0 280 000 946 made in germany
Patterit on kunnossa mutta tosiaan mittavehkeissä on ero
Mistä edelleen näen sen lambdasäädön pysymisen? Ecun signaaliin tulee lamdbdan jännite vaan eihän se sitä kerro ottaako ecu sitä vastaan. Piuha irtikin lambda näyttää voltteja kunhan auto käy
Jos se lambdan looppi tippuu pois päältä, niin sillon se näyttää liki tasaista jännitettä.
Mutta kun ottanut selvää oikeen videosta miten se sun looppis toimii, näissä kun se joko toimii tai ei toimi. Ei ole välimalleja
säädöllisesti ecussa, paitsi jos esim. signaalimaa on huono jollon signaalit vääristyy eculle ja lambdan target (ainoa sellainen) 14.7 muuttuu esim. 13.5. Tälläinen esimerkki oli omassa.
Tietenkin siellä on se vakio kartta taustalla, että voi ajaa ilman lambdaakin, mutta on vähän turvallisesti paksulla ja kuluttaa sen takia bensaa aika paljon.
Mitään et saa ecusta ulos ilman kikkailua (custom lastua että obd adapterilla k linjasta saa ulos tiettyjä asioita) tai ostrichillä. Poislukien vikakoodeja.
Onko tässä nyt vikana:
-Lambdasäädön tippuminen pois kierroksilta tarkotuksellisesti (ecu luulee että kiihdytät autolla, eli imm näyttää liikaa ja tämän takia ei olisi vikakoodejakaan seoksesta vaikkakin ajat tasakaasulla)
-Muu ongelma ilman että ecu ymmärtää sen tai ecu rikki
-Autossa jotain muuta vikaa kuin ecussa. (mekaanista)
Eli kysymykseen lyhyesti, jos se lambdan signaalijännite heittelee 0.1-0.8v välillä niin se ecu säätää sillä jo. Säätääkö oikein en näe tuosta skoopista, äkkiseltään tihrustettuna käy 0.05-0.75v?
Jos siellä on löytynyt paljon vikoja, niin kannattaa se ecun sulake (muistaakseni nro 1) irrottaa pariks tunniksi niin nollaa väärät sopeutumat. Riippuen versiosta voi mennä helposti 500-1000km saavuttaa lopullisesti.