On tullut myös Ajusaa käytettyä, ihan ok olleet laadultaan.
En oo ite ainakaa irrottanu ohjuritappeja ikinä.. paitsi yhdestä kannesta irroitin muistaakseni sen takia että sai kansipenkkiin kiinni ilman välikappaleita. Tuurna ja vasara, niillä lähtee mut ei ole tosiaan mitää tarvetta yleensä niitä irroitella.
En oo noihin tappeihin mitää laittanu, kun siinä on riskinä et leviää liimapinnalle.
Lohkossa/kannessa olevat ohjurit lähtee joko pihdeillä (jos ei jumita), mut yleensä joutuu käyttää esim. laakerin sisäpuolista ulosvedintä liukuvasaran kanssa, millä saa ehjänä irti.
Tai vaihtoehtoisesti sopiva kierretappi jonka päähän on liitetty koukku tms. että saa liukuvasaraan kiinni.
Kannen kiristyksen ohje tulee yleensä kannentiivisteen mukana.
Tai:
https://www.myvolvolibrary.info/Tech_files2_ficheiros/900_B6304_reconditioning.pdfKiristystiukkuudet on 1) 20nm 2) 60nm 3) 130°
Järjestys, apukuskin puolelta katsottuna
11 | 7 | 3 | 1 | 5 | 9 | 13 Jakopään puoli
12 | 8 | 4 | 2 | 6 | 10 | 14
Astemittaria suosittelen tuon 130° vetämiseen.
Tai momenttiavain jossa asteet (kallis)
Tuon linkin ohjeessa on muuten virhe, käskee laittamaan 150 sen 130 sijasta.. eli oikea asteluku on tosiaan 130.. sekin on jo aika tiukka.