KL-varaosat  Race.fi

b200f kannen laskeminen/yleinen viritys

  • 116 Vastauksia
  • 69769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #60 : 01.09.2011, 18:58:53 »
Eli tyhmiä kyselisin aihetta sivuten. Nyt on 3-satkussa le-jetti, rutut n.11, v-nokka ja itse räpelletty/täytetty kansi, 2" putkisto, b-paineet 3,5 bar ja potikka jolla saa huijattua kylmäkäynnistys rikastinta. Vetää ihan kivasti 4-7 krpm, alhaalla aikas kuollut. Olis tossa Weber dgaw jonka sisäkurkut porattu 30mm. Sais kevyemmän vp:n ja sytkäks jonkun muun kuin renixin. Eli olisko niiin että se k-koneen imusarja ahdistaa eikä itse kaasutin, järkee vai ei? Jos kyhäis itse imusarjan ko. kaasarille? Ei tuplia eikä megaa budjettisyistä. Lähinnä mietityttää toi läppä-imm. Kiitos ja anteeksi. ps. B200E
Niin oliko se nyt LE jet/B200E vai B200K/kaasutin (cisac?) ?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #61 : 01.09.2011, 19:33:33 »
Nyt on LE-jet B200E. Sitä vaan että kannattaisko muuttaa kaasariks toi em. syistä, mm. toi kissanluukku imm. , renix ja pottapyörä? Onhan tolla pysty Weberilläkin kuitenkin penkitetty 150hp? Jos sais vähän herkemmäks ton koneen käytöksen.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #62 : 01.09.2011, 20:09:14 »
Nyt on LE-jet B200E. Sitä vaan että kannattaisko muuttaa kaasariks toi em. syistä, mm. toi kissanluukku imm. , renix ja pottapyörä? Onhan tolla pysty Weberilläkin kuitenkin penkitetty 150hp? Jos sais vähän herkemmäks ton koneen käytöksen.
Vaihda imusarjaan 65mm kaasuläppä niin loppuu se 55mm(vai oliko 50mm) läpän ahdistus, B234F imusarjasta kaasuläppä ja välipala väliin, pari milliä kairaa imusarjan rungosta reikää sopivaksi.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #63 : 01.09.2011, 20:31:32 »
Vaihda imusarjaan 65mm kaasuläppä niin loppuu se 55mm(vai oliko 50mm) läpän ahdistus, B234F imusarjasta kaasuläppä ja välipala väliin, pari milliä kairaa imusarjan rungosta reikää sopivaksi.

Oiskohan tuosta hyötyä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #64 : 01.09.2011, 20:33:45 »
Oiskohan tuosta hyötyä
Aina voi yrittää, mitään en lupaa
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #65 : 01.09.2011, 23:20:28 »
Voishan tota kokeilla, ollut joskus mielessä itselläkin toi kaasuläpän suurentaminen. Onko tietoa käykö se kolmisatkun kaasuläpän asntoanturi siihen B234 akseliin suoraan vai vaatiiko jotain patenttia? Tosin eihän siinä "asentoanturissa" ole kuin tyhjäkäynti/täyskaasu asennot, että ei toi nyt mikään varsinainen ongelma ole vaikka ei kävisikään. Voishan tosta vaparissa olla jopa jotain hyötyä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #66 : 02.09.2011, 08:43:27 »
Voishan tota kokeilla, ollut joskus mielessä itselläkin toi kaasuläpän suurentaminen. Onko tietoa käykö se kolmisatkun kaasuläpän asntoanturi siihen B234 akseliin suoraan vai vaatiiko jotain patenttia? Tosin eihän siinä "asentoanturissa" ole kuin tyhjäkäynti/täyskaasu asennot, että ei toi nyt mikään varsinainen ongelma ole vaikka ei kävisikään. Voishan tosta vaparissa olla jopa jotain hyötyä.
Eikös se ole sama anturi kun isoissa volvoissakin eli käsittääkseni pitäisi käydä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #67 : 04.09.2011, 19:38:25 »
Jos jollain ois laittaa lähikuvaa tosta B234F:n kaasuläpästä niin olisin vähintäänkin kiitollinen... Ja tosta plenumista oon vingutellut runnereiden lähdöt kartioiksi, alunperinhän se on ei niin virtausystävällisen näköinen, ainakin kovasti luulen siitä olleen jopa jotain hyötyä. Tosta raskaasta vauhtipyörästä vielä niin toisaalta sen keventäminen vois huonontaa tilannetta sinänsä kun kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa kierrokset tippuis entistä nopeemmin. Ja autohan on tulossa rokkirallin kardaani luokkaan jossa on 500e myyntipakko, joten en tarvi kommentteja takapihavirittämisestä, koska sitähän tää just on.  :P

