91
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Sähköliitin turbon imuputkessa
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 12.05.2024, 00:34:27 »Joo, se pitää sen sulana ja ahtopaine puhaltaa sitä puhtaaksi röhnästä.
Ohjelmaversion tutkiminen moottorin ECUsta on todella hankala homma koska joillakin merkeillä tarkistetaan joka merkkihuollossa onko tullut uudempaa päivitystä tehtaalta ja jos on tullut niin se ladataan. Eli jossain autossa voi olla tehtaalta alunperin tullut versio ja jossain samanlaisessa viimeisin merkin päivitysversio, ja jossain joku näiden väliltä. Se on sellainen viidakko ettei sen perkaamiseen ole ainakaan vielä helppoja konsteja.No jaa. Kaikki optimoinnit tai muuten modatut softat antavat Volvossa vikakoodin CEM-U030100. Muissa merkeissä varmaankin samaten tai jonkun vastaavan vikakoodin softan korruptoitumisesta. Merkkikohtaisten vikakoodien lukemiseen tarvitaan korjaamotason testeri, ei muuta.
Sehän on sitten hyvä juttu, tahtoo moniin olla vaan hankala noita saada, voi olla että tulevaisuudessa noita saa palautella enemmänkin.
Huohottimen lämmitys vastus.
Estää huohotinputkenpäätä jäätymästä umpeen pakkaskelillä.
Tosiaan ajelin yks ilta töistä kotiin normisti ja auto pelas moitteetta, aamulla yritin lähteä töihin ja startti pelaa mutta ei lähde käyntiin. Kaikki sulakkeet,releet käyty läpi. Cem yksikkö vaihdettu ja koodattu, akku on hyvä,kaasuläppä katsottu, bensan paine 562 kpa, bensapumppu surisee kyllä penkin alla, 1 kipinä per startti,avaimen antenni rengas toimii. Testeri ei anna vikakoodeja ja suutin testikin toimii eli suuttimet naputtivat kyllä. Polttoainetta tulee kyllä suutinkiskolle.
Tai esim seutula