Autoracing  KL-varaosat

850 Volvon vaihdelaatikon päivitys etuveto/neliveto

  • 4 Vastauksia
  • 3102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Mikäs laatikko sopis suht kivuttomasti M56 tilalle? Opelin F28 on vissiin aika vahva, mutta sopivuudesta en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 09:05:50 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Vahvempi laatikko etuvetoiseen?
« Vastaus #1 : 15.04.2013, 20:57:52 »
focus rs:ssä on m66W(etuvetoloota)...sitte s60 polestarissa on m66C(nelivetoloota)

tämmöset vois olla ihan ok kamaa, riippuu mitä lukemia tulee vauhtipyörältä...ja tietääkseni sopii suoraa, mahollisesti piti foordista otettuu laatikkoo vaihtaa joku vipu. joskus meinattii kaverille t5 perää laittaa, mut ei oo vielä saatu laatikkoo hajalle et ois tarvinnu vaihtaa  :)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vahvempi laatikko etuvetoiseen?
« Vastaus #2 : 15.04.2013, 21:14:07 »
focus rs:ssä on m66W(etuvetoloota)...sitte s60 polestarissa on m66C(nelivetoloota)

tämmöset vois olla ihan ok kamaa, riippuu mitä lukemia tulee vauhtipyörältä...ja tietääkseni sopii suoraa, mahollisesti piti foordista otettuu laatikkoo vaihtaa joku vipu. joskus meinattii kaverille t5 perää laittaa, mut ei oo vielä saatu laatikkoo hajalle et ois tarvinnu vaihtaa  :)

Empä ole moiseen M66 ennen törmännytkään. Mitähän tuo loota kestää ottaa tehoa/vääntöä?
citikka

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vahvempi laatikko etuvetoiseen?
« Vastaus #3 : 16.04.2013, 01:31:52 »
Epäilen vähän, että teholla/väännöllä näitä laatikoita rikota enää tänäpäivänä. Taitaa itse vaihtotapahtuma sen rikkoa. Jos ruotsissa ajettu nelinumeroisilla teholukemilla slickseillä, ni varmasti kestää tänkin foorumin virittelyt. :)

Ja vähän rohkenen epäillä, ovatko nuo 6 vaihteiset sen kestävämpiä? Yleensä kun lootaan on lisätty rataspari, se ei ainakaan ole kestoa lisännyt (mm. M45 vs M47). Akselit siellä vääntyilee, jos se oikeasti väännöllä rikotaan. Vaihdolla rikkomiseen ei ole kun yksi vaihtoehto kuskin vaihtamisen lisäksi.

Ja samaten, jos saat vahvemman laatikon sinne, seuraavaksi vetarit ovat vaihtokamaa. Näin käynyt itsellä, onneks takaveto, ni helppo vaihtaa järeämmät.

TF80 automaatti vois olla yks järkiratkaisu, tappiin vahvistettuna tottakai. Kävis paikalleen suht helpolla mekaanisesti. Mutta ei kai automaattia voi laittaa, se ei ole sporttinen, sellaisia ei ole kun ylemmän luokan sakemanneissa. Riisikupit ja oikeat "tykkipelit" on manuaaleja vai....? ;)

Nyt ei ole auton korista puhuttu, mutta laitat sinne ZF 6HP34 tai 8HP90 automaattlootan, ni takaan että millään volvon bensamoottorilla ja millään määrällä ahtopainetta et sitä saa hajalle. :) Speksattu muistaakseni 900-1000Nm. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vahvempi laatikko etuvetoiseen?
« Vastaus #4 : 16.04.2013, 09:04:57 »
Epäilen vähän, että teholla/väännöllä näitä laatikoita rikota enää tänäpäivänä. Taitaa itse vaihtotapahtuma sen rikkoa. Jos ruotsissa ajettu nelinumeroisilla teholukemilla slickseillä, ni varmasti kestää tänkin foorumin virittelyt. :)

Kaikki tämä vakio M56 laatikolla? Tosiaan 850 volvosta nyt kyse.

Mites muuten on ton nelivetosen laita. Ilmeisesti heikko voimansiirto siinä, joten saisko sen kestämään paremmin noilla M66c laatikolla ja kulmavaihteella niitä nelinumeroisia lukuja?

Vetareitahan saa aina mittatilaustyönä vaikka millasia.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 09:12:00 kirjoittanut Hermann »
citikka

 

Ateho  Elekma