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #68 : 05.09.2011, 12:22:43 »
Jos jollain ois laittaa lähikuvaa tosta B234F:n kaasuläpästä niin olisin vähintäänkin kiitollinen... Ja tosta plenumista oon vingutellut runnereiden lähdöt kartioiksi, alunperinhän se on ei niin virtausystävällisen näköinen, ainakin kovasti luulen siitä olleen jopa jotain hyötyä. Tosta raskaasta vauhtipyörästä vielä niin toisaalta sen keventäminen vois huonontaa tilannetta sinänsä kun kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa kierrokset tippuis entistä nopeemmin. Ja autohan on tulossa rokkirallin kardaani luokkaan jossa on 500e myyntipakko, joten en tarvi kommentteja takapihavirittämisestä, koska sitähän tää just on.  :P
http://s735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/Volvo%20740/?start=0#!cpZZ6QQtppZZ24

Siinä on kuvia kaasuläppä sovelluksesta
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #70 : 06.09.2011, 18:42:27 »
Tosta raskaasta vauhtipyörästä vielä niin toisaalta sen keventäminen vois huonontaa tilannetta sinänsä kun kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa kierrokset tippuis entistä nopeemmin.

Meinasitko välikaasulla ajella? Vai tuleeko suorakytky?

Omassa 360 rokkimobiilissa 8,5kg littupyörä 13kg potan tilalla. Veto vaihteen vaihdon jälkeen pidetään yllä miedolla nokalla (A tai D) ja B230 alakerralla.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #71 : 06.09.2011, 19:38:31 »
Toi nyt oli lähinnä, pohtimista toi vp:n paino, Ja ilman muuta laittasin sen isolohkon mut toi budjetti...Alakerralla ajettu 190 000 ja kansi just tehty, niin jos sitä panostas mielumin vaikka alustaan. Itsellä v-nokka vähän aikaistettuna. Kyllähän toi nyt silleen kulkee että kilvissä ollessaan vuosi sitten (keventämättömänä) 9s. 0-100, (iman kemppiä eli vaikeeta), 6s. 80-120 ja 200 helposti mittariin. Uskokoon ken tahtoo ;). Mutta olisin todella kiinnostunut kuulemaan lisää kyseisestä lajista ja varsinkin liittyen kys. olevaan automalliin. Toi munhan on alunperin 88 glt. Omaan makuun hieno luokka, vähän kuin jokkis ennenvanhaan.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #72 : 06.09.2011, 19:52:52 »
Nyt menee enemmän kun ohi aiheen, mutta kiinnostais alusta, (wattin linkki?), etujouset/iskarit, etuiskareiden yläpäiden laakerointi, etutukivarret (boksaus?), rattiakselin pidennys, vaihdevälien lyhennys, vanteet, vahvikehitsaukset koriin yms. Jos ei ole kovin salaista tietoa niin pistä vaikka YV:nä tai ylläpito sirtäkööt sinne mihin kuuluu?
« Viimeksi muokattu: 06.09.2011, 20:02:28 kirjoittanut polar »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #73 : 07.09.2011, 14:58:28 »
Voishan tota kokeilla, ollut joskus mielessä itselläkin toi kaasuläpän suurentaminen. Onko tietoa käykö se kolmisatkun kaasuläpän asntoanturi siihen B234 akseliin suoraan vai vaatiiko jotain patenttia? Tosin eihän siinä "asentoanturissa" ole kuin tyhjäkäynti/täyskaasu asennot, että ei toi nyt mikään varsinainen ongelma ole vaikka ei kävisikään. Voishan tosta vaparissa olla jopa jotain hyötyä.

B200:sessa tapahtuu tuskin mitään merkittävämpää kun vaihtaa kaasuläpän isommaksi. Ainakaan itsellä ei ahdistanut B230:sessä, ja siis L-Jetti 360, n. 150 hp.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #74 : 08.09.2011, 04:56:51 »
B200:sessa tapahtuu tuskin mitään merkittävämpää kun vaihtaa kaasuläpän isommaksi. Ainakaan itsellä ei ahdistanut B230:sessä, ja siis L-Jetti 360, n. 150 hp.

No kai se on sit parempi jättää hyvin toimiva kone rauhaan ja keskittyä muihin asioihin....Silllä 2,5 laatikolla vois jo päästä hitaimpia karkuun :D. Ja ei se alustakaan kai mikään turha investointi olis. Endurance miehet on muuten sovittaneet noihin 240:pin jarrusatuloita, tarkempia ohjeita tohon hommaan?
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 04:59:28 kirjoittanut polar »

 

RallyBaron  Samppasport