Futurez  Kulkukoira

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #60 : 09.04.2016, 17:27:24 »
Bendix regina? ???

Sytytysvirrat päälle, vetääkö bensapumpun rele tuhkakupin takana?

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #61 : 09.04.2016, 17:33:57 »
Juu bendix. Kyl pumppu ääntää kun lyö virrat päälle. Suutinkiskon läpi tuli myös bensaa kippoon kun letkun irrottelin ja käytin virtoja päällä.

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #62 : 09.04.2016, 17:58:24 »
Voithan koittaa lasikantapolttimolla suuttimen liittimeen tökkäämällä ne langat tai sit vaihdat suorilteen sen suutinreleen.


Kokeile tätä.

Sulakkeet käyty läpi?
Toimiiko kaikki sähköt?

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #63 : 09.04.2016, 19:32:35 »
Ei jumalautassaatana. Laitoin lasikantapolttimon suuttimen liittimeen tuota testiä varten ni sehän hörähti käyntiin kolmella pytyllä. Liitin takas kii ja taas lähti käyntiin. Testiajoa, pihaan sammuksiin, pariki kertaa testasin ja käyntiinhän se nyt lähtee. Hieman harmittaa että jäi vika selvittämättä. Mut onpahan nyt aika tarkasti selvitetty jatkoa varten.

EDIT: tosiaan vian aikana kaikki sähkölaitteet toimii.

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #64 : 09.04.2016, 19:38:05 »
Ei jumalautassaatana. Laitoin lasikantapolttimon suuttimen liittimeen tuota testiä varten ni sehän hörähti käyntiin kolmella pytyllä. Liitin takas kii ja taas lähti käyntiin. Testiajoa, pihaan sammuksiin, pariki kertaa testasin ja käyntiinhän se nyt lähtee. Hieman harmittaa että jäi vika selvittämättä. Mut onpahan nyt aika tarkasti selvitetty jatkoa varten.

EDIT: tosiaan vian aikana kaikki sähkölaitteet toimii.

Kokeile toista suutinrelettä.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #65 : 09.04.2016, 19:45:53 »
Kokeile toista suutinrelettä.
Juu tsekkaan sen kyllä seuraavaks, jos lyö vian päälle niin ohitan koko releen vaikka "hyppylangalla" testiks.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #66 : 09.04.2016, 19:52:22 »
Itse ostin pari vuotta sitten Motonetista nimellä 700-900s yleisrele (48-8238), Volvon numero 1323592.
Valmistaja oli silloin K.A.E (Made in Germany), ja sillä rokannut ilman ongelmia.

Itsellä oli aikanaan samaa ongelmaa, ja kävin kaikki sytkäosat läpi, ja suutinreleen liittimen putsaus,
mutta vika ei pysynyt kauaa pois, niin korjaantui suutinreleen vaihdolla.


Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #67 : 09.04.2016, 21:40:59 »
Mulla yks edellinen volvo teki kans samoja temppuja joskus (ei tämä). Siinä autto kun kävi vähän kopauttamas kyseistä relettä ni starttas. :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #68 : 15.05.2016, 21:36:58 »
Oli se se suutinrele mikä oireili, nyt ollu pitkään jo sen vaihdon jälkeen oireeton. Jännä kun ei se näyttäny fyysisesti rikkinäiseltä vaikka sen purin ja otin pöydälle ihmeteltäväks, kävin vielä juotoksetkin läpi.

Vähän ulkopuolista ylläpitoo viikonloppupuhteena:




Painepesuri + fairy, bilteman vanteidenpuhdistusaineella kyljet ja keula, kun ei aiemmin oo pikeä yms tiukempaa paskaa tullu poistettua. Sit http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-cleanser-polish-500-ml ja http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-double-speed-wax-250-ml ja lopuks vielä perus mustavaha vanteisiin ja loppusilauksena kumeihin silikonia. :P Perjantaina tuli myös etupuskuri dipattua mastonin kumisprayllä ja takapuskuriin vähän vahaa. Kyllähän se taas menee kesän varmaan tuolla. :) Tarvinnee vielä uusiks käydä vahalla läpi ettei jää yhtään kohtaa vahaamatta. Parempia kuvia sit ulkona paremmalla kelillä, kylmää ja kosteeta ollu nyt pari päivää.

Kai se tarvii seuraavaks turboa alkaa ihmettelemään, välijäähy on jo kiinni. Seuraavaks paluuputkella oleva öljypohja kiinni. Pitää vähän osissa tehdä, kun ei oo kovin hyviä tiloja/taitoa/aikaa. :)



Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #69 : 23.05.2016, 02:06:34 »
Ei hitto nyt alkanu taas oireileen se käynnistyminen, hyppypiuhalla releen tilalla lähti taas, kun ei meinannu lähteä muuten. Melkeen sitten sen releen ohjauksessa vika, koska ei se edellinenkään rele näyttänyt purettuna tarkastellessa ollenkaan epäilyttävältä minkään suhteen. Tuskin uusikaan tuosta vaan hajois. Sen oon huomannu, että nyt kun vääntää avaimesta startin pyörimään ja sahailee, ei lupailekaan, mutta jos vääntää avaimesta hieman vielä enemmän ikäänkuin pakottaen aivan tappiin, lähtee käyntiin. Voiko tuossa olla jonkinnäkönen kikka, että jostain syystä nyt kenties hieman eri asennosta lähtee startille ja suutinreleelle / eculle tieto? Ei oikeen keksi muutakaan järkevää nyt. Tai edelleenkin välillä lähtee ilman tuota "pakotustakin" käyntiin, mutta sillon kun ei lähde niin tuo tuntuu olevan se mikä tepsii.

Pakolliset pari lisäkuvaa:








Tuon vois lykätä joku viikonloppuilta kiinni kunhan ensin hieman maalia pintaan:


Kiitos Joni-:lle öljypohjasta.


Ps. alkaa häiritsemään tuo takapuskurin ja maan välinen tyhjä tila. :D

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #70 : 23.05.2016, 20:24:00 »
Mulla on yks sellanen lh ecu missä tuo releen kakospuolen maatto on mäsänä, eikä kai mitenkään harvinaista muutenkaan.

Sitä virtalukkohommaahan voit sulkea pois tutkimalla yhdistyykö releen yköspuoli eli tuleeko esim suuttimille tai ylipäänsä suutinreleen ohjauspinniin virta startatessa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #71 : 23.05.2016, 21:28:11 »
Mulla on yks sellanen lh ecu missä tuo releen kakospuolen maatto on mäsänä, eikä kai mitenkään harvinaista muutenkaan.

Sitä virtalukkohommaahan voit sulkea pois tutkimalla yhdistyykö releen yköspuoli eli tuleeko esim suuttimille tai ylipäänsä suutinreleen ohjauspinniin virta startatessa.

Joo hyvä pointti kyllä tuo suutinreleen ohjauksen testaaminen, pitää koittaa seuraavalla vikatilanteella, jos mahdollista. Sen jälkeen sitten viimestään ecua tutkimaan. Jännästi uuden releen hommaaminen kuitenkin auttoi tuohon, kenties herkemmin lyö kiinni pienemmälläkin ohjausvirralla, jos siellä jotain ohjausvikaa nyt on. Joku pieni maavika nostaa resistanssia kyllä varmaan aika kivasti. Sama takavalossa oli tässä, palo tosi himmeenä kun oli liittimestä vähän kärähtäny maadotuksen pinni.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #72 : 27.05.2016, 23:48:04 »




 :P

Elikkäs Opelin ecotec-koneesta (2.0 16v) suuttimet, 245cc/3bar, suoraanhan ne kävi sinne ja pelittää. Laitoin semmoset 70-80% RE85 ja pohjalla oli loput ysivitosta. Tuntuu että vetoja tuli hieman lisää. Ainakin välillä huomannu tossa 100km ajelun jälkeen, että varsinkin pienillä kierroksilla ois vähän herkempi vastaus kaasuun ja hieman vääntöäkin. Semmonen pieni piristys koko kierrosalueelle oikeastaan. Tosiaan lähinnä nyt testiksi ajellaan näin. Katotaan miten pelittää turbo bendixin kans noilla suuttimilla pienellä paineella ja bensalla. Siihen asti etanolia..

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #73 : 02.06.2016, 23:03:30 »
Tuossa viimeisimmän 360km aikana kulutus e85:lla (about pelkkää sitä, tilkka saattoi olla vielä ysivitosta edellisestä tankkauksesta seoksessa) aikalailla tasan 12 litraa sadalla. Tuosta paljon matka-ajoa, mutta myös kaupungissa ajelua suht reippailla kiihdytyksillä. Arvioisin, että ysivitosella ajaessa samanlaista ajoa, menee sen 9,5l/100km. Tankkasin 43 litraa kasivitosta hintaan 0,909e/litra. Tuossa tulee säästöä jo sen pari kolme euroa per litra bensaan nähden sadalla kilometrillä. Ja kulutuksen erohan on about 26% em. lukemilla. Ihajjees.

Tuossa taas ei lähtenyt auto millään käyntiin tänään kaupan pihassa. Laitoin suutinreleen tilalle taas sen hyppylangan ja laakista käymään. Ajelin tuolla purkkaviritelmällä motonettiin hakemaan uuden releen, lähti sillä käyntiin. Laitoin vanhan releen, lähti silläkin käyntiin. Laitoin vanhan releen takas ja palautin uuden releen. Sen jälkeen joku 10 starttia ollu tänään ja hyvin toiminu. Eiköhän tuosta voi päätellä jo että se on se releen ohjaus mikä nyt reistailee sillontällön. Ei ollut yleismittaria mukana reissulla niin jäi testaamatta ohjauksen toimivuus vikatilanteessa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #74 : 03.06.2016, 00:14:10 »
Aika haarukassa kulutus siis E85:llakin, kun vertaa manuaali vs. automaatti, että automaatti kuluttaa noin litran enemmän.

Automaatilla oma ennätys on matka-ajossa ollut 12,2 litraa.
Seka-ajossa itsellä menee etanolia noin 14 - 15 litraa.

Muuttujia meidän välillä nyt ovat korimalli, ja vaihteisto,
ja minulla pieniä pako- ja imupuolen parannuksia (jotka eivät vaikuta kulutukseen juurikaan).

-----------------------------

Pienellä varauksella vielä ottaisin sen suutinreleen ohjauksen vian, kun aikanaan omassa yritin mittailla ruiskuboksin liittimestä, niin täysin selkeää katkosta ei koskaan löytynyt edes vikatilanteessa.

Kontakti häiriö voi olla mahdollinen myös releen liittimessä.

Itsellä suutinreleen vaihto uuteen kuitenkin ratkaisi loppujen lopuksi sen ongelman.

Huomiona kuitenkin, että itsellä oli samaan aikaan ongelmia virtalukon pohjan kanssa, niin se saattoi vaikuttaa tilanteeseen.





 

KL-varaosat  Race.fi