Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: C70 - 29.07.2013, 22:07:27
-
Eli tarkoitus muuntaa T6 tuplaturbo yhdeksi (moottori ei tule s80 keulalle ja alkup. turboja ei ole) Tehotavoite siitä 300-350hv paikkeilla ja mielellään integroidulla hukkiksella ja vesijäähdytetyllä laakeripesällä. ::)
Ohjelmoitava ecu löytyy joten se puoli ok.
-
TERVE.
onko tietoa mistä passaa pakosarja suoraan yhdelle turbolle?
bmw ??
kiits vastauksesta.
-
TERVE.
onko tietoa mistä passaa pakosarja suoraan yhdelle turbolle?
bmw ??
kiits vastauksesta.
Mitään suoraan sopivaa ei ole, mutta lähin on BMW M50/M52 koneiden pakosarjat, kanavat sopivat suoraan, pultin reikiä joutuu muokkaamaan etu ja takapäässä ainakin, ja luultavasti myös muita, mutta aika helppo sovitus kuumella.
Löytyy vapari peltisarjoja 6-2 mallisia ja turbo sarjoja T3 laipoilla. Itse en ostaisi niitä turbo sarjoja joissa 1-3 syl menee samalla runnerilla ja loput erikseen.
Tässä kunnollinen:
http://www.ebay.com/itm/Maximizer-Turbo-Manifold-TURBO-HEADER-BMW-E36-T4-TOPMOUNT-M50-M52-S50-S52-/181687301976?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a4d683758&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/BMW-T3-Turbo-Manifold-E30-E34-24V-M50-M52-S50-S52-/131444882022?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e9ab9ba66&vxp=mtr
Löytyy myös valusarjoja:
http://www.ebay.com/itm/BMW-323I-325IS-328IS-330I-E36-E46-M50-M52-M54-S50-V6-T3-T4-CAST-TURBO-MANIFOLD-/270876037046?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f11784fb6&vxp=mtr
Tässä vapari:
http://www.ebay.com/itm/Stainless-Racing-Sport-Manifold-Exhaust-Header-for-BMW-92-99-E36-3-Series-M3-I6-/271036739930?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW%7CModel%3AM3&hash=item3f1b0c715a&vxp=mtr
Älä osta tätä, ainakaan koville tehoille:
http://www.ebay.com/itm/STAINLESS-T3-TURBO-TURBOCHARGER-MANIFOLD-92-99-BMW-E36-325-328-323-M50-M52-l6-/361243452300?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item541bc9a38c&vxp=mtr
-
Itse en ostaisi niitä turbo sarjoja joissa 1-3 syl menee samalla runnerilla ja loput erikseen.
Käytännön merkitystä tuolla tuskin on juuri minkäänlaista, mikäli putkien pituus on sama. Yksi pulssi kerrallaanhan siellä kulkee, vaikka kaksi sylinteriä liittyisi matkalla kolmanteen. 245:een sen periaatteen mukaan sarjan tein ja kai tuo jollain tavalla toimii :P
-
kiitos vastauksista. pitääpäs tilaila niin saa ruveta muokkaamaan.. minkähän laisen turbon laittas ajatetelen n.400hv?