Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Tuos on tuommosia tuolta faq puolelta. Joku entinen jäsen on noista paljon jutskannut.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0

Kiitos! Pitää tuo kahlata kunnolla läpi. Jotenkin en tuota aihetta ollut bongannut. Etsin väärillä hakusanoilla... :)
2
Showroom / Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Uusin viesti kirjoittanut 74t3 tänään kello 22:16:18 »
Joo, katsoin volvoswedenin videon loppuun ja totesin että tieto lisää tuskaa.

Tällä kertaa en mene tilailemaan mitään ilman VIDAa, joten tarkistelen numerot huomenna ja jos sitä laittaisi suosiolla uuden magneettikytkimen kompuralle, kiristimen ja vapaarullat sekä vesipumpun, niin ei tarvitse olla ihan heti uudestaan purkamassa. Hitusen enemmänhän se työtä teettää mutta kuten sanottu, nyt on vielä helppo tehdä kun kakkosliisari on syksyyn asti perheessä.

Rahallisestihan tuo on olematon summa siihen nähden, minkälainen tatti on otsassa siinä kohtaa kun purkaa vasta laitettua autoa uudestaan vesipumpun porsimisen takia.  8)
3
Tuos on tuommosia tuolta faq puolelta. Joku entinen jäsen on noista paljon jutskannut.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0
4
Ostetaan varaosat / Vs: V70 mk2 -06 - vahvistimen johtosarja
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 22:01:07 »
Tuolta tilasin omaan tuon vahvistimen johtosarjan:
https://backfalt.fi/backfaltin-autopurkaamo/
5
Projektipäiväkirjat / Vs: 940 Turbofarkkuja 4x
« Uusin viesti kirjoittanut Toni tänään kello 21:49:30 »
Pakoputkesta etupöntössä pari reikää ja taka-akselin ylitys veteli viimeisiään. Varastosta uusi etupönttö, kaupasta ylitys ja takapöntön pystyi vielä pelastamaan ja jatkokäyttämään. Ensiksi ruosteensyöjää..



..Ja sitten uusi tuttavuus tuollainen lämpöä kestävä pinnoite päälle. Etupöntössä Volvon leima niin kestänee kauemmin kun nykyroska mitä myydään..



Kun putki oli poissa niin samalla pintaruosteet käsittelyyn.



Mikähän näistä on Volvon orkkiskumi..



Taisi tulla bensavehkeen etupönttö ja ylitys kun D24 on näköjään alkujaan loivemmalla mutkalla jostain syystä..??




********************
Tuli haettua leimakin yhteen autoon, ei ollut Katsurilla huomauttamista ja takajarrujen päivityskin näytti onnistuneen  :)


6
700, 900 & S/V90 / 940 vm. -92 B230ft ecun lämpötila-anturin vastus ja flektin toiminta
« Uusin viesti kirjoittanut Hans Soolo tänään kello 21:14:42 »
Olen selannut foorumin aiheet 940:n flektin ongelmista ja päässyt vian määrityksessä eteenpäin. Nyt kuitenkin tuli seinä vastaan. Kirjoittelin tähän samaan tarinaan muista aiheista poimimiani huomioita sekä vinkkejä.

Minulle on kerrottu, että flekti ei helpolla pyörähdä käymään. Talvella kuitenkin tuli huolella ajettua moottori niin kuumaksi, että nesteet kiehuivat. Flekti ei silloinkaan käynnistynyt.

Onko ecun lämpötila-anturin vastukset samat kuin lämpömittarin anturin? Ne netistä löysin, mutta en erikseen ecun anturin vastustaulukkoa. Kylmänä mittasin vastuksen (2k) 5,35 ja kuumana 0,40. Ymmärtääkseni ihan oikealla hehtaarilla ollaan kun vertaa lämpömittarin anturin vastustaulukkoon.

Ecun lämpötila-anturi on imusarjan alla kolmossylinterin kohdalla. Lämpömittarin anturi on etualalla. Kolmas, näiden anturien alapuolella ymmärtääkseni seuraa nakutusta.

Flektin releen keskimmäisen liittimen kun irrotan (eculta tuleva) ja maadontan kummankin pinnin erikseen niin toisesta flekti pyörähtää puolinopeudelle ja toisesta pyörii täysnopeudella.

Lämpimäksi ajettuna olen myös irrottanut ecun lämpötila-anturin liittimen ja moottorin käynnistyksen jälkeen flekti pyörähtää täysille, kun ecu ei saa tietoa anturilta. Ymmärtääkseni moottorin pitää olla lämmin, jotta se lähtee liitin irrotettuna käymään. Olen käsittänyt, että ecu säätelee samalla anturilla käynnistyksen yhteydessä polttoaineen määrää. Kylmänä, liitin irrotettuna ei tahdo lähteä käymään.

Epäilin ensin viallista ecun anturia tai anturin liittimen hapettumaa. Tästä syystä kyselen tuota ecun anturin vastuksen lukemia. Näyttää kuitenkin siltä, että anturi toimii, eikä myöskään liittimen puhdistus vaikuttanut asiaan.

Miten pieni vastuksen pitää olla, että ecu antaa releelle käskyn käynnistää flekti? Eikö tuo 0,40 vielä riitä? Vai missä vika mahtaa olla?
7
Nelivetotekniikka / Vs: Booriholkki
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 tänään kello 20:56:25 »
Minä en jättäisi lukkorengasta pois, koska se estää holkin uimisen kulmavaihteen kuorta päin. Vaikka sovite on näemmä tiukka vaihteiston puolelle, se voi silti lähteä liikkeelle. Tärinä ja pyörivät osat tekee ihmeellisiä asioita.
8
Muut menopelit / Vs: Jonzen avo mese
« Uusin viesti kirjoittanut jonze tänään kello 20:54:46 »
Myyty voi lukita
9
Myydään varaosat / 3" IMM, aito Bosch
« Uusin viesti kirjoittanut Toni tänään kello 20:53:45 »
Aito Bosch 025 3" IMM. Testattu, että toimii ok 8v LH2.4. Kauppaan kuuluu myös virilastu 3" kartalla ja haluamillaan suuttimilla.

Vantaalla, 150e nouto, postilla +10e.
Toni yv, wa, sms.. nol nel nol 8-6-7- 5387


10
Showroom / Vs: Volvo s80 D5 2011 huoltomuistio
« Uusin viesti kirjoittanut Ande92 tänään kello 20:41:01 »
Sisätilan puhallin huojui suuremmilla nopeuksilla melkolailla, eikä totellut säätöä oikein. Koitin pelkän puhaltimen säätimen vaihtaa ja nyt säätö toimii jokaisella portaalla, mutta puhallin sammui muutaman kerran. Täytynee varmasti vielä tuo sisätilanpuhallin vaihtaa  :-\



Ps. Oli muuten harvinaisen v:mäinen vaihdettava tuo säädin. Kädet ei meinaa mahtua oikealle paikalle ja mikään työkalu ei sinne meinaa sopia. Kuitenkin niin kovaa kiinni, ettei käsivoimin saa käännettyä auki. Saas nähä miten tuon puhaltimen kanssa käy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Elekma  Autoracing