Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Uusin viesti kirjoittanut xcysikymppi tänään kello 00:26:07 »
Ok kiitosta vastauksesta! ei maha joutua ees hihnapyörää irrottaa kampiakselin päästä? Vai tuliko se just jonku merkin eteen
2
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 244 -83 "R-Sport" Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut M.P tänään kello 00:21:16 »
Vaihdoin alapallonivelet. Toisesta oli kumi riekaleina ja kuskinpuoli oli korjattu sikamassalla..





Aloitin myös viimeisten johtojen tutkimisen. Kuulema oli käynyt vähän hassusti tuo kone. Syypää löytyi kun purin kärjettömän sytyn johtosarjan.



Tästä ei varmaa kulje virta läpi.:2funny: Kattoo löytyykö jostai toinen johto..



Lisäksi tossa oli mysteeri liitin, jolle ei ole korissa vastakappaletta. Tulee puolalta. Oiskohan kiekkamittarin liitin? Tämä johto sarja on ilmeisesti b200k:n

3
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut TimoV8 27.04.2024, 23:50:10 »
Kenraali Pancho R.I.P.
4
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 27.04.2024, 23:35:39 »
Joo tässä talven yli taas menty n tikittävällä nostajalla. Ääni ei oo kyllä yhtään pahentunut koko aikana vaikka useampi 10tkm tullutkin. Tässä just aeromotorsilta kahtelin osia ja huomattavasti halvemmaksi tulisi kuin motonetistä ottaa keinut ja tapit. Ina merkkiähän monet suosii, mutta tappien kohdalla mietin KOLBENSCHMIDT merkkiä. Eikö tuo kumminni iha laadukas merkki ole. tulis kumminni yli 100e halvemmaksi tapit kun vertaa inaan.

Jakohihnaa mulla ei oo aikomuksena vaihtaa koska se on ihan juuri vaihdettu. Eikös tuo savotta onnistuisi ihan että hommaan lukitustapit. pyöritän moottorin ajotusmerkkien kohtaan ja pistän kampiakselin jumiin tapilla.  ja löysään jakohihnan kiristimen ja puran nokat pois ja vaihdan uudet romut. nokat paikalleen, rattaiden päässä pisteet kohilleen nokan päähän lukitustappi kiinni ja hihnapyörä kiinni alkuperäiseen kohtaansa? ja lopuksi hihna tiukalle niin, että se väkänen on keskellä.

´´ Paikalleenlaittamisessa tarvii sen hihnapyörän laakeripukki tiivistää volvon sitä varten olevalla liimalla ettei jää tihkumaan öljyä. Konstruktio on mielestäni hiukan hölmö. Kanteen sitten jotain tiivisteliimaa ja muovisilla kansilla olevaan löytyy tiivistekin´´ Koskeekos tuo liima homma vain ja ainoastaa vanhempaa moottoria? ei tätä harmaa kantista`?
Kolbenschmidt on alkuperäislaatuinen osa.

Jakopään ja kannen purkua tai kasausta varten ei tarvitse lukita mitään. Kääntää jakopään merkkeihin ja aukaisee paikat.

Imunokan jakopäänpuoleinen nokkapukki pitää liimata iästä riippumatta, rakenne on sama. Tullut käytettyä perus liimatiivistemassaa vaikka oikea tavara on anaerobista eli kuivuu puristuksessa, eikä liikaa annostellessa mahdollisesti tuki öljykanavia, jne.
5
Omassa kanssa takanavat alkuperäiset ja vähän pelottaa kuinka tiukassa ne mahtaa olla.
6
Luulisi, että näillä on sama kohtalo kuin V70 mk3:ssa, eli helmat häviää aika tehokkaasti pois.
7
Onko tullu vastaan häjysti ruostunutta xc60stä? Kaaret ja tuulilasin päällinen, oven kahvat on tiedossa mutta onko kukaan ottanu helmamuoveja pois?

Haussa -12-14 väliin diesel awd ja joku muu kuin musta. Jos jollain on kaupan, saa tarjota.
8
Mulla myös v90 2018 oikea Takavalo huurussa ja ei toimi kun muutaman sekuntia.
Volvolla noin 500e
Mistä voisiostaa näitä takavaloja, halvemmalla?


Ratkesikos tämä ongelma? Itsellä vähän samanlainen ongelma (V90 CC MY18) myös oikealla puolella. Testasin irrottamalla takaluukun pikkuvalon liittimen, jonka jälkeen isot valot toimivat täysin normaalisti. Oletin automaattisesti, että kontin pikkuvalo on päästänyt vedet sisälle ja tilasin uuden pikkuvalon. No valohan vaikutti ihan kuivalta ja sama vika jatkui uudellakin kontin valolla.

Kuitenkin pikkuvalon liittimen irrottamalla iso valo edelleen palaa normaalisti. Jos siellä johtosarja on rikki/oikosulussa/maadoittaa, niin kai se iso valokin sammuisi aina riippumatta siitä onko pieni valo kiinni vaiko ei.
9
Niin no, paljonko on asentajalla elopainoa?
Mulla semmonen 116 kiloo kyykyssä niin ei se nyt mitään nautintoa ole.
Tuppaa kyljet oleen aina vähä ruhjeilla kun ei meinaa mahtua sinne. :D
10
Itse kanssa tänään lämppärin kennon vaihdoin omaan vm. -02 V70 D5:seen, kun vanha vuoti ja kärysi  :) Tällä ohjeella vaihto onnistui todella hyvin ja aikaa meni suunnilleen 1-1,5 h. Tuota rattiakselia ei tosiaan ole pakko irrottaa, melko hyvin mahtui kenno tulemaan siitä vierestä. Nestettä tuli putkista ulos se n. puoli litraa, kun en tuota paineilmalla tyhjäystä tehnyt. Uusi kenno oli Motonetista ostettu ja Nissens. Aika simppeli homma oli vaihtaa ja hyvin ainakin itse mahduin jalkatilassa touhuamaan  ;D Ei läheskään niin vmäinen homma miltä netistä luettuna vaikutti  :D
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Kulkukoira  Proturbo