Autoracing  KL-varaosat

Moottoria uudemmasta Volvosta 240:seen 88vm. Miten kiinnitykset ym?

  • 3 Vastauksia
  • 4518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Artsi91

  • Vieras
Elikkäs otsikosta kävi jo varmaan ilmi että uutta konetta entisen tilalle ois tarkoitus laittaa. Autona 240 vuosimallia 88 ja pensiini käyttöisenä ois tarkoitus pitää.
B200k tällä hetkellä nokalla ja B21et myllyä olen ajatellu mutta ku ei ole tullu tutkittua sopisko esim 740 ellei jopa vielä uuremmasta turbo myllyä ihan kohtuudella tilalle ja siinä asiassa taitaa vähimmällä päästä kysyä sitä joltaki joka siitä tietää. :)
Koriltaan hyväkuntoinen mutta tekniikaltaan laiskahko (niistä tehtaan 101hv:sta varmasti yli puolet jo ihan muilla laitumilla) niin koneen vaihto tekis varmaan ihan hyvää. 8)
Ja jos on porukalla kohtuu hintaista ja kuntoista turbo bensa myllyä tiiossa niin voisin olla kiinnostunut :)

Poissa Tero.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
8V vinokoneiden lohkot varmaan sopii kaikki, 16V lohkossa taisi moottorinkorvissa jotain eroa olla. Toinen on sitten se että uudemmissa 740 ja 940 koneissa on virranjakaja kannen päädyssä tulipellin ja koneen välissä ja 240 korissa se ei siellä mahdu olemaan. Ruiskuissa ja sähköissä sitten tietty on omat eronsa iästä riippuen mutta kyllä 240 yleisesti ottaen kohtuu kivuttomasti nielee minkä vain vinokoneen.
2 x Passat 3BG, VW Kupla -73

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Kohtuu hyvä ratkaisu olisi hommata purkuauto tai moisesta autosta koko tekniikka. 700/900 otettu 8v kone menee paikoilleen vanhan koneen tuilla ja moottorinohjauksen johdotukset onnistuvat helpoiten 240 sähköruiskun johtosarjalla. 700/900 johtosarjaakin voi käyttää jos haluaa enemmän näperreltävää. LH2.4 on vakioista moottorinohjauksista mielestäni paras jos meinaa lastuttaa tai muutenkin hieman piristää konetta. Sähköjä varten kytkentäkaavio ei ole pahitteeksi.

Jos kone tulee 700/900-sarjalaisesta, on virranjakajan suhteen helpointa ostaa Volvolta tulppa kanteen jakajan tilalle ja laittaa 240 jakaja lohkoon samalle kohdalle jossa se on vanhassakin koneessa. Lohkosta metallitulppa pois ja jakaja siihen. Apuakselin joutunee vaihtamaan vanhasta, koska päätyjakajallisissa koneissa ei yleensä ole apuakselilla hammastusta jakajaa varten.

Muu onkin sitten ns. peruskauraa eli sovittaa osat paikoilleen. Muistaa vaan muutoskatsastukseen laittaa katalysaattorin kuoret pakoputken ympärille, koska tuon ikäisessä vaaditaan katalysaattori putkeen vaikka päästöt mitataan samalla tavalla kuin ennenkin.

Tietysti saahan sinne pikku mallailulla käymään vaikka tinakutosen. Ilman ahtamista sen toimintakuntoon saaminen sähköjen puolesta alkuperäisellä moottorinohjauksella ei ole mikään temppu.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2011, 00:45:34 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tässä tiivistetyssä projektikertomuksessa on kerrottuna 940 Turbon koneen sovituksesta 240 sarjalaiseen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=845.0

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo