.2011, 16:49:50 »
itselläni on kasipätkässä h4 xenon sarja lyhyt ja pitkä kuvio säilyivät ennallaan ja samaan syssyyn laiton uudet umpiot, sarja on 4300 väriltään.Eikä kukaan ole vilkutellut valoja taitaa nuissa sarjoissakin olla eroja. 8)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #16 : 21.01.2011, 17:07:58 »
Ei mullekkaan kukaan ole vilkutellut. eikä kenenkään jälkiasennusksenonit mua ole ainakaan häirinneet, vaikka itsekkin kohtalaisesti, N80tkm olen vajaan vuoden sisään ajanut.

Ei pidä tuijotella niihin vastaantulijan valoihin... ;)
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #17 : 21.01.2011, 19:00:55 »
Kun on laittomat niin on. Itse paljon ajavana voin kyllä sanoa että saisivat puuttua useammin. Tottahan niillä ajaessa näkee, mutta kun umpiot ei ole niille suunnitellut niin vastaantulija sokaistuu kun pimeällä tuollainen tulee vastaan. Häikäisee vielä vittumaisemmin kuin tarpeettomat sumarit.
No joopa. ???
Kun asentaa jälkiasennus sarjan rihlaumpioon, ja ( polttimo on esim: S60:ssä H7 )ottaa polttimoksi H7R:n niin ei taatusti häikäise pätkän vertaa, se on varma.
Se on eri asia, jos noihin laittaa nuo H7 Xenonit, niin häikäisee varmaan.
Eli, vaikka on laittomat halogeeni umpioissa, niin älä yleistä, että kaikki jälkkärit häikäisee, se on vaan polttimon valinnasta kiinni :nohnoh
 C:-)

« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 19:06:48 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #18 : 21.01.2011, 20:39:45 »

Eli, vaikka on laittomat halogeeni umpioissa, niin älä yleistä, että kaikki jälkkärit häikäisee, se on vaan polttimon valinnasta kiinni :nohnoh
 C:-)

Äläny, melko iso osa ammattiautoilijoistakin onnistuu laittamaan ihan tavallisen hoonelosen väärin umpioon -ihanitexenonien asentamisen osalta mennään vielä enemmän mututuntumalla. Lähetä toi mainitsemasi setti jonnekkin ulkopuoliselle arvioitavaksi, niin sitten näkemys on helppo ostaa.

hevonen

  • Vieras
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #19 : 21.01.2011, 21:42:00 »
Juupajuu. Tarkoitus oli kasvattaa pitkien wattimäärää. Molemmilla puolilla on nyt uudet tarvikeumpiot. Silti häviää satanolla 940:n valoille.
Joku kertoi pitkien kestävän watteja, ite aattelisin kanssa tuon noin. Rohkea kokeilee, palaan astialle jos auto palaa. :idiot2:
Paan ne sataset pitkiin. Elämä opettaa. *tumppuun->
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 21:49:24 kirjoittanut hevonen »

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #20 : 22.01.2011, 12:53:53 »
Niin kynnys vilkutteluun on kohtuu iso. Usean auton valot on jollain tavalla metsässä.. Varsinkin jos sen 100w tai ihanitexenonitviritin takana tulee muuta liikennettä. Sitten kun ohjelmaan lisäisi vielä sumuvaloilijoille vilkuttelun voisi ajaa kokoajan pitkät päällä?

Älkää rankaisko kanssa-autoilijoita huonoilla virityksillä..

Tai jos sais kytkettyä lisäpitkät Stroboilla, jotka löis katkasijasta päälle, aina kun vastaan tulijan valoissa jotain epämääräistä   ::)   ;D
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #21 : 22.01.2011, 12:56:49 »
Äläny, melko iso osa ammattiautoilijoistakin onnistuu laittamaan ihan tavallisen hoonelosen väärin umpioon -ihanitexenonien asentamisen osalta mennään vielä enemmän mututuntumalla. Lähetä toi mainitsemasi setti jonnekkin ulkopuoliselle arvioitavaksi, niin sitten näkemys on helppo ostaa.
No, ei kai se minun vikani ole jos joku ei polttimoita osaa laittaa kunnolla  ;)
Tossa omassa setissä on sentään metallikannat, eli istuu varmaan paremmin kun noiden " halpis" versioiden muovikannat.
Niin, ja vielä itse polttimosta H7R ja H7 on täysin erilainen, koska tuossa H7R polttimessa on juurikin samantyylinen häikäisy suojaus kun H7 halogeenissa, tuossa H7 Xenonissa sitä ei ole,,,,,jospa tästä johtuisi tuo häikäisy/hajavalo.
Kyllä ittekkin kiroan tuota, kun on laitettu rihlaumpioon tavallinen H7 Xenon, on hajavaloa ihan pirusti.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12510
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #22 : 22.01.2011, 13:40:54 »
Juupajuu. Tarkoitus oli kasvattaa pitkien wattimäärää. Molemmilla puolilla on nyt uudet tarvikeumpiot. Silti häviää satanolla 940:n valoille.
Joku kertoi pitkien kestävän watteja, ite aattelisin kanssa tuon noin. Rohkea kokeilee, palaan astialle jos auto palaa. :idiot2:
Paan ne sataset pitkiin. Elämä opettaa. *tumppuun->
taisit itse jo alleviivata syyn miksi häviään 940 mallin valoille. Laita vain ne sataset pitkiin. Ei ne pilalle mene ainakaan kovin äkkiä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

