Futurez  Kulkukoira

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 197 Vastauksia
  • 134880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hhank

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #75 : 26.04.2013, 00:07:53 »
itsellä tuli asennettua aikoinaan Forgen 2 mäntäinen dumppi Volvo v40 2.0Turboon, mukana tuli sokkolautanen juuri tuon vakio pässin tilalle. ja hyvin mahtu ottaan vanhan pässin veks turbon kyljestä kun käytti vaan jatkovartta pienessä räikässä. ja sit vaan sokkolautanen tilalle ja dumppi kiinni ahtoputkeen niin avot! soundit oli mahtavat, mutta tehot hukku johonkin kunnes tajusin vaihtaa jäykemmän jousen dumpille. mutta suosin enemmän tuota by-pass ventiiliä.

Poissa armycap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #76 : 17.05.2013, 18:04:53 »
Sai kuin saikin pässin irrotettua ilman turbon irrottamista, mutta aikaa ja hermoja se vähän kysyi. Ahtaimpaan koloon ei mahtunut kahta sormea päällekkäin pultin, ja jonkun suojapellin väliin, mikä oli siinä moottorin kyljessä. Lenkkiavaimellakaan ei saanut kun jonkun 1/10 kierrosta kierrettyä kerrallaan, enkä omista sellaisia räikkämallin lenkkiavaimia, joista olisi ollut iso apu ko. hommassa. Yhden pultin sai ylhäältä käsin ja kaksi auton alta päin auki.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #77 : 19.05.2013, 12:42:01 »
olen uusi turbo auto käyttäjä, ja tarhtoisin jotain inffoo mitä kanattaa tai kumpi laittaa, dumpin vai by passin. auto on 850 t5. 2.3l tietenkin, :)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #78 : 19.05.2013, 21:36:16 »
olen uusi turbo auto käyttäjä, ja tarhtoisin jotain inffoo mitä kanattaa tai kumpi laittaa, dumpin vai by passin. auto on 850 t5. 2.3l tietenkin, :)
By pass siellä tehtaan jäljiltä on, itse en toimivaa lähtisi vaihtamaan mihinkään.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #79 : 19.05.2013, 22:37:53 »
okei, no täytyneen sit vaihtaa kun se menee rikki tai ei tuu enää nii hyvin homma.
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #80 : 19.05.2013, 23:13:27 »
okei, no täytyneen sit vaihtaa kun se menee rikki tai ei tuu enää nii hyvin homma.
Sitten se homma vasta persiilleen meneekin jos sinne dumpin änget. Ei oikein hyvin sovi massamittarin kanssa.
Jos ääntä haluaa niin sitten mieluummin vaikka laadukas vapaavirtaussuodatin. (huono homma sekin vrt orig.)

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #81 : 19.05.2013, 23:19:45 »
Bypass on kuulemma parempi ilmamassa mittarille, et en dumppia sinne laita ja en todellakaan kartio mallia vaparil, et mieluumin simotanin suodatin sinne koteloon ja näin,
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

hevonen

  • Vieras
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #82 : 20.05.2013, 10:05:25 »
Bypass on kuulemma parempi ilmamassa mittarille, et en dumppia sinne laita ja en todellakaan kartio mallia vaparil, et mieluumin simotanin suodatin sinne koteloon ja näin,
O0 Puhut vähän mutta asiaa.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #83 : 17.06.2013, 12:58:01 »
moro,

mistä saa 15g mitsuun ostettua bypass kalvoja ?

fin ja pro turbolta kyselin niin hinnat oli 70e pelkälle kalvolle ja 190e koko bypassille ?
maksoin vuosi sitten koko ahtimesta 100e  :idiot2:

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #84 : 17.06.2013, 14:58:30 »
moro,

mistä saa 15g mitsuun ostettua bypass kalvoja ?

