Futurez  Kulkukoira

2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma

  • 133 Vastauksia
  • 12523 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #105 : 07.12.2020, 18:01:06 »
Okei,kiitos.
Lontoo vähän taipui,mutta?
Koodi 1 1 5  suuttimille..
Löysin myös sen viittaavan veden lämpöanturiin,termarikotelossa,molemmat ovat tässä tapauksessa kohdillaan.Anturi ei nosta neulaa kuin neljäsosan.
Suuttimien johtoja ei voi sekoittaa ,puolien kyllä,kun eivät vanhuuttaan ole alkuperäisessä kuosissa.
Suutinrele,sekö ; on isossa boxissa konehuoneessa?
Ei kai etummainen nakuanturi voi estää käynnistymistä,tai tyhjäkäyntiventtiili,kun siitäkin herjasi päivällä,vissii kontakteista?
Viime viikolla ei,kun sentäs kävi kahdella ja neljästä kasteli tulpat.Nyt on täysin kuivaa,eikä haisekaan kakku.
Aiemmin kysyin PNP-stä voiko estää käynnistymisen?
Sielläkin on inhottavan ahtaassa paikassa kasa iänikuisia johtoja töpsineen.
Mitäs kun purin tästä voimansiirronkin,ja pakoputket..


Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #106 : 07.12.2020, 18:58:04 »
En muista ulkoo voiko nakuanturin piuha liittimineen sopia tyhjäkäyntiventtiilin liittimeen. Jos ne sopii ristiin niin koodia tulee.

Onko moniurahihna paikoillaan että laturi pyörii?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #107 : 07.12.2020, 21:23:46 »
Jep,yritin tiirailla nakuantureita,en nähnyt motin kylkeä edes  :2funny:


Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #108 : 07.12.2020, 21:34:59 »
Kyllä tuli kasattua kaikki valmiiksi käynnistykseen.Toimiva laturi se vielä on.400.000km,vaihdoin hiilipaketin.
sisempi kollektoripaikka "hieman"uralla.
Et nippanappa 14v tuottaa.
Luulin että sähköt tulee kaikki kasatessa ok.
puolille menevä johtosarja kannen päässä ,htulipeltiin päin,pyöreä valkea liitin,missä kynnet,10 cm pätkä.Tehtaan tekoa,en löydä paikkaa,ihan outo liitin.


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #109 : 07.12.2020, 21:49:28 »
En ole 100% varma mitä pistoketta tarkalleen tarkoitat, mut kuulostaa paljon 1syl puolan testipistokkeelta.
Sitä ei siis pidä mihinkään kytkeä, puola kärähtää. :)

Yhestä 960 oli jostai syystä se pistoke hajotettu tms., ja johto jätetty pyörimään ilman mitään suojaa.
Kesken ajon alkoi sähköpalon käry tulemaan sisälle ja auto kävi viidellä pytyllä, puola kärähti.
 Menin sit vielä testaamaan toisella puolalla ja poltti samantien senkin, sit johtosarjasta löytyi ko. johto joka oli jätetty sinne ja oli ottanu maihin sylinterikannen takapuolelta. :idiot2:
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #110 : 07.12.2020, 22:21:59 »
Aha ok.
Hyvä tietää.
Tosiaan puolajohto nipusta tulee se.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #111 : 07.12.2020, 22:26:33 »
Onko suuttimien maajohdot tukevasti ja onko kannesta maajohto auton runkoon ehjä / olemassa?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #112 : 07.12.2020, 23:08:46 »
Onko suuttimien maajohdot tukevasti ja onko kannesta maajohto auton runkoon ehjä / olemassa?
Kaikki on paikoillaan,kannen kulmasta rintapeltiin.Oikeassa runkoaisassa taitaa olla akun miinus.
Muuten toki epäilyttää suuttimienkin johdotus,kuin myös puolien.Minä niille oikein mitää mahda.
Erkkikää niitä kuntoon saa.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #113 : 07.12.2020, 23:15:09 »
En ole 100% varma mitä pistoketta tarkalleen tarkoitat, mut kuulostaa paljon 1syl puolan testipistokkeelta.
Sitä ei siis pidä mihinkään kytkeä, puola kärähtää. :)

Yhestä 960 oli jostai syystä se pistoke hajotettu tms., ja johto jätetty pyörimään ilman mitään suojaa.
Kesken ajon alkoi sähköpalon käry tulemaan sisälle ja auto kävi viidellä pytyllä, puola kärähti.
 Menin sit vielä testaamaan toisella puolalla ja poltti samantien senkin, sit johtosarjasta löytyi ko. johto joka oli jätetty sinne ja oli ottanu maihin sylinterikannen takapuolelta. :idiot2:
Vielä tuosta,on se se piuha.Samanlainen liitin sijaitsee melkein startin alla lohkossa.
En edes huomannut kun kannen nostin pois.
Huh ,täytyy teipata tai sukittaa liitin,vaikuttaa haljenneeltakin.



Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #114 : 08.12.2020, 06:36:08 »
Startin lähellä olevan pyöreän pistokkeen pitäis olla öljynpaineanturin.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #115 : 08.12.2020, 08:50:35 »
Ok,se oli esimerkki siitä kannen taus liittimestä.
Voisiko saada neuvon,missä sijaitsee suutinrele  ja ecuboxi?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #116 : 08.12.2020, 09:48:54 »
Jauhatettava vaan startilla, suattaa ottaa kauankin.
Kiitos kannustuksesta.Nuin se varmaan on.
Vaan eilen oli ihan eri maailma kuin perjantaina,jolloin käytin kahdella pytyllä kuumaksi,tai taaempi pakosarja ei,kylmäpyttyjä rivi.ja märkiä tulppia.Edelleen korostan,jotta luulin liimaventtiilit kun purin kaikki kupit.
Siellä ei ole enää venttiileitä :2funny:
Ja lisänä,tulpat pysyvät kuivina,vaikka kuinka starttaisi.
Vikakoodit ovat:paikka 1: 2 2 3 ja 1 4 3.
Paikka 2: 1 1 5.
Paikka 3: 1 1 1.
Ihan höpöjä,mitä oletin ja kuuluisi näkyä,on EGR signaalin puuttuminen.
Hirvittää että E C U boksi on ottanut itteensä.
Sen sijaintia ja myös suutin releen,oisin kiitollinen tiedoista!
Oon jo kaksi  kysymystä lähettänyt,sori.
En osaa hakea,sori.
Alkaako tässä kohtaa häämöttää kontille talviunien aika?Vähä?








Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #117 : 08.12.2020, 15:16:49 »
Tuos listassa missä koodit niin siinä samaa koodia tulkitaan eri viaksi riippuen mikä moottorinohjaus. Luet vain motronic 1.8 rivin vastauksen.

Konehuoneessa ja kuskinpuolen kojetaulussa vasemmalla on luukku releille. Riippuu vuosmallista mitä on missäkin. Voisko tuhkiksen takanakin olla.

Omasta s90 en ees tiedä releitten tai edes sulakkeiden paikkaa kun ei ole ollu tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2020, 16:14:03 kirjoittanut Kankikari »

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #118 : 08.12.2020, 20:16:00 »
Ok.
Keskikonsolissa on jotain,ja kojetaulun päässä on mm.bp- rele.
Konehuoneen isossa boksissa ei ole.
Siellä on injektorien, bensapumpun,ing.coilien sulakkeet,keltainen rele aiheeseen liittyen..
Kuskin puolella jalkatilan yläpuolella saattais olla ecuboksi.
Mutta ei mitään,ekan kerran nousi hanskat pystyyn kontin kanssa,loppui paineet myös,ei väkisin,ei väkisin.



Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #119 : 07.04.2021, 10:32:40 »
Lähden talven jälkeen lyömään "tulille"tätä keskustelua.
Pikahuollossa jo esitin,tietty tyyliini- liikaa sanoja ei ymmärrä-:),kysymyksiä.
Löysin sellaista sillisalaattia googlaamalla sähkökaavioista.
Vaihdettavana puolien töpselit johdon pätkineen.
Jokaisessa pytyssä on värikoodi,töpsissä 15 sekä 1 luku.
Uusissa alibaban vastaavissa ei ole mitään merkkiä.
Onko tosiaan että 4, 5 ,6 puolat ovat päinvastaisessa asennossa?
Kun se surullisen kuuluisa kuva jäi ottamatta.


 

Ateho  Elekma