RallyBaron  Samppasport

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 238359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #735 : 15.07.2018, 21:45:02 »
Minun kommenttini jossa viitataan Volvo johtajan sanoneen että XC60 on laadukkain heidän tuotteensa on nyt poistettu kaksi kertaa. Seriously? Eikö näin isolla palstalla pitäisi olla joku taso sentään? Tottakai tämä on fanipalsta ja sen hengessä mennään mutta että ei sallita siteerattavan edes Volvon itsensä lausuntoja..jos se sisältää jotain epämiellyttävää...

Huomasithan missä osiossa oltiin ja luithan aloituksen?

Yleinen keskustelu Volvon laadusta tai laatuongelmista liittyy vaan hyvin ohuelti yksittäisen auton ongelmiin.

Voit toki avata esim. yleinen keskustelu -osioon oman topicin xc60 laatuongelmista yleensä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #736 : 15.07.2018, 22:00:01 »
kylmä vastaus mutta täydet pisteet niille jotka tatä "paskaa" pyörittää
en voi olla kuin tyytyväinen S*
edelleen ainoa foorumi missä jaksan roikkua ja toivottavasti edelleen jatkossakin  S*
kiitoos ja anteeks.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #737 : 16.07.2018, 17:16:56 »
kylmä vastaus mutta täydet pisteet niille jotka tatä "paskaa" pyörittää
en voi olla kuin tyytyväinen S*
edelleen ainoa foorumi missä jaksan roikkua ja toivottavasti edelleen jatkossakin  S*

Vastauksesi oli niin sanotusti "off-topiccia" ja tulisi siivota viipymättä pois :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #738 : 16.07.2018, 17:23:58 »
Vastauksesi oli niin sanotusti "off-topiccia" ja tulisi siivota viipymättä pois :)
Ei, vastaus oli palaute moderoinnista.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #739 : 17.07.2018, 16:29:40 »
Huomasithan missä osiossa oltiin ja luithan aloituksen?

Moderaattoreiden tulisi sopia tästä jotkut yhteiset pelisäännöt, koska toiset heistä harrastavat sitä, mitä toiset siivoavat pois. Vähän kuin yrittäis kantaa säkillä valoa pimeään mökkiin :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #740 : 18.07.2018, 23:40:23 »
Moderaattoreiden tulisi sopia tästä jotkut yhteiset pelisäännöt, koska toiset heistä harrastavat sitä, mitä toiset siivoavat pois. Vähän kuin yrittäis kantaa säkillä valoa pimeään mökkiin :D

Niin. Välillä tuntuu että pikaistuksissaan annetaan tunnepohjalta tuomioita kun taas joku toinen niin sanotusti "ymmärtää yskän".

Pulinaa pitää minusta olla. Se on kaiken suola ja rikkaus. Asiallisten kommenttien -epämiellyttävienkin- tulisi päästä läpi. Uskokaa tai älkää niin itse suuri ja mahtava Volvokin haluaisi kuulla niitä hankalia asioitakin. Good news is no news, bad news is good news. No news is bad(!) news..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #741 : 18.07.2018, 23:45:21 »
Niin. Välillä tuntuu että pikaistuksissaan annetaan tunnepohjalta tuomioita kun taas joku toinen niin sanotusti "ymmärtää yskän".

Pulinaa pitää minusta olla. Se on kaiken suola ja rikkaus. Asiallisten kommenttien -epämiellyttävienkin- tulisi päästä läpi. Uskokaa tai älkää niin itse suuri ja mahtava Volvokin haluaisi kuulla niitä hankalia asioitakin. Good news is no news, bad news is good news. No news is bad(!) news.. Legendan mukaan Japaniassa tavattiin kilistellä shampanjaa kun löytyi virhe. "Yes, löydettiin asia josta voidaan oppia ja parantaa". Toinen tapa on lakaista ikävät asiat maton alle ja haukkua asiasta raportoinut :(
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #742 : 02.08.2018, 10:42:05 »
Jatketaan tässä topicissa aloittajan autosta keskustelua, yleinen mersun dieselmoottoreiden virityskeskustelu kuuluu viritys-osioon. Keskustelua voi jatkaa siellä perustamalla aiheesta topicin.

Tämä menee jo ihan pelleilyksi :idiot2: Toki jos HH itse pyysi moderointia, niin ok, mutta jos ei, niin voi hyvä tavaton sanon minä.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #743 : 02.08.2018, 11:36:15 »
Tämä menee jo ihan pelleilyksi :idiot2: Toki jos HH itse pyysi moderointia, niin ok, mutta jos ei, niin voi hyvä tavaton sanon minä.
No niin, stage is yours - kerroppa nyt mikä meni vikaan mun moderointipäätöksessä?

Topicin aloittaja kertoo miettineensä cdi-konetta, jonka jälkeen topicissa esitettiin lähinnä retorinen kysymys cdi-koneiden kansien kestosta johon sitten kaikki foorumin mersu-miehet alkoivat vastailemaan miten omat ja kummin kaiman lastuviritetyt mersut on kestäneet ja näissä esimerkeissä ei olla edes lähellä aloittajan auton tehoa kuten myös HH mainitsi että enemmän pitäisi saada.

Topicin nimi kun on "740 OM606 compound turbodiesel" eikä "Mersun CDI-koneiden kesto virityskäytössä" niin keskustelun voi aika suoraan tulkita offtopiciksi ja projektiosion ohjeissa mainitaan myös seuraavaa:
Projektiosiossa saa keskustella projektista ja ajoneuvoa saa myös kommentoida.

Turhaa chät tyylistä keskustelua projekteissa ei sallita.


Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #744 : 02.08.2018, 11:50:26 »
Jos topikin aloittaja kertoo miettineensä cdi-konetta, niin eikö se ole aika luonnollinen jatkumo, että keskustellaan cdi-koneisiin liittyvistä kokemuksista? Aloittaja itse osallistui keskusteluun, joten luulisi se olevan hänelle siten ihan ok aihe.

En miellä käytyä keskustelua vähimmässäkään määrin chattäilyksi, vaan kehittäväksi keskusteluksi projektin tulevaisuutta silmälläpitäen.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #745 : 02.08.2018, 19:38:44 »
Phase 2: kitkemmä pois toisen erittäin haitallisen vitsauksen eli oikeinkirotus- ja yhdys sana -virheet

Phase 3: puutumma ankarasti niin sanottuihin tyhmiin kommentteihin

Phase 4:...?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #746 : 04.08.2018, 11:01:25 »
Mä jotenkin jäin odottamaan tähän vielä Joonakselta jotain kommenttia :(

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #747 : 04.08.2018, 23:33:50 »
Mä jotenkin jäin odottamaan tähän vielä Joonakselta jotain kommenttia :(
Tässä mä ny olen kun niin odotit, minäkään en ihan joka ikinen päivä näitä lueskele. :)

Juu olisi voinut olla luonnollinen jatkumo tulevan tekniikan pohdiskelulle, mutta tällä moderointikokemuksella voin sanoa että yleensä nuo tahtovat karata ja sitten ylläpito pääsee tekemään siitä karanneesta keskustelusta uuden topicin viritysosioon, tässä tapauksessa varmaan sen "Mersun CDI-koneiden kesto virityskäytössä".

Ja se että käytävä keskustelu on topicin aloittajalle ok ei käsittääkseni tarkoita sitä että se olisi keskustelufoorumin sääntöjen mukaista? Ylläpito on laatinut ne ja päättää moderoinnista sekä sen tarpeesta, ei käyttäjät.

Tässä tapauksessa tulkitsin sääntöjä noin. Käyttäjiä ei ole kuitenkaan kielletty jatkamasta keskustelua viritysosiossa, jonne saa vapaasti tehdä edellä esitetyn topicin  :)

Foorumilla taitaa selkeästi mennä liiankin hyvin kun nykyään vaaditaan "päätä pölkylle" perusmoderoinnista mikä ei ennen tuntunut hätkäyttävän ketään,  kyllä ennen tässä topicissa oli kuhinaa vaan silloin kun jaettiin varoituksia tai porttikieltoja?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #748 : 05.08.2018, 09:17:32 »
Mietin tovin ennen, kun päätän vielä kirjoitaa lisää, mutta annan mennä kuitenkin. Ei näitä kukaan kuitenkaan ehdi lukemaan, niin tulepaahan ainakin itselle parempi olo, kun saa purkaa sydäntään :D

Moden päätös aina tietenkin "lainvoimainen", eikä rivikäyttäjällä saisi olla niihin mitään sanomista. Pahoittelut avautumisestani :-[

Jos otetaan kuitenkin vielä esimerkki tästä ko. tapauksesta. Modet jakaa keskustelun uudeksi aiheeksi virtysalueelle--> Cdi-koneen viritys. Joku toinen mode siirtää keskustelun off-topikkiin, koska kyse ei ole Volvon moottorista ja sen jälkeen sitä keskustelua kukaan asiasta kiinnostunut ja siitä mahdollisesti jotain tietävä ei enää luekkaan. Tämä on valitettavaa, koska foorumin käyttäjäkunta on jakautunut niin selvästi kahteen ryhmään. Offtopikissa lörpöttelevät ja tekniikkaosioista kiinnostuneemmat.

En vaatinut kenenkään päätä pölkylle, vaan valitin siksi, kun foorumilla on (nimenomaan siellä viritys-/projektiosioissa) valitettavan hiljaista nykyään. Aktiiviset ja ihan oikeat projektit on laskettavissa yhden käden sormilla, niin olisi kiva, jos edes niissä annettaisiin olla jonkinlaista eloa.

Mitä tulee tuohon, että foorumilla menee hyvin, niin olen todellakin eri mieltä. Yhdistyksellä ja sen ydinryhmään kuuluvalla henkilökunnalla menee hyvin, kun järjestävät tapahtumia ja käyvät näyttelyissä. Se on hienoa. Foorumilla sen sijaan menee varsin aneemisesti.
    Korjaamo-osiossa ei pyöri enää kukaan, joka oikeasti jostain jotain tietäisi. Iso osa sinne tulevista vastauksista on ihan täyttä puppua ja siellä se vasta aiheesta karataankin, jos jossain.
    Viritys- ja projektiosioissa ei tapahdu muutamaa topikkia lukuunottamatta mitään jännää. Se tosin ei ole tämän foorumin vitsaus, vaan tuntuu olevan sama valitettava linja muillakin.
    Showroomista ei nyt mitään suuri odotuksia olekkaan, mutta siellä ei juuri muuta tehdä, kun pestään autoja ja otetaan toinen toistaan samanlaisempia kuvia. Siinä samalla  hävetään sitä, kun auto on kuvissa likainen, kun ei ole ehditty pesemään  :D


Ehkä tätä kaikkea itkuvirttä ei olisi tarvinnut kirjoittaa, mutta tulipahan avauduttua. Jos joku saa tästä jotain ajateltavaa, niin se on kiva juttu. Jos joku pitää mua tämän(kin) jälkeen ihan mulkkuna, niin sekin sopii.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #749 : 05.08.2018, 09:50:35 »
    Korjaamo-osiossa ei pyöri enää kukaan, joka oikeasti jostain jotain tietäisi. Iso osa sinne tulevista vastauksista on ihan täyttä puppua ja siellä se vasta aiheesta karataankin, jos jossain.
Mitä tälle asialle olisi tehtävissä? En tunne modeja henkilökohtaisesti, mutta kirjoituksista olen päätellyt, että ei heissäkään todellisia autotekniikan asiantuntijoita kovin montaa ole. Toisekseen, hekin osallistuvat kovin harvoin korjaamo-osion keskusteluun. Kolmanneksi, useimpiin ongelmiin löytyy vastaus aiemmista keskusteluista, jos osaa hakea ja poimia oikean vastauksen niiden väärien joukosta.

Itse olen ainakin päätynyt pyörimään tänne siitä syystä, että autossa oli ongelma, jota kukaan ei tuntunut osaavan ratkaista. No, en saanut oikeaa vastausta täältäkään, mutta monta hyvää vinkkiä olen sittemmin kuitenkin löytänyt.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

KL-varaosat  Race.fi