fin ja pro turbolta kyselin niin hinnat oli 70e pelkälle kalvolle ja 190e koko bypassille ?
maksoin vuosi sitten koko ahtimesta 100e  :idiot2:
mulle tuli uus kalvo skandixilta kun tilasin muuta tavaraa siinä samassa ja kalvolla oli hintaa 20€. tosin postit on 25€ eli jotain muutakin kannattaa tilata siinä samassa  ;)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
ÄÄNEKKÄIN dump valve
« Vastaus #85 : 01.07.2013, 14:44:51 »
Otsikon tuote haussa, kellä kokemuksia häiritsevän äänekkäistä dumpeista? Merkki ja malli tänne kiitos. ::)
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: ÄÄNEKKÄIN dump valve
« Vastaus #86 : 01.07.2013, 18:52:41 »
Otsikon tuote haussa, kellä kokemuksia häiritsevän äänekkäistä dumpeista? Merkki ja malli tänne kiitos. ::)

ostettiin muinoin kaverin kanssa samanlaiset dumpit "hks style" eli kopiohan se..
molemmilla piti aivan erilaista ääntä, kaverilla piti kyllä järjetöntä meteliä kun taas mun oma nättiä pientä pihinää, noissa kopioissa ainakin on laatueroja eli mitä sattuu saamaan. ja olihan meillä eri autotkin mutta paineet samat.

mutta suosittelen kyllä tommosta hks kopiota, kivat äänet, ei kallis ja toimi moitteetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: ÄÄNEKKÄIN dump valve
« Vastaus #87 : 01.07.2013, 19:34:32 »
ostettiin muinoin kaverin kanssa samanlaiset dumpit "hks style" eli kopiohan se..
molemmilla piti aivan erilaista ääntä, kaverilla piti kyllä järjetöntä meteliä kun taas mun oma nättiä pientä pihinää, noissa kopioissa ainakin on laatueroja eli mitä sattuu saamaan. ja olihan meillä eri autotkin mutta paineet samat.

mutta suosittelen kyllä tommosta hks kopiota, kivat äänet, ei kallis ja toimi moitteetta.

ja tämä minun äänekäs dumppi on myynnissä  ;)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

hevonen

  • Vieras
Vs: ÄÄNEKKÄIN dump valve
« Vastaus #88 : 04.07.2013, 15:48:26 »
ostettiin muinoin kaverin kanssa samanlaiset dumpit "hks style" eli kopiohan se..
molemmilla piti aivan erilaista ääntä, kaverilla piti kyllä järjetöntä meteliä kun taas mun oma nättiä pientä pihinää, noissa kopioissa ainakin on laatueroja eli mitä sattuu saamaan. ja olihan meillä eri autotkin mutta paineet samat.

mutta suosittelen kyllä tommosta hks kopiota, kivat äänet, ei kallis ja toimi moitteetta.
Meillä pojan turbossa aito HKS ja kyllä perkule vislaa.
Sopivassa kohtaa kun kylillä vähän vedättää ja vaihtaa niin pissiksillä pöksyt kastuu... ;D

Ei se tosin mua lohduta yhtään. Ehkä poikaa?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: ÄÄNEKKÄIN dump valve
« Vastaus #89 : 04.07.2013, 20:13:05 »
Meillä pojan turbossa aito HKS ja kyllä perkule vislaa.
Sopivassa kohtaa kun kylillä vähän vedättää ja vaihtaa niin pissiksillä pöksyt kastuu... ;D

Ei se tosin mua lohduta yhtään. Ehkä poikaa?
Onneks itsellä ei tuollaista tarvetta, mutta jollain se pahennus pitää aiheuttaa kun ei enää savusteta puolta pitäjää, oon huomannu että tuo pieni tsuhaus pussihousumobiilista jo kääntää paheksuvia katseita, ni tarvii saada tuohon kalsarivolvoon kunnon pahennuksen aiheuttaja.  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

RallyBaron  Samppasport