hevonen

  • Vieras
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #23 : 22.01.2011, 15:34:19 »
taisit itse jo alleviivata syyn miksi häviään 940 mallin valoille. Laita vain ne sataset pitkiin. Ei ne pilalle mene ainakaan kovin äkkiä.
Älä ny viitti, kyllä noilla tarvikevaloilla pitäs nähä. Ehkä oon tottunut liian hyvään kun oon 940:llä ajellut, siinä kun vakiona oli 4kpl pitkiä.
Kyllähän tolla 70:lläkin lähivaloilla pärjää mutta sinne vähän kauemmas kaipaa luxia.

Juu, laitan pitkiin vähän jysyä, tarrttee kattoo onko apuja. :)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #24 : 22.01.2011, 15:43:30 »
pitkiin jytyä ja sit ei lyhkäsillä tunnu näkevän senkään vertaa. valot pitäis saada edes vähän balanssiin. parantaisin ensin kaapelit ja releet kuntoon, 2,5neliötä riittää vallan mainiosti.

hevonen

  • Vieras
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #25 : 22.01.2011, 16:46:56 »
pitkiin jytyä ja sit ei lyhkäsillä tunnu näkevän senkään vertaa. valot pitäis saada edes vähän balanssiin. parantaisin ensin kaapelit ja releet kuntoon, 2,5neliötä riittää vallan mainiosti.
Tiedän mitä tarkoitat muttei se ihan noinkaan mee. Turhaan kai ihmiset niitä lisäpitkiä sitten asentelee.
Tuossa kyseisessä laitteessa joka itselläni on, olisi mielenkiintoista isontaa piuhat... Umpiolle tulee vähän vahvempaa jöötiä mutta siellä sisällä on sitten semmosta "0.35 abumatic siimaa". :D
Toki sen voi tehdä jos haluaa näprätä, itselläni ei niin paljoa ole viitseliäisyyttä tuohon kotteroon.

Joudun työmatkoja kulkemaan lähes erämaaolosuhteissa kun puhutaan yöajasta, ei ristinsielua missään. 50km matkalla saattaa tulla 1 tai 2 rekkaa vastaan.
Kyllä siinä saa pitkillä olla tehoja ja niillä normaaleilla lyhkäsillä oon kyllä pärjänny. + onhan siinä myös sumarit jotka tuntuvat olevan paljon paremmat kuin 940 mallin vastaavat"sumuseisontavalot".

Jos noi sataset ei suo riittävää paranusta kaukovaloihin, laitan sinne nokalle jotkin yberlaittomat lisäpitkäkattilat ja niihin sataset. Noilla eväillä on ennenkin nähty ;) ja johtoina vähintään 4 neliömilliä akulta releelle(sulakkeen läpi) ja releeltä joka polttimolle väh. 2.5 neliöö.
Releeksi pitää valita sellainen jossa ampeerit riittää ja on kaksi erillistä lähtöä lampuille ettei joudu reppuselkäliitintä käyttämään yhdestä lähdöstä kahdelle lampulle, se pilaa koko hyvän idean.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12510
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #26 : 22.01.2011, 18:08:30 »
Älä ny viitti, kyllä noilla tarvikevaloilla pitäs nähä. Ehkä oon tottunut liian hyvään kun oon 940:llä ajellut, siinä kun vakiona oli 4kpl pitkiä.
Kyllähän tolla 70:lläkin lähivaloilla pärjää mutta sinne vähän kauemmas kaipaa luxia.

Juu, laitan pitkiin vähän jysyä, tarrttee kattoo onko apuja. :)
Itse en ole 940 ajellu, mutta mitä muistelen TM:n valomittauksia ko. mallista niin ei siinä pitäisi olla paremmat valot kuin 70-sarjalaisessa. Itse suhtaudun pessimistisesti tarvikevaloihin, koskaan törmänny siihen että tarvikevalo olis ollu parempi kuin orkkis.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #27 : 22.01.2011, 18:28:54 »
Tiedän mitä tarkoitat muttei se ihan noinkaan mee. Turhaan kai ihmiset niitä lisäpitkiä sitten asentelee.
Tuossa kyseisessä laitteessa joka itselläni on, olisi mielenkiintoista isontaa piuhat... Umpiolle tulee vähän vahvempaa jöötiä mutta siellä sisällä on sitten semmosta "0.35 abumatic siimaa". :D
Toki sen voi tehdä jos haluaa näprätä, itselläni ei niin paljoa ole viitseliäisyyttä tuohon kotteroon.

