Tiivistettynä voisi koneista sanoa, että ei mun tietääkseni suurempaa vikaa missään, turbokoneissa turbokoneen riskit. Turbot ja automaatit kuluttaa suhteessa vapareihin ja manuaaleihin luonnollisesti enemmän, ehkä 1-2 litraa enemmän keskikulutus. Turboautoa ostettaessa kannattaa varautua koneremonttiin jos mittarissa yli 300k, itsellä levisi totaalisesti t-femma kun mittarissa 271k (saksan tuonti, ei varmuutta kilsoista), mutta näkyy lähes 400k ajettua joita ei rempattu. Vapareissa kansivikaa jos ajeltu huonoilla öljyillä, tutulla 300k jälkeen 10-venasesta koneesta pakoventtiilit ja venttiilinnostimet aivan loppu, toiset ajaa kevyesti puoli miljoonaa.
ABS-boksista kolvaukset murtuu iän myötä, kannattaa starttailla muutaman kerran koeajolla, jos herjaa niin varautuu boksin vaihtoon (volvolta 800e luokkaa), tai kolvaa itse uudestaan (ohjeita löytyy foorumilta).
Automaateissa, etenkin turboissa, öljynvaihto todella tärkeää. Kannattaa huoltokirjasta katsoa koska vaihdeltu. Myös lastutus lisää rasitusta tomaateissa.
Ruosteongelmia ei hirveästi ole osunut silmään. Farkuissa lähinnä takaluukku voi alkaa kukkimaan ja perus kaaret + helmat kannattaa tsekata.
Turboahtimen pikatarkastus: antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja antaa leipää: Savuttaako sinistä? turbo valmis tai kone väljä.
Kokonaisuutena erittäin hyviä autoja jos huoltohistoria on kunnossa. Ylläolevat ne yleisimmät viat mitä tulee mieleen. Turboautoa hankkiessa kannattaa tosiaan varautua pieniin ja isompiin remppoihin, eli jonkin verran osaamista olisi hyvä olla, täältä saa hyvin apuja tarvittaessa. Toimiessaan ollut toi t-vitonen erittäin hyvä auto.