KL-varaosat  Race.fi

T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?

  • 43 Vastauksia
  • 31044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse.p

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« : 24.05.2012, 16:27:05 »
Elikkä onko kellää tietoa minkä takaveto volvon vaihteisto kävisi kyseiseen moottoriin B5234t5?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #1 : 24.05.2012, 16:34:05 »
960:sta, jossa 24 venttiilinen suora kutonen.

Poissa manipulaatiomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #2 : 09.01.2013, 14:27:09 »
Minkäslainen laatikko tuosta 960:sta löytyy, kestääkö vääntöä? Lueskelin tuolta muualta ettei esim M47 kannattais yli 400 nm tarjota, ja tuo 400 nyyttonin kesto ei kyl riitä oikeen mihinkään...
V70 2.5 tdi -99
+nippu muun merkkisiä...

Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #3 : 09.01.2013, 14:43:19 »
Laita m90. Löytyy uudemmista 940 ja 960.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #4 : 09.01.2013, 14:53:00 »
Laita m90. Löytyy uudemmista 940 ja 960.
Toki löytyy, mutta niinkuin Kulmamies sanoi vaan 960 laatikko sopii.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #5 : 09.01.2013, 14:56:32 »
jaa en tiennyt että 940 ja 960 m90 on eroja  :o


On tosiaan kestävämpi mitä m47. Ja voi sitä aina vahvistaa  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #6 : 09.01.2013, 15:00:42 »
jaa en tiennyt että 940 ja 960 m90 on eroja  :o


On tosiaan kestävämpi mitä m47. Ja voi sitä aina vahvistaa  :)
Diiseli-, vino- ja tinakoneissa kaikissa eri m90 vaihdelaatikko.
Oletetaan nyt, että manipulaatiomies on etsimässä tinakoneeseen laatikkoa, kun tälläisen aiheen nosti esille. Teitty vähän puurot ja vellit sekasin, jos tinakoneesta ja m47 puhutaan, mutta onhan sekin mahdollista.  :buck2:

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #7 : 09.01.2013, 15:06:15 »
Nyt on tämäkin tiedossa  8)

Tuossa aikaisemmin oli kysytty kestävyydestä.
M47 kestää sen noin 400nm. M90 jonkin verran enemmän.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa manipulaatiomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #8 : 09.01.2013, 15:16:03 »
Diiseli-, vino- ja tinakoneissa kaikissa eri m90 vaihdelaatikko.
Oletetaan nyt, että manipulaatiomies on etsimässä tinakoneeseen laatikkoa, kun tälläisen aiheen nosti esille. Teitty vähän puurot ja vellit sekasin, jos tinakoneesta ja m47 puhutaan, mutta onhan sekin mahdollista.  :buck2:
Puurot ja vellit eri lautasilla  :)  Selvennetään sen verran että ei mulla ole vielä mitään moottoria, oon vaan koittanu katella ja selevitellä että millainen motti+loota yhdistelmä se kannattais hommata ettei käy niin että hommaa moottorin ja vasta sitten tajuaa ettei sen perään saa mitään kunnollista laatikkoa. Vähä nykyaikasempi T5 tekniikka on ollu yks vaihtoehto mutta kaverilla ois B230ET + laatikko ja sitä oon myös vähä sillä silmällä katellu mutta eikös sen perässä ole M47? Kovalla vitosella se ainaki on.
V70 2.5 tdi -99
+nippu muun merkkisiä...

Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #9 : 09.01.2013, 15:20:28 »
b2xx turbokoneen jatkeeksi kuuluu m46 nappi vitosella tai sitten -90 luvun puolestavälistä eteenpäin m90 kovalla vitosella.
yleinen kisaratkaisu m46 laukeamisen jälkeen on työntää sinne heikompi m47 halvemman hinnan ja saatavuuden takia

tinakone tosiaan vaatii tuon m90 lootan 2.5L 960 volvon perästä tai sitten automaatin 2.5 tai 3.0L koneisesta
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 15:24:35 kirjoittanut Ari E »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #10 : 09.01.2013, 15:45:09 »
Nyt on tämäkin tiedossa  8)

Tuossa aikaisemmin oli kysytty kestävyydestä.
M47 kestää sen noin 400nm. M90 jonkin verran enemmän.

Sanoisin, että aika paljon enemmän. Pelkästään täällä tässä kaveriporukass noita m47 laatikoita on säretty kymmeniä.. M90 saldo 0.

Kaikki ketkä on hämmentänyt m47 keppiä m90 jälkeen on todennut, että onhan se m4x hirvee paska.

Ps. kyllä sillä neljäseiskalla pärjää jossei paremmasta tiedä, mutta mielummin ottaisin vaikka sitte automaatin.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #11 : 09.01.2013, 16:06:17 »
Nimimerkki Lankku :lla ainakin tuli yhdessä vaiheessa m90 laatikon väännönkesto vastaan kun 3 vaihde antautui mutta vääntöä taisikin olla vaatimattomat +700Nm  :2funny: että kyll sekin rikki menee voimalla  :D
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #12 : 09.01.2013, 16:32:33 »
Ja voi sitä aina vahvistaa  :)

Väännönkestoa ei saa vahvistamalla lisää. Rajuista vaihtamisista johtuvat rikkoutumiset sen sijaan vahvistamalla voi estää.


tinakone tosiaan vaatii tuon m90 lootan 2.5L 960 volvon perästä tai sitten automaatin 2.5 tai 3.0L koneisesta

Löytyy myös 3 litraisesta manuaalia, mutta aika harvoin.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #13 : 09.01.2013, 16:37:46 »
Mulla hajos M90 jo reilu 500nm väännöllä.
Omista kokemuksista voin sanoa että kaikin puolin M90 on täysi suoli koko laatikko hintaansa nähden. Ei kestä kilometrejä kun laakerit ja synkat on loppu. Väännön sieto pyörii 500-700nm välissä. Huom. Minä olen koeponnistanut kyseistä laatikkoa varttimaililla slikseillä että ei puhuta mistään kadulla kumin polttelusta.
Laita suoraan BMW zf laatikko niin ei tarvii arpoa. Tiedän henkilön joka tekee muutoksen vino tai tina koneeseen, laatikon voi asentaa vaikka väärinpäin jos haluat...

Emännän 940 B230fk:lla on ajettu nyt noin 350000km ja 3.vaihteen synkka valillä rutisee m90:ssä ja ei tosiaan ole kiusattu tuota laatikkoa...

Noihin Bemarin laatikoihin saa sentään osat uutena ostettua mutta m90 laatikkoon et saa mitään jos jotain hajoaa...

Esim. 550€ hinnalla saat ZF laatikon joka käy bolt on Volvon koneeseen johon on tehty tarvittavat kytkinkoppa muutokset.  Kestää vääntöä sen mitä koneestasi irti saat.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 B5234t5 moottoriin takavetoisen laatikko?
« Vastaus #14 : 09.01.2013, 17:11:55 »
Millä välityksillä tuota ZF on tehty?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Samppasport  Futurez