Kulkukoira  Proturbo

Hukan 945 Uudelleen ihastuminen!

  • 75 Vastauksia
  • 22262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #30 : 01.01.2012, 21:13:03 »
Mun aikana oli skidisti enemmän painetta,mid size cooleri ja 3" katti, eipä sen kummemmin oo muuttunut..

Katti on edelleen 3"  Paljonko sulla oli painetta?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #31 : 01.01.2012, 21:15:08 »
Joskus satunnaisesti jotain 1,2 mut useimmiten 1,0-1,1. Toi lastu oli aika kranttu ton paineensuhteen..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #32 : 01.01.2012, 21:16:21 »
Joskus satunnaisesti jotain 1,2 mut useimmiten 1,0-1,1. Toi lastu oli aika kranttu ton paineensuhteen..

OK. Hyvin tuo lastu toimii ainakin tuolla 1.0bar paineella.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #33 : 01.01.2012, 22:00:35 »
Pitääpä oikein joskus ottaa vänkäri seuraamaan paineita täys kiihdytyksessä.
Talvella voi tietysti olla hieman vaikeaa, kun ei saa pitoja. Mutta eiköhän baarit sutimallakin selviä  ;)

Tosiaan 1.0 siellä ainakin on, mitä tuota mittaria olen seurannut. Ei sitä paljoa kerkeä itse seurailla.

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #34 : 19.01.2012, 20:38:05 »
Volvon purku viikonloppu tulossa:

Yritän paikallistaa syyn miks ei aina puhalla lämmintä hyttiin. Vaihtoehtoja on monia, mutta jonkin syyn sille kyllä etsin  ;)

Huomenna haen eteen uuden focus acoustics erkkasarjan. Saa sinnekkin alkuperäiset ritilät paikoilleen.

Jos aikaa jää, niin yritän selvittää miksei sähköflekti toimi tunnistimen kautta.

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Zhame

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #35 : 20.01.2012, 01:19:36 »
Ihan hyvin kesti laatikko tuossa joo, 1.1-1.2Bar oli itellä ahtoja kesällä. 2.vaihteella saattoi vähän kytkin luistaa renkaiden kanssa samaa tahtia, mutta muuten ei mtn ongelmia, vaikkakin vetoja otettiin jos jonkinlaisia.

Likosen ajoista on lähtenyt pois säädettävä nokkapyörä ja alucooleri. Myöskin katti oli mulle tullessa tyhjennetty, vaihdettiin bilteman 3" "race" katalysaattoriin, joka tuntui ajavan asiansa oikein hyvin.

Ja tuohon lämpimän ilman tulemiseen en muuta osaa sanoa, kuin sen, että tarkista, ettei ilmaa ole järjestelmässä. Ja se, ettei vuoda nesteitä sinne etujalkotilaan (eli lämppärin kenno halki), silloin ei ainakaan lämmintä pukkaile. Kyllä siellä ainakin viime talvena tarkeni ja konekin pysyi lämpimänä, lopetti tuo flektin tunnistin jo silloin toimintansa, itellä oli tapana napsauttaa päälle kun nousi lämmöt yli puoleen, kesällä varsinkin, aika suht nopeesti lämpenee siinä meinaa tuo kone.
Exät: 945 TIC '91, 855 T-5 '94, 740 B230F '89
Käytössä: Volvo 745 B230FT '90

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #36 : 20.01.2012, 08:21:26 »
Ihan hyvin kesti laatikko tuossa joo, 1.1-1.2Bar oli itellä ahtoja kesällä. 2.vaihteella saattoi vähän kytkin luistaa renkaiden kanssa samaa tahtia, mutta muuten ei mtn ongelmia, vaikkakin vetoja otettiin jos jonkinlaisia.

Likosen ajoista on lähtenyt pois säädettävä nokkapyörä ja alucooleri. Myöskin katti oli mulle tullessa tyhjennetty, vaihdettiin bilteman 3" "race" katalysaattoriin, joka tuntui ajavan asiansa oikein hyvin.

Ja tuohon lämpimän ilman tulemiseen en muuta osaa sanoa, kuin sen, että tarkista, ettei ilmaa ole järjestelmässä. Ja se, ettei vuoda nesteitä sinne etujalkotilaan (eli lämppärin kenno halki), silloin ei ainakaan lämmintä pukkaile. Kyllä siellä ainakin viime talvena tarkeni ja konekin pysyi lämpimänä, lopetti tuo flektin tunnistin jo silloin toimintansa, itellä oli tapana napsauttaa päälle kun nousi lämmöt yli puoleen, kesällä varsinkin, aika suht nopeesti lämpenee siinä meinaa tuo kone.

Mulla on sama tapa. Eli kun lämmöt nousevat "normaaliin" sen jälkeen laitan flektin päälle.

Ei ole ainakaan näkyvästi tullut jalkatilaan nestettä, mutta tänään se selviää kun puran kaikki muovit pois edestä.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #37 : 01.02.2012, 19:18:42 »
"Pikkasen" säikäytti auto tänään  :P

Ajelin työharjoittelu paikalta kotiin päin. Poistuin liikenneympyrästä kaksikaistaiselle tielle. Lähdin kiihdyttämään normaalisti. Yhtäkkiä nakkasi perän sivulle. Heti kytkin refleksin omaisesti sisään. 6-kertaa oli kylki menosuuntaa päin ennen kuin suoristui (puolelta toiselle)  :buck2: Kerkesin jo ajatella että nyt on volvon loppu  :( Mut säilyttiin ehjänä HUH HUH!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #38 : 01.02.2012, 19:44:48 »
...6-kertaa oli kylki menosuuntaa päin ennen kuin suoristui (puolelta toiselle)...
Tuohan on ihan normaali etenemistapa takavetoisella autolla? :2funny:
No ei vaan, hyvä että ei mitään käynyt. Joskus pääsee tosiaan yllättämään..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #39 : 05.02.2012, 20:39:23 »
Tarkoitus olisi ensiviikolla laittaa pahvia keulaan. Peitänkö sillä koko välijäähyn? Vai kannattaako laittaa vain maskin taakse palanen?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #40 : 05.02.2012, 21:02:13 »
Ei kai näihin pahvia tarvi keulaan ainakaan -35 pakkasella vielä..


Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4405
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #41 : 05.02.2012, 22:21:09 »
Kyllä se hiukan auttaa, viime talvena käytin pahvia maskin edessä. Ei kai oo vuotoja ja pelaako termostaatti? Omani ei pysynyt kunnolla lämpimänä (92 ast. termostaatilla) viime talvena kun ilmeisesti lämppärin hana vuoti jo silloin. Mittari jäi välillä hieman alla puolen väliin ja sai tyytyä lämpimään ilmaan kuuman sijasta. Nyt on pysynyt paremmin lämpimänä ehjällä kennolla ja hanalla.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #42 : 06.02.2012, 09:34:56 »
Kyllä se hiukan auttaa, viime talvena käytin pahvia maskin edessä. Ei kai oo vuotoja ja pelaako termostaatti? Omani ei pysynyt kunnolla lämpimänä (92 ast. termostaatilla) viime talvena kun ilmeisesti lämppärin hana vuoti jo silloin. Mittari jäi välillä hieman alla puolen väliin ja sai tyytyä lämpimään ilmaan kuuman sijasta. Nyt on pysynyt paremmin lämpimänä ehjällä kennolla ja hanalla.

Termostaatin olen vasta vaihtanut. Vuotoja ei ole (en ole ainakaan huomannut)..

Joskus edellistä ooppelista huuhtelin kennon kuumalla vedellä. Siihen se ainakin auttoi. Kannattaisiko tähän kokeilla samaa?

Vuoraan maskin tänään pahvilla, jospa se hieman auttaisi.

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #43 : 12.02.2012, 11:54:05 »




Talvilook.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Hukan 945 (Nyt kuvia!)
« Vastaus #44 : 12.02.2012, 18:06:27 »
Lisää omasta+lankon autosta:







V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

Futurez  Kulkukoira