RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2540 Vastauksia
  • 672434 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Tuossa blississä se ero että ennen 2014 mallia se käytti peilien alapinnassa olevaa kameraa. Uudemmissa on paremmat anturit ympäri autoa joita käyttää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vissiin siinä yhteydessä tuli CTA. Varoittaa risteävästä liikenteestä kun peruuttaa. Mainio ominaisuus. Suosittelen kyllä 2014-> olipa sitten V60 CC tai XC60. Voi olla hieman kalliimpi hankkia mutta näkyy sitten jälleenmyyntiarvossakin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Hulu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Täällä ilmoittautuu myös onneton, jonka autonvaihto on kohtapuoliin ajankohtainen. Subaru vaihtuu joko 2016-2017 V60/V60CC D4 AWD tai 320d F31 Xdrive bemariin. Tällä hetkellä vaaka on kallistumassa volvon eduksi. Lähinnä voimansiirron ja nelivedon kestävyys ja toimivuus mietityttää. Volvo on laiskahko (vrt. bmw) kiihtymään, mutta softaamalla tätä varmaan saa vähän piristettyä tarvittaessa.

PA-lämmitin näissä taitaa olla lähes kaikissa, kellolla. Saako näihin kauko-ohjausta lämmittimelle? Ilmeisesti VOC mahdollistaa tämän, onko muita vaihtoehtoja?
Onkos tämän ikäisissä volvoissa ongelmaa jakolaatikon kanssa, haeskelin aiheesta ja jostain booreista on tarinoitu siellä täällä?

Ja kiitollisena ottaisin vastaan muitakin kokemusperäisiä vinkkejä voimansiirtoon liittyen, onko itse huollettavissa (pl. laatikon öljyn huuhteluvaihto) ja muut "heikot paikat".

Poissa V60D3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
PA-lämmitin näissä taitaa olla lähes kaikissa, kellolla. Saako näihin kauko-ohjausta lämmittimelle? Ilmeisesti VOC mahdollistaa tämän, onko muita vaihtoehtoja?
Avaimella saa saa kanssa laitettua lämmittimen päälle jos ei ole vocia. Maksoi tosin tuo ohjelmointi n. 150€. Ja kantama on sitten toki avaimen normaali kantama.

Omassa V60 volvossani ei vocia ole joten ostin huollon yhteydessä tuon avain kaukosäädin softauksen.

Myös jotain obd väylään tökättäviä mokkuloita saa joihin saa avain kaukosäädin ja parhaimpiin käy sim kortti niin saa puhelimella netin kautta kaukosäädön. Mutta jos nyt olisin ostamassa volvoa niin katsoisin varmaan sellaisen yksilön jossa on voc, mutta en osannut tuota ottaa huomioon kun omani ostin.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2019, 21:32:00 kirjoittanut V60D3 »

Poissa Räde1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Jos työkalut käsissä pysyy niin ei normaalit öljynvaihdot voimansiirtoon ylivoimaisia ole.
Gen 5 haldex taitaa olla jo noin uusissa. Siinä ei tainnut olla enää erillistä suodatinta, joten öljynvaihdot ajallaan suotavaa.
Kulmavaihteen booriholkki ja haldex pumppu varmaankin ne heikot paikat.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Avaimella saa saa kanssa laitettua lämmittimen päälle jos ei ole vocia. Maksoi tosin tuo ohjelmointi n. 150€. Ja kantama on sitten toki avaimen normaali kantama.

Omassa V60 volvossani ei vocia ole joten ostin huollon yhteydessä tuon avain kaukosäädin softauksen.


Mistä tietää onko autossa jo tuo? Testaamalla kaiketi...

" Lämmitin käynnistetään painamalla auton avaimen painiketta, auto kuittaa tämän vilkuttamalla valoja."
- Auki vai kiinni vai kumpi tahansa? Tarviiko tietyn lämpötilan että lähtee pöhisemään?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Jos työkalut käsissä pysyy niin ei normaalit öljynvaihdot voimansiirtoon ylivoimaisia ole.
Gen 5 haldex taitaa olla jo noin uusissa. Siinä ei tainnut olla enää erillistä suodatinta, joten öljynvaihdot ajallaan suotavaa.
Kulmavaihteen booriholkki ja haldex pumppu varmaankin ne heikot paikat.
Näissä uudemmissa ei ole booriholkki samalla tavalla kuluva osa kuin pattikylkisissä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hulu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Näissä uudemmissa ei ole booriholkki samalla tavalla kuluva osa kuin pattikylkisissä.

Mikä on pattikylkinen? Ja mikä/mitenkä on muuttunut?

Poissa V60D3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Mistä tietää onko autossa jo tuo? Testaamalla kaiketi...

" Lämmitin käynnistetään painamalla auton avaimen painiketta, auto kuittaa tämän vilkuttamalla valoja."
- Auki vai kiinni vai kumpi tahansa? Tarviiko tietyn lämpötilan että lähtee pöhisemään?
Testaamalla kai tietää, mutta nyt kesällä kai mahdoton testata? Pitää olla ilmeisesti riittävän kylmä että tuo toimii?

En muista mitä piti tarkalleen ottaen painaa, sain ohjeet mukana kyllä joten täytyy perehtyä niihin vielä ennenkuin tulee kylmä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Mikä on pattikylkinen? Ja mikä/mitenkä on muuttunut?
Pattikylkisillä tarkoitetaan näitä malleja jotka tuli 2000-luvun alussa. Eli malleja jotka ovat vanhempia kuin tämän alueen autot.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Pattikylkisillä tarkoitetaan näitä malleja jotka tuli 2000-luvun alussa. Eli malleja jotka ovat vanhempia kuin tämän alueen autot.
Eikös esim V/XC70 viimeiseen vm 2016 asti ole samoja pattikylkisiä?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Eikös esim V/XC70 viimeiseen vm 2016 asti ole samoja pattikylkisiä?
Ei vaan P2-alusta eli 2007 asti.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Testaamalla kai tietää, mutta nyt kesällä kai mahdoton testata? Pitää olla ilmeisesti riittävän kylmä että tuo toimii?

En muista mitä piti tarkalleen ottaen painaa, sain ohjeet mukana kyllä joten täytyy perehtyä niihin vielä ennenkuin tulee kylmä.

Mulla on pcc avain omassani ja on ohjelmoitu tuo käynnistys.

Muistaakseni ”valonappulaa” muutama sekuntti pohjassa. Auto vilkuttelee valoja sitten ja webaston pitäisi käynnistyä.
Ulkolämpötilan pitää olla alle 8(?)

i nappulalla voi tarkistaa onko webasto käynnistynyt jos avaimessa palaa valo.

Pcc avaimella on myös pidempi kantomatka.
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Notko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Moi!

Oon tässä pohtinu josko alkais laittamaan tollasen s60 T4F 2011

Mitä pitää ottaa huomioon tollasta laittaessa?

Voiko tuolla ajella viinalla ja mitä pitää tehdä kun viinalla alkaa ajamaan?

Kaikki tieto kyseisestä aiheesta kiinnostaa!

« Viimeksi muokattu: 27.08.2019, 21:03:01 kirjoittanut Notko »

Poissa Ertsi74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Minulla on kanssa autossani ohjelmoituna tuo pcc avaimesta käynnistys webastolle. Ohje: paina ensin lyhyesti ovet kiinni nappia ja sen jälkeen pitkään valo nappia. jos ohjelmointi menee läpi ja onnistuu niin auto vilkuttaa vilkkuja. Jos auto on vm >2013 uudempi, niin avaimen info napillla voi tarkistaa onnistuiko ohjelmointi.

Jossakin volvon sivuilla oli tähan se virallinenkin ohje, en vain löytäny tähän hätään.

« Viimeksi muokattu: 28.08.2019, 01:36:59 kirjoittanut Ertsi74 »
XC60 D5 AWD SUMMUM 2012, Ex S60 D5

 

Carcom Oy  Ateho