Hei!
Oma volvoni rupesi oirehtimaan samalla tavalla, kuin Tomba10 auto. Itselläni on vuoden 2009 malli kyseisellä 2.0D koneella.
Eli välillä kun auton käynnisti, se lähti noin 500rpm kierroksilla eikä vastannut kaasuun millään tavalla. Jumitus lähti yleensä siinä vaiheessa pois,
kun oli vaihdepäällä lähtenyt muutaman kerran liikkeelle ja stumpannut.
Ensimmäisen kerran verran auton huoltoon, jolloin kerroin oireet ja pyysin tarkastamaan tuon läppävian, kuten olin täältä lukenut. Vaihtoivat huollossa
akun josta oli kaksi kennoa vettynyt ja kuulemma olivat tarkastaneet läpät ja kertoivat, että tässä mallissa ei ko vikaa pitäisi enään esiintyä. No lasku oli 300e
Auto toimikin hyvin kaksi päivää kunnes oireet alkoivat uudelleen. Ei muutakuin takaisin Biiliaan. No ottivat auton sisään ja lupasivat hyvittää ensimmäisestä huollosta
noin puolet eli työnosuuden. Heidän piti kumminkin saada vika päälle autoon, ennenkä he pystyivät sille mitään tekemään, koska auto ei jättänyt vika ilmoitusta ajotietokoneeseen
eli vika oli siis mekaaninen. No he saivat kas kummaa vian päälle ja autosta uusittiin LÄPPÄKOTELO. Eli eivät olleet ekalla kerralla sitä tarkistaneet ? Noh. onneksi työnjohtaja oli
käynyt heittää koelenkin ennen luovutusta, sillä nyt auto löi vikakoodin päälle ja ilmoitti hiukkassuodattimen paineanturin olevan viallinen ja itse hiukkassuodattimen olevan tukossa.
Anturi vaihettiin ja itseasiassa koko hiukkaussuodatin nesteineen, sillä se oli ollut sen verran tukossa, ettei regenerointi onnistut.
Eli auton 60 000km huollossa sitä ei oltu vaihdettu, niin kuin kuuluisi? Onneksi auto oli viimesyksynä ostettu, 2 vuoden Volvon selected takuulla, joten koko homma meni sen
piikkiin ainakin tähän mennessä. Luovuttava työnjohtaja oli kumminkin eri ja kysyi, että maksanko nyt vai myöhemmin? Ilmoitin, että en ole maksamassa mitään niinkuin tämän toisen
työnjohtajan kanssa sovimme. Soittoa odotellessa ?