Samppasport  Futurez

Imusarja vapariin b230f

  • 6 Vastauksia
  • 4683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Imusarja vapariin b230f
« : 20.03.2011, 09:48:26 »
-
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 23:33:28 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Imusarja vapariin b230f
« Vastaus #1 : 20.03.2011, 09:51:23 »
Ei taida tuollainen sarja olla vapariin paras mahdollinen. Selkeästi ahtomoottoriin suunniteltu. Paras olisi erilliset läppärungot, joiden päässä imutötteröt.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Imusarja vapariin b230f
« Vastaus #2 : 20.03.2011, 09:53:20 »
-
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 23:33:21 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Imusarja vapariin b230f
« Vastaus #3 : 20.03.2011, 09:58:51 »
Tuossa kuvan sarjassa on ideana, että ahtimella puhallettava ilma jakaantuu tasaisesti joka sylinterille tuossa supistuksessa. Vaparissa ilma kuitenkin imetään moottoriin, jolloin tuo supistus ei tuossa muuta kuin haittana. Eli periaatteessa tuokin kävisi, jos tuon alaosaan tulevan pömpelin tekisi ilman supistusta tai sitten laittaa kaasuläpän suoraan tuohon isompaan pönttöön kiinni.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Imusarja vapariin b230f
« Vastaus #5 : 20.03.2011, 10:07:51 »
-
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 23:33:11 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Imusarja vapariin b230f
« Vastaus #6 : 20.03.2011, 20:59:10 »
Ei kait tuo K-jet imari ole niin huono. Sylinteri täytös voi olla melko tasaista juuri siksi että kaasuläppä on imusarjan pohjassa. 16v koneessa tulee ongelmaksi 2 ja 3 pyttyjen parempi täytös koska kaasuläppä "osoittaa" näiden sylintereiden runnereihin.

Läppärungoilla parempi kaasuunvastaavuus ja tasainen sylinteritäytös
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron