KL-varaosat  Race.fi

Musta7Kantti -87

  • 42 Vastauksia
  • 15464 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Seiskanelikanttinen GL AT -87
« Vastaus #15 : 14.12.2012, 17:07:19 »
Tuli tuossa vierailtua Biltemassa ja mukaan tarttui Aurinkosuojaverho hattuhyllylle ja tummennuskalvoa. Milteinpä samantien sitten piti lyädä kiinni. Kalvojen laitto sujui sikäli hyvin että kokemusta hommasta ei ennestään ollut, eikä 8euron halpiskalvokaan laadultaan mitään parasta ole. Paremmasta veitsestä kuin mukana tulleesta mattoveitsen terästä olisi saattanut olla hyötyä. Tehty kun tehty jokatapauksessa... Uusi soitin ja 2tie kaiuttimet ovat olleet suurennuslasin alla, saapa nähdä jos saisi jotain aikaan piakoin.




Pientä kuplaa löytyy


Mielestäni sopiva ratkaisu tummentaa vain nuo pikkulasit. Pitää katsoa jos saisi jokupäivä kunnon kuvat otettua vehkeestä.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 17:20:10 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: MustaKantti GL AT -87
« Vastaus #16 : 26.01.2013, 17:09:44 »
Ei ole hetkeen tullut tehtyä juuri mitään, mutta nyt ripauksen verran. Lamppujen alalistat muuttuivat hopeista mustiksi, ja audiopuoli meni uusiksi. Soittimeksi vanhan kasettimankan tilalle pioneerin 4400BT ja eteen focuksen chk-5 5,25" erillissarja. Takakaiuttimiksi perus läpyskät. Focuksen wooferit uppos eteen alkuperäsille paikoille kun vähän levitti aukkoja rälläkän voimin että kanta mahtu uppoomaan. Näillä mennään, jos joskus tulevaisuudessa tulee tarve hukata rahaa niin voi harkita jotain vahvari - subi yhdistelmää. Ne kuitenkin jääköön nyt pimentoon.

Pari uutta kuvaa lisätty.

http://s1304.beta.photobucket.com/user/Rokkiizz/library/
« Viimeksi muokattu: 26.01.2013, 17:13:04 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #17 : 01.03.2013, 13:40:14 »
Muutamat mittarinvalot olivat aiemmin pimeänä, ja vaihdoin sitten kaikki kerralla. Paikalleen osui motonetistä uudet punaiset lyhdyt. Värivalot olivat kolmekertaa kalliimmat, mutta pitihän ne silti saada kun niin hyvin sopivat muuhun ilmeeseen.



Ihan hyvältä alkaa vaikuttaa, ei enään montaa asiaa muistilistalla.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #18 : 02.03.2013, 14:16:34 »
Tuli tuossa muuten mieleen, osaisiko joku kertoa mistä saisi sopivat kangas/kumimatot kyseiseen kapistukseen? Motonetin myymät tarvikekangasmatot eiväit oikein istu mistäänpäin hyvin. Jossain näin sopivia harmaita kangasmattoja (biltema?), mutta kiinnostaisi olisiko muita vaihtoehtoja, ne kun eivät oikein silmää mielytä. Ongelma on että alkuperäiset kumimatot ovat vähän heikossa hapessa, ovat kovettuneet ihan koppuroiksi. Ei taida olla mahdollisuutta elvyttää niitä millään?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #19 : 02.03.2013, 17:27:33 »
Ongelma on että alkuperäiset kumimatot ovat vähän heikossa hapessa, ovat kovettuneet ihan koppuroiksi. Ei taida olla mahdollisuutta elvyttää niitä millään?
Tuotanoin, jos kyseessä on sellaiset kaukalomatot mitkä luulen niiden olevan, niin niiden kuuluukin olla kovaa muovia. Pehmoisia kumikaukalomattoja on tainnut olla vasta 850:stä alkaen ;)
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #20 : 02.03.2013, 17:32:36 »
Lainaus
(Kuva poistettu lainauksesta.)

tästä kuvasta päätellen niin niidenhän kuuluu olla juurikin tuollaiset kovamuoviset, on muuten mun mielestä jopa paremmat kuin ne pehmeet  ;)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #21 : 02.03.2013, 17:36:39 »
Älä perhana, ei käynyt mielessäkään että niiden kuuluisi olla sellaiset  ;D siinä tapauksessa turha niitä on hyljätä, pitääpi sitten koittaa vaan taivutella muutamasta kohtaa josta ovat jääneet vähän väärään muotoon.. Suoraa ajattelin että ovat kovettuneet vuosien varrella, mutta hyvä tietää. Kiitos nopeasta vastauksesta!

E: Koin oudoksi kun kopisevat, mutta jos kerran on ominaisuus eikä vika, pitänee totutella koviin juottokaukaloihin.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2013, 17:39:18 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #22 : 02.03.2013, 17:50:02 »
Esim. kuumailmapuhaltimella kun varovasti lämmittää ja sitten taivuttaa niin noi kaukalomatot saa taas istumaan kunnolla paikalleen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #23 : 02.03.2013, 18:46:23 »
Knoppitietona niin 700/900-sarjaan on olemassa semmosia pehmosia kumisia lerppumattoja ihan aitona volvolaisena, jos niissä olis merkattu osanumero ni olisin kyl melki huutelemassa volvon tiskillä että lisää näitä, ovat nimittäin siitä hitosti paremmat kuin nuo kovat kaukalot että eivät vaella ja esim telkeä kytkinpoljinta lattiaan ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #24 : 02.03.2013, 20:09:36 »
Esim. kuumailmapuhaltimella kun varovasti lämmittää ja sitten taivuttaa niin noi kaukalomatot saa taas istumaan kunnolla paikalleen.

 Joo pitäneepi niin yrittää, eivät nuo nyt onneksi hirveän pahasti poissa muodosta ole.

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #25 : 13.03.2013, 15:58:07 »
Keväinen sää suorastaan pakotti napsimaan uusia kuvia, joten niitä nyt muutaman aloituspostaukseen lisäsin ja photobucket galleriaan enemmänkin.

Oikeista asioista jakohihnan vaihto alkaisi olla hollilla, pitää yrittää ottaa niskasta kiinni ja hoitaa se muutamien viikkojen kuluessa pois alta. Pitäisi käydä osat kyselemässä lähipäivinä. Ja takaisin turhuuksiin, tarrapaikasta löytyi takalasin tarra joka olisi miltein pakko saada(http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=2156) pitääpi katsoa jos taskun pohjalta löytyisi sen verran kolehteja että saisi vähän huumoria takalasiin..  :D

http://s1304.beta.photobucket.com/user/Rokkiizz/library/

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #26 : 16.03.2013, 13:58:53 »
Iski päälle tarve saada lisää bassoa kantikkaan.

Sain mielenkiintoisen idean asentaa free air subwooferin auton suksiaukon paikalle. Mielessäni homma menisi siten, että subi ruuvattaisiin paksuun vaneeriin kiinni, ja vaneri takakonttiin kiinni siten, että että elementtin magneettipuoli jäisi takakontin puolelle.
elementin koko olisi 8" jotta mahtuisi nätisti.  Hirveää basson määrää ei ole hakusessa, vaan jonkunlaista boostia bassomaailmaan. Toki toisi lisää ulkonäköäkin.
Onko idea tuhoontuomittu, 8" lienee auttamattoman pieni ?


EDIT: Asiaa selvitettyäni totesin idean olevan huono, koska 8" on auttamattoman pieni toimimaan free airina. Siirrytään siis plan B:hen, Eli koteloitu subwoofer joka olisi suunnattu suksiluukkuun. Suljettu kotelo tai pienehkö refleksi kotelo olisi mieluisin vaihtoehto, saisi vielä siististi ja tilaa liikaa viemättä asennettua. Tarkistin niin korkeus tuossa kohdassa johon kotelo pitäisi mahduttaa on vain 29cm, joten sen puitteissa pitäisi ratkaisu tehdä.

E2: Koska paikka subille on niin matala, päädyin ratkaisuun jossa perus elementti asetetaan 23L putkikoteloon. Halkaisija kotelolla on 29cm joten saa mahtumaan nippanappa halutulle paikalle. Pientä bassoboostia luulisi tuostakin systeemistä irtoavan.

E3: Huomasin torissa että miltein naapurissani on myynnissä kenwoodin 600w/rms monovahvari ja spl300d4 12" subi 64l relfelksikopassa. Elementti juuri ja juuri sisäänajettu. Ei yhtään mitä olin alunperin suunnitellut, mutta kyllähän noista sit eroon pääsee jos haluaa. Sovittu hinta on vähintäänkin kohdallaan.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2013, 09:07:57 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #27 : 19.03.2013, 21:58:27 »
Noniin. Subi ja vahvari löysivät tiensä kotiin. Kenwoodin 600W/rms 2 ohm monolankku ja spl dynamicsin xtr300-d4 12" 60L kotelossa 4" aeroportilla. Seuraava prokkis olisi saada asennettua ne jotenkin järkevästi tuonne takakonttiin.

Jakohihnan vaihto on kesken, uudet osat pitäisi hakea lähipäivinä että saa homman pakettiin. Yllättävän hyvässä kunnossa oli vanha hihna joka oli ollut toiminnassa viimeiset 50tkm/10v. Eipä sen vaihdosta nyt haittaakaan sitten ole.



Yllämainitut päristimet. Nyt vaan etsiskelemään jostain 35mm2 asennuskittiä jotta voi ruveta rukailemaan laatikoita laatikon takalaatikkoon kiinni  :D

E: Ilmeni sellainen ongelma, että tuo subi on kytketty sarjaan. eli 2x4ohm -> 8ohm. Vahvistimessa ei todellakaan riitä tehoa tuolle impedanssille, joten kai se on avattava ja tehtävä rinnankytkentä. Kummastuttaa vain, että miksi se on alunperinkään sarjaan kytketty, 8ohmilla tuota elementtiä ei kyllä perus vahvistimilla jumputella. Selkäpiissä karmaisi sellainenkin ajatus, että jos subi sittenkin olisi D2 (2x2ohm) eikä D4(2x4ohm). Toivottavasti ei, etten käräytä vahvistinta. Jospa tuon tänään purkaisi ja etsisi elementistä varmistukseksi vielä mallimerkintöjä.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 10:19:28 kirjoittanut Rokkiizz »

Poissa Rokkiizz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #28 : 20.03.2013, 13:02:40 »
Noniin.. Otin elementin irti ja tsädäm mitä paljastuikaan..



Epäilykseni osuivat kerrankin oikeaan. D2(2x2ohm) sielä pötköttelee D4(2x4ohm) asemesta. Myyjä siis oli myynyt minulle D2;sen D4;sena. Nyt sitten soitellaan 4ohmisena. Saattaapi jopa olla parempi omiin tarkoituksiini kuin 2ohmilla.

Jos joskus tuntuu että loppuu boosti, niin uutta vahvaria sitten kehiin. Elementille on kyllä varaa ohjata enemmän hattiwatteja.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Musta7Kantti -87
« Vastaus #29 : 20.03.2013, 13:14:52 »
2x 8" free-airina pelaa hienosti, tuo juuri sopivasti potkua ja lämpöä matalalle. Velipojalla El caminossa on free-airina pari Genesiksen P69 subia, toimii kuin unelma ja kartio-pinta-alaahan noissa on vähemmän kuin 8" elementeissä. Joten älä nyt kuitenkaan kokeilematta sano että "8 on auttamattoman pieni toimimaan free airina" kun näin asia ei ole. sun elementtivalinta kyllä kertoo että vähän muuta taisi olla hakusessa kuin "vaan jonkunlaista boostia bassomaailmaan." Nuo XTR sarjan subit kun nyt ei hirveän tunnettuja ole hyvästä saundistaan, enemmän painepuolella käytettyjä. Pääasia kuitenkin että käyttäjä on tyytyväinen  O0
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 13:16:35 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

 

Elekma  Autoracing