Joudun työmatkoja kulkemaan lähes erämaaolosuhteissa kun puhutaan yöajasta, ei ristinsielua missään. 50km matkalla saattaa tulla 1 tai 2 rekkaa vastaan.
Kyllä siinä saa pitkillä olla tehoja ja niillä normaaleilla lyhkäsillä oon kyllä pärjänny. + onhan siinä myös sumarit jotka tuntuvat olevan paljon paremmat kuin 940 mallin vastaavat"sumuseisontavalot".

Jos noi sataset ei suo riittävää paranusta kaukovaloihin, laitan sinne nokalle jotkin yberlaittomat lisäpitkäkattilat ja niihin sataset. Noilla eväillä on ennenkin nähty ;) ja johtoina vähintään 4 neliömilliä akulta releelle(sulakkeen läpi) ja releeltä joka polttimolle väh. 2.5 neliöö.
Releeksi pitää valita sellainen jossa ampeerit riittää ja on kaksi erillistä lähtöä lampuille ettei joudu reppuselkäliitintä käyttämään yhdestä lähdöstä kahdelle lampulle, se pilaa koko hyvän idean.

No siinä tapauksessa laittaisin yberlaittomat kannut ehdottomasti nokalle.

Siitä suojakupista kun poraa reiät kaapeleille ja vie ne uusilla liittimillä suoraan lampun kannalle aika peace of cake.

Mulla oli joskus kaksatasessa boschilaiset 225:t ja sumareina Hellan 220, kytkentä oli niin, että pitkät kun laitto päälle niin sumarit sammui ja toisinpäin ja kytkimet tietty kaikilla erikseen.  Tietyllä kelillä tuo oli toimiva yhdistelmä, kaikissa oli vakio polttimot ja paksut johdot, eikä tarvinnut mitään suurempia polttimoitakaan. Eikä noita sumareita tullut turhaan polteltua ajot oli silloin kans pääasiassa maaseutuajoa. Hyvin näki kuiteskin.

Se vaan tulee vanhemmiten sokeus, joten auton valotkaan ei tunnu enää näyttävän mihinkään.

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #28 : 22.01.2011, 19:20:27 »
Todettu on useampaan otteeseen, että H4-bixenoneista maksaa niistä "pitkistä" turhaan. Valokuvio menee lähes poikkeuksetta perseelleen pitkällä valolla, jos säätää lyhyen toimimaan oikein. Vica versa, jos säätää pitkän oikein. Suosittelisin itse H4-valolliseen autoon H4-singlexenoneita lähivaloon, ja erilliset lisäpitkät xenoneilla. Esim. 940:een ko. operaatio onnistuu varsin kivuttomasti ulkonäköä pilaamatta.

Itse vietän myös suht reilusti aikaa tien päällä ja käytännössä aina pimeän aikaan. Mitkään vastaantulleet valot eivät ole häikäisseet, jolleivat päällä ole olleet pitkät tai muuten päin hanuria suunnatut valot. Itse käännän katseen aina tien oikeaan reunaan auton vastaan tullessa, ja suosittelen samaa myös muille. Jopa ne haprastuneet ja hiekkapuhalletut 6V jännitteellä palavat H4.set häikäisevät, jos niihin päin tuijottaa.

Tuli vielä tuosta 100W polttimoiden laittamisesta mieleen eräs näkökanta.  Luulisin, että pitkissä 100W polttimo ei niin nopeasti tuhoa umpiota, koska pitkiä harvemmin käytetään esim. seistessä liikennevaloissa paikallaan. Näin ollen umpio jäähtyy huomattavasti paremmin, kun kokoajan ajoviima jäähdyttää sitä. Toimiva setti kesät talvet voisi olla tavan 55-60W polttimo lähivaloissa, ja 100W pitkissä. Tosin polttimon vaihto on sen verran nopsa homma tehdä, että kannattaa varmaan vaihtaa keväällä kaikki polttimot laillisiksi ja syssymmällä taas toisinpäin.   ::) Xenoneja suosisin kuitenkin itse, ja pitäisin huolen joka tapauksessa, että suuntaus on kohdallaan.
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

hevonen

  • Vieras
Vs: Suorakylkiseen 100W/ H7 polttimot?
« Vastaus #29 : 23.01.2011, 16:55:15 »
Itse en ole 940 ajellu, mutta mitä muistelen TM:n valomittauksia ko. mallista niin ei siinä pitäisi olla paremmat valot kuin 70-sarjalaisessa. Itse suhtaudun pessimistisesti tarvikevaloihin, koskaan törmänny siihen että tarvikevalo olis ollu parempi kuin orkkis.
No on se ny saatina parempi tuo uusi tarvike kuin vähän jo kulahtanu VÖLVÖ osa. Käytä sä semmosia valoja joissa lukee lasissa Volvo. Ovat varmaan paljon parempia vaikka olisivat samalta valmistajalta.
Enkä vittuile.  Kaikkihan saa tehä niinkuin parhaaks näkee. :pomo:

 

Kulkukoira  Proturbo