Autoracing  KL-varaosat

V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa

  • 26 Vastauksia
  • 6159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5108
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #15 : 21.12.2018, 08:11:57 »
Ei kai sitä missään suoraan kielletä, (AW-laatikot) mutta vaikuttaahan se aina auton hallittavuuteen ja tietyissä laatikkomalleissa melko radikaalisti öljyn kiertoon vaihteistossa.

Viisaammat jatkakoon.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #16 : 21.12.2018, 08:41:21 »
Onko ko. laatikossa mahdollisuus vahingossa tökätä vauhdissa pakin päälle, vai voiko se edes mennä ? Olen kans kuullut että olisi haitallista öljynkierron suhteen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #17 : 21.12.2018, 08:57:18 »
Onko ko. laatikossa mahdollisuus vahingossa tökätä vauhdissa pakin päälle, vai voiko se edes mennä ? Olen kans kuullut että olisi haitallista öljynkierron suhteen.

Kaikki mikä on haitallista tehdä, on estetty, kuten R ja P eteenpäin ajettaessa. Öljyä kuitenkin liikkuu kun moottori on tyhjäkäynnillä eli ei ole mitään merkitystä jos laittaa vaihdissa N:lle. Moottori sammutettuna kun öljy ei enää kierrä niin tulee voiteluongelma mikä pitää ottaa huomioon mm. hinattaessa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6039
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #18 : 21.12.2018, 09:05:47 »
Omaa autoa kun olen tutkinut niin aika voimakkaan jarrutuksen tekee N-asento, en suosittele jatkuvaan käyttöön. Keula tunkattuna ylös, toisin kuin P-asennossa, pyörät hienokseltaan myös liikkuvat..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa J_Dempsey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #19 : 23.12.2018, 11:46:40 »
Tärinän/vapinan lähteeksi valistuneesti veikkaisin oikeaa vetaria. Omassa oireili juurikin samalla tavalla, 80-vauhdissa veto päällä täristi, ilman vetoa ei.

Poissa Kockeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #20 : 26.12.2018, 22:57:41 »
Vapinan poistamiseksi huomenna 27.12.2018 on korjaamoaika vetareiden vaihtamiseksi. SKF:n valmistamat vetoakselit oli isin joululahjoina , passelisti kuusen alla. Huomenna on sitten totuuden hetki.


Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #21 : 27.12.2018, 06:39:05 »
Ei ainakaan ennen saanut automaattilaatikon vaihdetta laittaa ajossa vapaalle.  :nohnoh
Mitenkähän lie nykyään...

Tuo pisti silmään.

Automaatilla ei tiettävästi vapaalla ajella.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #22 : 27.12.2018, 06:48:13 »
Vapinan poistamiseksi huomenna 27.12.2018 on korjaamoaika vetareiden vaihtamiseksi. SKF:n valmistamat vetoakselit oli isin joululahjoina , passelisti kuusen alla. Huomenna on sitten totuuden hetki.
Minulla vetoakselin tukilaakeri aivan loppu, nyt on hyvä ajella. Vaihdoin siis vetoakselin.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Kockeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #23 : 27.12.2018, 17:07:29 »
Vapinan poistamiseksi huomenna 27.12.2018 on korjaamoaika vetareiden vaihtamiseksi. SKF:n valmistamat vetoakselit oli isin joululahjoina , passelisti kuusen alla. Huomenna on sitten totuuden hetki.

No niin. Samat vapinat tallella. Nyt en enää tiedä, mitä tehdä. Mistä voi etsiä ? Käyty läpi kolmet renkaat, kahdet vanteet. Laakerit tarkistettu, jarrut tarkistettu. Vetoakselit uusittu tänään.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2018, 17:24:01 kirjoittanut Kockeli »

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #24 : 27.12.2018, 17:27:14 »
Ehkä pitäs ottaa laatikko irti ja tutkia turbiini jos vaikka olisi löysä keskiö. Sellastakin muissa merkeissä ollut.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6039
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #25 : 27.12.2018, 21:35:37 »
Olikos kokeiltu ajaa pakkovaihteilla samaa nopeutta jos laatikkoa epäilee, muuttuuko tärinä. Sit nää perinteiset että täriseekö ratissa vai koko korissa eli tuleeko edestä vai takaa. Kiihdytyksen, jarrutuksen, moottorijarrutuksen vaikutus tärinään?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kockeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja kiusallinen tilanne automaatin öljyjen kanssa
« Vastaus #26 : 02.01.2019, 13:11:12 »
Olikos kokeiltu ajaa pakkovaihteilla samaa nopeutta jos laatikkoa epäilee, muuttuuko tärinä. Sit nää perinteiset että täriseekö ratissa vai koko korissa eli tuleeko edestä vai takaa. Kiihdytyksen, jarrutuksen, moottorijarrutuksen vaikutus tärinään?

Pakkovaihteita on kokeiltu. Itseasiassa tuntuisi, että vapinan taajuus muuttuu. Tärisee koko korissa ja tuntuu tulevan enemmän edestä kuin takaa. Hanttarin penkillä heiluttaa kovemmin.

Onko siellä vaihteistossa joku akseli, joka pyörii aina , kun auto liikkuu ? Löysin tällaisen artikkelin, jonka mukaan alhainen öljynpaine saisi aikaan vahinkoa jonkin akselin heloissa (?), vai miten tuo bushing tulee kääntää suomeksi.
http://www.atraonline.com/gears/2009/2009-04/2009_4_22.pdf



 

Ateho  Elekma