Carcom Oy  Ateho

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #45 : 16.02.2011, 22:01:02 »
Miten tuo tulpa on tuohon kuntoon päässy? Ihan kun ois öljyä poltellu.

nooh... muutama kylmäkäynnistys :) ehkäpä 6-10kpl parin päivän aikaan...  :buck2:

Eli ehkä 30km ajoa ja vain lyhyitä pätkiä... eikä se ikinä päässyt kipinöimään sinä aikana...

Ja onhan se mun kone vähän väsähtäny... tai hyvin kulkee ja pirteä on mutta aika on tehnyt tehtävänsä kaikille komponenteille :D

Volle T5R

  • Vieras
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", KONERIKKO? *facepalm*
« Vastaus #46 : 16.02.2011, 23:26:41 »
Ei se noin paljon ääntä pidä.. ääni on niin pehmeä niin että sen hädin tuskin sisältä kuulee.
ikään kun nostaja olisi tyhjä...

tai sitten että joku tiiviste vuotaa jostain ja meni rikki kun oli noita pakkasennätyksiä...

joskus pari talvea sitten piti samaa ääntä pari sekunttia kun käynnisti kylmänä ja oli liian hienot öljyt. (nostajat "tyhjät").



Miten se liittyy kylmäkäynnistyksessä ilmenneeseen ongelmaan...
Virittimäninen tietysti rasttaa moottorin osat paljon enemmän mutta en lähtis heti laittamaan ongelman virityksen piikkiin.
Vaan 300 000km vanhat osatkin voi olla jotain mistä etsiä ongelman lähdettä.

Eipä oikeastaan. "rehellistä" ruuvaamista ilman sen kummempia yllätyksiä.
3 tuntia meni kun rauhassa sen tein...
sit kun laatikko on kiinni niin tietää toimiiko ;)

Tarvii kai silti ite reenata ton rikkinäisen laatikon kanssa, ettei tarvii turhaan ottaa laatikkoo uudestaan pois. Tasauspyörästön kappaleethan sieltä pihalle tuli viime kesänä, kun EI ollut tuota lukkoa..
Pitikin sanoa että tarkastele tulpat alkuunsa, mulla kun tossa omassa kasipätkässä yks puolista viime talvena hajos, piti melko kamalan äänen. Mutta vieläkö meinaat konetta vahvistaa vaikka vika selvis?
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 23:54:40 kirjoittanut Volle T5R »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", KONERIKKO? *facepalm*
« Vastaus #47 : 17.02.2011, 07:47:37 »
Tarvii kai silti ite reenata ton rikkinäisen laatikon kanssa, ettei tarvii turhaan ottaa laatikkoo uudestaan pois. Tasauspyörästön kappaleethan sieltä pihalle tuli viime kesänä, kun EI ollut tuota lukkoa..
Pitikin sanoa että tarkastele tulpat alkuunsa, mulla kun tossa omassa kasipätkässä yks puolista viime talvena hajos, piti melko kamalan äänen. Mutta vieläkö meinaat konetta vahvistaa vaikka vika selvis?

kirjoitin pitkäät ohjee tuosta lukosta NordicR foorumille. eli sieltä löytyy. ja sit jos teet niin voin pitää jotain puhelinpäivystystä ;)

Alkuperäinen suunnitelma oli laitta h-profiilit ja tuo  laatikko helmiskuussa 2010 :)

no vuosi sinne tai tänne, vähän osia puuttui vielä ym mutta nyt kaikki on "kerätty".

Eli mottoriin tulee.

kevyt kampiakseli (-4kg nykyiseen..)
h-profiilit jotka luutavasti vielä tasapainoitetaan mäntien kansssa.
(männät jos lohko pitää porata)
vahvempi m56h quaife lukolla
vihreät suuttimet, isompt lmm
aluksi stage 6 lastu, sitten custom
60mm IC
707 painolevy
flexifuel portattu kansi, jossa imunokat
302 jarrulevyt eteen
glt kaasuläppä.
kevennetty 850R vauhtipyörä (luultavasti tasapainoitettu kampiakseli kiinni)
progressivinen vesiruiskutus.
ja 02 imukoneen imusarja (jos jaksan jumpata sitä sopimaan)

Ja kaikki pikkunippelit uusiksi.
Se mikä puuttuu on männät ta tasapainoitus... loput odottaa...

