Jaaa-a, nythän on ollut taas aika ajankohtaista keskustelua tuosta biopolttoaineen roolista ja osuudesta näissä "ikuisissa ilmastotalkoissa". En vaan vielä jaksa uskoa, että biopolttoaineiden hinnat tulisivat kovin paljoa alas, että kannattaisi käyttää. Siellä se on ollut 95:n ja 98:n välissä tuo MY ja lähempänä 98 kuin 95. Niin kauan kuin ei tule mitään porkkanaa tai huojennusta biodieselin käyttöön, niin pitää ajella B7:lla vaan... Aika yksinkertainen kaava se itselle ainakin on. Toisaalta ymmärtää sen, että miksi hinta on noinkin korkea, kun sitä tuotantoa ei ole niin paljoa, että voisi hintaa laskea. Ja se johtuu siitä ettei ole kysyntää riittävästi. Mun mielestä diesel ei ole kuollut vielä pitkään aikaan ja toivottavasti tulisi jotain kannustinta noihin biopolttoaineisiin, metsiä jne raaka-aineita tuon valmistukseen kyllä olisi. Kyse on usein vain tahdosta (sekä rahasta). Jotenkin vain tuntuisi, että on halvempaa tehdä biopolttoaineita kuin valmistaa hybridi- tai sähköautoja? Eikö noiden akkujen valmistus ole aika kallista ja ainakin niiden akustojen hinnat ovat ihan poskettomia suhteessa esim. polttoaineeseen ja vaikkapa auton moottoriin. Eräs tuttu kertoi, että sähköpyörän akku oli hajonnut pudotessa ja uusi oli maksanut järjettömät 800e!!!