Carcom Oy  Ateho

B200F --> B230F

  • 10 Vastauksia
  • 5738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
B200F --> B230F
« : 30.11.2011, 09:41:13 »
Vastaus varmaan löytyy täältä foorumin syövereistä jostain, mutta vaatiiko mitään muutoksia alustaan jarruihin tms. muutoskatsastukseen jos päivittää ton B230 tonne 745 pellin alle.

Auto on automaatti (AW-70) ja tuplavakaajat (2x21mm) edessä ja 19mm vakaaja takana.

Auto vuosimallia -90 ja on varustettu katalysaattorilla ja siellä se pysyy. Ruisku systeemi olisi tarkoitus siirtää suoraan vanhasta moottorista.

Vastailemisiin!

Terv. 745insports
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #1 : 30.11.2011, 10:40:33 »
Itse en välttämättä edes kertoisi katsastusmiehelle, että on vaihtunut lohko jota ei ulkoapäin erota kovinkaan helposti. ::)

Mutta ei tarvi tehdä muutoksia. Faktaa tarvit katsastusmiehelle näytettäväksi, että alusta ja jarrut ovat samat molemmissa malleissa. Lappu Volvolta, kopiot teknisistä dokumenteista, korjauskäsikirjan sivuja tms. Haulla löytyy kasapäin lisätietoja näistä swapeista ja niissä vaadittavista lapuista.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #2 : 30.11.2011, 10:43:00 »
ECU B230F:stä. Eron huomaa ulkoapäin tosiaan vain lohkon stansseista.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #3 : 30.11.2011, 10:57:08 »
Ainut ketä se kiinnostaa on vakuutusyhtiö, isompi moottori tietää heille enemmän vakuutusmaksua ;)

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #4 : 30.11.2011, 10:59:30 »
ECU B230F:stä. Eron huomaa ulkoapäin tosiaan vain lohkon stansseista.

Mikä ero B230 ECU:ssa?
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #5 : 30.11.2011, 11:12:15 »
Mikä ero B230 ECU:ssa?
17% isompi iskutilavuus

Ainut ketä se kiinnostaa on vakuutusyhtiö, isompi moottori tietää heille enemmän vakuutusmaksua ;)
n. 100e/vuosi lisää 0 bonuksilla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #6 : 30.11.2011, 14:40:28 »
Mikä ero B230 ECU:ssa?
Perus polttoaine ja sytytyskartat eri. Toimii kyllä B200F:n eculla kun lambda korjaa mutta joissain tilanteissa voi olla jonkinasteista häikkää.
Niin ja se että onko kylmäkäynnistys suutinta vai ei.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #7 : 02.12.2011, 23:00:28 »
Isomman eron kun ecumuutoksen saat aikaseks alkuperäistä vähän isommilla suuttimilla, ei tuo ecun vaihto mitnekään tarpeellinen ole. Tosi hyvä tilanne on, jos sulla sattuis olemaan 2.5 bar bensanpaineensäädin, 3 b säädin tilalle ja rokrok.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #8 : 06.12.2011, 21:15:21 »
Isomman eron kun ecumuutoksen saat aikaseks alkuperäistä vähän isommilla suuttimilla, ei tuo ecun vaihto mitnekään tarpeellinen ole. Tosi hyvä tilanne on, jos sulla sattuis olemaan 2.5 bar bensanpaineensäädin, 3 b säädin tilalle ja rokrok.

Minkäs kokoisia suuttimia kannattaisi alkaa katselemaan, nyt on kone hommattu ja tarkoitus pistää kasaan B200F ruisku- ja sytkäohjauksella ja imusarjalla.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #9 : 06.12.2011, 21:27:46 »
Minkäs kokoisia suuttimia kannattaisi alkaa katselemaan, nyt on kone hommattu ja tarkoitus pistää kasaan B200F ruisku- ja sytkäohjauksella ja imusarjalla.
pistä korkeintaan 17% suuremmat eli 250-260cc ,  toki voit koittaa vakiollakin jos tuo ecu oppisi ruikkimaan oikein, mites vaihtuukos sulla joku muu nokka tuon mopo M-nokan tilalle  ???
ja btw suuttimien hinnalla varmaan löytyy markkinapaikalta nuo isolohkon ecut
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 21:31:01 kirjoittanut Ari E »

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: B200F --> B230F
« Vastaus #10 : 06.12.2011, 21:55:12 »
pistä korkeintaan 17% suuremmat eli 250-260cc ,  toki voit koittaa vakiollakin jos tuo ecu oppisi ruikkimaan oikein, mites vaihtuukos sulla joku muu nokka tuon mopo M-nokan tilalle  ???
ja btw suuttimien hinnalla varmaan löytyy markkinapaikalta nuo isolohkon ecut

D-nokka on jo tuohon B200F:ään laitettu, ja se seuraa kyllä tuohon B230F:äänkin. Ja suuttimien hankinta kuitenkin tulee jossain välissä vastaan, nyt tehdään näin! :hello:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

 

Samppasport  Futurez