Lohko ja öljypohja en vaihda :D mutta niitä muokataan mahdollisesti vähän...

Eli vastaus kysymykseesi, kone menee joka tapauksessa uusiksi ;)
Kansi on luvattu olevan valmis tänään... :sundaydriver:
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 07:51:05 kirjoittanut ZuluR »

Volle T5R

  • Vieras
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #48 : 17.02.2011, 17:44:15 »
Kuulostas melkosen hyvältä.. Ahdinko pysyy silti samana vaihka konetta noinki paljon parannellaan?

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #49 : 17.02.2011, 18:02:33 »
Kuulostaa hyvälle,
tuota kasipätkän vauhtipyörää miettisin vielä... niitä kun on pettänyt ja jos vielä olet keventämässä niin voipi olla jossain vaiheessa munat liipasimella.
raw d

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #50 : 17.02.2011, 20:43:59 »
Kuulostas melkosen hyvältä.. Ahdinko pysyy silti samana vaihka konetta noinki paljon parannellaan?

Toistaiseksi ainakin....
Mutta... Noohh tarkoitus olis.. Tuota... Eeehh... En uskalla lupailla mitään.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #51 : 17.02.2011, 20:56:32 »
Kuulostaa hyvälle,
tuota kasipätkän vauhtipyörää miettisin vielä... niitä kun on pettänyt ja jos vielä olet keventämässä niin voipi olla jossain vaiheessa munat liipasimella.
Juu eihän noi kaikkea kestä...
Mutta jos niitä tasapainoittaa niin noilla on naapurimaassa otettu melko huikeita lukemia.
Mutta paras ja varmin keino rikkoa on just säästää tasapainoituksessa.
Tarkoitus on otta ulkoreunoikta tavaraa pois jotta "pyrivä repivä" voima vähenis... Samalla se menee siinä kun 707 painolevyä laittaa.

Mutta kiitän, pitää vähän "isoilta pojilta" kysyä ett kannattaisko kuitenkin jättää väliin.
-t zulur:n munat :D

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #52 : 18.02.2011, 20:22:02 »
Lainaus
Juu eihän noi kaikkea kestä...
Mutta jos niitä tasapainoittaa niin noilla on naapurimaassa otettu melko huikeita lukemia.
Mutta paras ja varmin keino rikkoa on just säästää tasapainoituksessa.
Tarkoitus on otta ulkoreunoikta tavaraa pois jotta "pyrivä repivä" voima vähenis... Samalla se menee siinä kun 707 painolevyä laittaa.

Mutta kiitän, pitää vähän "isoilta pojilta" kysyä ett kannattaisko kuitenkin jättää väliin.
-t zulur:n munat :D
En itse välitä enää ainakaan naapurimaan isojen poikien mielipiteistä juurikaan, kun ei heilläkään tunnut aina kaikki "mutu"tieto olevan ihan ajantasaista...
Omaani just viime kesänä teetätin teräspotan, kun oli lähtenyt halkeilemaan tuo kasipätkän limppu. Ei paljon tasapainoituksesta (mulla kaikki liikkuvat painotettu) ollut hyötyä kun heikkouttaan lähtee hajoamaan. Nuo eivät siedä yhtään lämpöä.
Noita teräksisiä saa teetettynä 400€kpl, joten ei mielestäni paha munavakuutus...ollaan niitä useampaan pikkuvolleen teetätetty ym.syistä johtuen ja jotain tehoakin niissä lienee.
Tästä vähän pätkää mitä tuleman voi pitää valurautalimpulla...Tuo Arin vessa on porsinut pariin kertaan samasta syystä.
http://www.youtube.com/watch?v=8Ow6NMnTF38&feature=player_embedded
raw d

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #53 : 18.02.2011, 22:20:48 »
En itse välitä enää ainakaan naapurimaan isojen poikien mielipiteistä juurikaan, kun ei heilläkään tunnut aina kaikki "mutu"tieto olevan ihan ajantasaista...
Omaani just viime kesänä teetätin teräspotan, kun oli lähtenyt halkeilemaan tuo kasipätkän limppu. Ei paljon tasapainoituksesta (mulla kaikki liikkuvat painotettu) ollut hyötyä kun heikkouttaan lähtee hajoamaan. Nuo eivät siedä yhtään lämpöä.
Noita teräksisiä saa teetettynä 400€kpl, joten ei mielestäni paha munavakuutus...ollaan niitä useampaan pikkuvolleen teetätetty ym.syistä johtuen ja jotain tehoakin niissä lienee.
Tästä vähän pätkää mitä tuleman voi pitää valurautalimpulla...Tuo Arin vessa on porsinut pariin kertaan samasta syystä.
http://www.youtube.com/watch?v=8Ow6NMnTF38&feature=player_embedded

Onhan se totta että naapurimaassa on paljon tietoa mutta pitää olla iso ja tehokas filtteri päällä jotta seviää mihin tietoon luottaa... ja mikä on "toimiva"

tuo video näytti pahalta... pitääpä harkita vielä miten tuon kanssa tekee.
Missä tuon oot teettäny? Viimeistään ajakohtaista kun 19t väistyy ja joku isompi hyrrä tulee tilalle.

ei voi muuta kun kiittää hyvistä neuvoista :hg:
Harva edes vaivautuu vapaehtoisesti jakamaan tietoja joten ainakin minä arvostan kun vinkkejä saan!
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 22:28:10 kirjoittanut ZuluR »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #54 : 18.02.2011, 22:23:59 »
valmis





Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #55 : 18.02.2011, 22:28:43 »
valmis

Saitko virtauslappua mukaan?

Kannattaa tosiaan miettiä sen teräsvp:n hankkimista.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #56 : 18.02.2011, 22:49:37 »
Saitko virtauslappua mukaan?

Kannattaa tosiaan miettiä sen teräsvp:n hankkimista.

Jep, mietin sitä jo...

Kansi on käytetty virtauspenkissä sen verran että on tarkistettu että kanavat virtaa saman verran.
Eli lukemia ei ole, mutta se joka tämän teki osaa hommansa.

Tässä ei ole kannesta otettu kaikki irti vaan se on enemmän katukäyttöön optimoitu.
sen näkee imukanavasta missä reunalla näkyy vielä vähän alkuperäistä pintaa.

Alkuperäinen kansihan riittää 500 heppaaan ja tuohan oli jo enne porttausta avarampi kun se on flexifuel mallinen. Kai se nyt 19T:lle riittää  :-[

-Z

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #57 : 18.02.2011, 23:22:57 »
Pian päästään ruuvaamaan, ei muuta kun kone paloiksi  ;D. Viimeistelen kylppäri/sauna remontin niin  sitten joutaa tallillakin olemaan.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema", Vaara ohi :D
« Vastaus #58 : 18.02.2011, 23:28:48 »
Pian päästään ruuvaamaan, ei muuta kun kone paloiksi  ;D. Viimeistelen kylppäri/sauna remontin niin  sitten joutaa tallillakin olemaan.

Ei mitään kiirettä... kansi on jo autossa...

takapenkillä  ::)

eli ajan autolla, jossa 40 ventiiliä ja sinkkuturbo.. ja 2 imunokka mutta vain yksi pakonokka...

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #59 : 19.02.2011, 00:10:12 »
Laitetaan nyt vielä muuutama kuva helmestä...






Ja tässä mäki pääsin jotenkin kuvaan.. Vallåkra 08


TPC Västerviksträffen 09


Mun pakosarja... huom joudut ehkä katsomaan kuvaa vähän tarkemmin kun se on vähän epäselvä mutta se on vasemalla :D


alussa se oli tällainen...

15" peltivanteet ja 940 mattamustat pölykapselit.. Tuning... nyyään en onneksi harrasta tuuunikiä vaan auto on 100% alkuperäinen


 :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo