Pistetääs nyt ihan mielenkiinnosta topiccia pystyyn, että mitä mieltä porukka on tuosta d24 kannen oikaisusta?
Korjausoppaan yms tietojen mukaanhan kantta ei saisi oikaista ollenkaan, vaan se on aina uusittava jos siinä on heittoa.
Kuitenkin todellisuudessa näitä on plaanailtu pilvin pimein ilman ongelmia. Koneistamollakin sanoivat että kyllä näitä ajellaan suoraksi harva se päivä.
Vanhassa mullivolvossa (245 vapari d24) tuli joskus pieni katastrofi ja tuli ajettua lähes ilman nesteitä muutaman kymmenen kilometriä, kaasu pohjassa tietysti (lämpömittari ei toiminut). Koneistamolla sanoivat kannesta että sehän on niinkun banaani ja ihmettelivät että nokka-akseli edes pyörii. Eikä muuten ollut silti halki, by the way. Siitä huolimatta tämäkin pyyhkäistiin suoraksi ja takaisin kiinni, eikä ongelmia esiintynyt.
Eli mikä siinä on takana että näitä ei saisi oikaista?
Omaa konetta rempatessa ainakin käytin ihan varuiksi ehjästä koneesta puretun kannen koneistamolla ja pyyhkäistiin siivu pois että on varmasti suora. Sama tehtiin myös lohkolle. Syynä tähän oli että mua on noi kansivaivat vainonnut siitä asti kun olen autoja harrastanut ja halusin tällä kertaa eliminoida kaikki mahdolliset riskitekijät vuotoa ajatellen. Ja tiivisteen vuotaminenhan sen kannen tappaa mielestäni ennemmin kuin se että siitä on kymppi plaanattu pois.
Eli mielipiteitä, mutuja, faktaa, legendaa, yms kehiin, saako plaanata vai ei ja miksi tai miksei?