Samppasport  Futurez

V70 2.4D AWD OR

  • 52 Vastauksia
  • 16748 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5102
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #30 : 19.07.2019, 12:13:13 »
Abs/ajonesto järjestelmä vaatii huollon ::) Koodi tulee etuvasemmalta, kehä on ehjä ja anturissa oli lukupään läheisyydessä jotain hankausjälkiä. Sain kaverilta läppärin lainaan, jolla pitäs pystyä lukemaan anturi dataa ajaessa. Jarrut pitää melkoisen rutinan hitaasti ajaessa ennen kuin koodi/teksti tulee ajotietokoneen näyttöön.

Kävin hakemassa maalit spoileria varten. Pienoinen yllätys oli, että väri onkin helmiäinen, eikä perus metallinhohto. :o sävy siis 454 Ruby red.

E: Öljyhuolto tehty, 407tkm mittrissa.

Onko edessä vetarin pään pultti tiukalla, jos tuo teksti tullee siitä..

Oi, saman värinen kuin meillä tuo farkun värisävy.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #31 : 19.07.2019, 12:31:46 »
Onko edessä vetarin pään pultti tiukalla, jos tuo teksti tullee siitä..

Oi, saman värinen kuin meillä tuo farkun värisävy.

Pitääpäs koittaa pulttia :)

E:Osto aikeissa oli ton värin kanssa vähän nihkeä, osin siksi että myynti kuvat oli otettu likaisesta autosta. Kyllä eka kunnon pesu vahan kera muutti mielen :)
« Viimeksi muokattu: 19.07.2019, 12:34:37 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #32 : 27.07.2019, 11:57:49 »
Lippa tuli asennettua. Vitutus oli suuri heti kun sain ekat reiät porattua. >:( Tarvike lippa ei istu niinkuin kuuluu ja ruuvikierteet oli ihan perseestä. Ei ollut aikaa alkaa kittailemaan uutta muotoa ja maalailemaan uudestaan.

Siellä se nyt kuitenkin on

E: pulttihan siellä vetarissa oli löysällä. Nyt on lukitteen kera 35N+90° kirittynä.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2019, 15:20:43 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #33 : 12.12.2019, 20:08:25 »
Eilen vaihtui jakopää kaikkine himmakoineen,  todennäköisesti viimeinen tilaus autodocilta, merkkeinä INA, ja moniurahihnaksi Gates katkerin tuntein. Jakohihnan kiristäjässä, sekä vesipumpussa tuntui pienoinen välys. Kaikki vanhat osat oli Volvon logoilla, oletettavasti 288tkm kohdalla vaihdettuja. Vaihtoväliksi muodostui 130tkm ja 5vuotta. Moniurahihnasta löytyi halkeamia taivuttaessa, mutta jakohihna oli puolestaan todella hyvässä kunnossa. Samalla vaihtui etuiskarien ylätukikumit, KYB:iä Motonetin valikoimasta. Jarruletkun huomasin pykineen jo renkaita vaihtaessani ja ne vaihdoin eteen molemmin puolin, NK:ta fixukselta. Tämä homma sai jatkoa tänään, sillä eilen vaihtaessani letkuja sain ilmeisesti ruosteiseen putkeen tehtyä reiän kuskin puolella ::) Purin putken irti, ja huomenna pitää hommata tilalle korvaavaa tuotetta. Onneksi tuli hommattua viime talvena eräs kymppitappinen kasipätkä puolellatoista sadalla, joka on tähän päivään asti toiminut vähintään hyvin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #34 : 13.12.2019, 13:55:57 »
Nyt on uusi putki kiinni ja jarrut ilmattu :) Tästä remontista viisaampana hommaan itselle jarruputki vehkeet vastaisuuden varalle, jos ei käyttöautoon, niin kesäpirssiin joutuu varmasti vielä putkia tekemään :)

Pari onnetonta kuvaa :2funny:




240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #35 : 20.03.2020, 17:42:59 »
Tänään katsastettu jälkitarkastuksella, vuoden vanha SKF alapallo oli mennyt todella huonoksi kuskin puolella, tilalle TRW motonetistä. Apparin puolelta jarruletku oli vähän kierteellä ja sen käänsin V:> Ardic pölläyttää aika ikävästi edelleen, jokohan sen nyt avaisi :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #36 : 22.12.2020, 17:59:16 »
Päivitellääs tätäkin :o

Perjantaina tuli emännältä viesti, että "Likaa päästöjä, moottori vaatii huollon". Kävin lukemassa koodit työpaikkansa parkkiksella ja toteamassa, että joitain heposia puuttuu. Koodeja oli EGR ja ahtopaineen säädöstä. Halppis lukija kertoi että nollaus onnistui, mutta tekstit ei hävinneet ajotietokoneesta.

Perjantaina iltasella vaihtelin kaverin Saabiin moniurahihnan kiristimineen ja tuumasin koittaa/tarkastaa vielä v70 EGR:n sisuskalut. Putsasin venttiilin ja totesin, että vehkeet ovat yllättävän puhtaat ja itse venttiiliosa ainakin pelaa. Vikakoodi oli "EGR venttiili, kohtuuton signaali", joten pähkäilin solenoidin olevan 445tkm kilometreillä olevan väsynyt. Uusi oem Pierburg tiluuseen, kahalta 175€ hintaan. Tänään päräytin tuon jääkarhun pelastussysteemin uudestaan auki ja vaihdoin uuden solenoidin. Läppäri kiinni ja koodit ei nollaudu :)) Lisämausteena oli kaksi muuta koodia ahtopaineen säätösolenoidin vikakoodin lisäksi, jotka eivät nollaantuneet. Syömään kikkelin kasvaessa otsaan ja miettimään että mitäs nyt? Johto poikki, sulake, vai joku muu esim maadoitus joka liittyy kaikkiin? ??? Vastaus oli sulake nro 11. Sulakkeen polttaa viallinen turbon imuputkeen asennettu huohottimen lämmitin. Piuha irti ja taas mennään, heppoja tuli ainaki sata lisää!

Taitaa edelleen olla sama tilanne, että imuputkea ja lämmitintä ei saa ostettua erikseen, vaan on ostettava molemmat. Jos joltain löytyy kyseinen lämmitin, paiskaa yv:tä!

Tämän jälkeen vaihdoin vielä oikeaan etu vetariin abs kehän ja ardicin vesipumpun. Jospa se hetken taas pelais. Mittariin tulee tuhat kilometriä helposti ajokertojeni välillä, eikä rouva ole kyllä valittanut.   :)

Pesu ennen remppaa, c4 saa odottaa vielä hyllyssä, auto vietiin taas samantien kun viimeinen ruuvi oli saatu kiristettyä :idiot2:


Random kuva vanhan mutta ilmesti toimivan solenoidin vaihdon jälkeen.

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #37 : 30.12.2020, 07:59:39 »
Loppuun raavituiden Sailun nastojen tilalle (jotka olivat jo mk1 2.4t:n alla V:>) tuli hommattua Rengaskontin kautta Nexenin nastat. Koko vaihtui 225/45r17->215/50r17. Toiset halpa talvirenkaat, joista ensimmäisillä on keski-suomen ja pohjois-savon teillä pärjätty hienosti. Paikallinen rengas myyjä kehui Nexenien olevan Sailunia paremmat. Aika näyttää, jos postnord näitä koskaan tuo edes :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #38 : 09.04.2021, 08:17:35 »
Näkyy tämänkin auton tarina loppuvan tässä taloudessa lähiaikoina :buck2:

Toistaiseksi viimeinen kuva talvivarustuksessa


Tuli vaihdettua etulevyt ja palat. Nyt siellä on huolletut jarrut joka nurkassa, jarruteho on äkkiseltään aika vaikuttava :o

Eilen rustasin tosiaan paperiin nimeä seuraavan tulokkaan ja tämän vaihtamisen osalta. Moni asia vähän päivittyy, mutta toivottavasti parempaan suuntaan. Vaihtopäätökseen nyt ei sinänsä ollut yhtään järkiperustetta, jos tuoreempaan päivitystä ei lasketa. Nyt sattui kuitenkin tulemaan "se mitä on etsitty" kohtuu kilometreillä ja vaihteluhan tunnetusti virkistää :D
Väri vaihtuu siniseen  ^-^

Asiat joista on kiva päästä eroon:
-Käsijarrun kiristys
-Ardicin yllättävä savushow esim katsastuksessa
-Liikaa kierroksia moottoritie nopeuksissa
-Reiluhko kääntösäde :))

Muuten tykkäsin kovasti.

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #39 : 16.04.2021, 16:55:39 »
Tänään lähti toistaiseksi viimeistä kertaa topicin auto meikäläisen pihasta. Työkaveri halusikin ostaa auton suoraan, eli ei mennyt liikkeesen vaihdossa :). Ei kuitenkaan lukoteta topicia, vaihdan otsikon jahka uusi tulee ja lisäilen kuvat ja tiedot. :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #40 : 14.05.2021, 19:52:07 »
Tämmöstä tilalle. 2009 2.4D AWD M66 Oceanrace. Kisoja takana 267tkm ja kaikki Ruotsissa. Mukana tuli rumat 16" tarvike vanteet talveksi loppuun ajetuilla Hakkapeliitoilla ja kesälle 17" orkkikset. Tuli hommattua jo 18" vanteet, jotka odottavat uutta nahkaa päällensä, näistä kuvaa myöhemmin.



Liikkeen ja katsastuskonttorin välinen keskustelu epäonnistui, ja lopulta selvitin asian itse Trafin kautta, auton saanti viivästyi, joten emäntä ajeli 940:llä "mielellään" ::)
« Viimeksi muokattu: 14.05.2021, 20:24:05 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #41 : 15.05.2021, 16:18:39 »
Random kuvia lähtö kuosista kesärenkaiden vaihdon yhteydessä. Suunnitelmissa tummentaa takalasit, sillä tuo sävylasin tummennus on lähempänä himmennystä. Lisäksi ulkokuoren spoileri ja lisävalopaneeli alaritilään sijoitettuna. Sumarit voisi vaihtaa DLR tehtäviin ja jotain muuta pientä. Maski on rikki ja menee vaihtoon, joko Vpartsin tuning himmeliin tai orkkikseen.










Joskus alle tulevat 18" vanteet sovituksessa. Rengas koko muuttunee hieman noista mitkä nyt on päällä ???

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #42 : 25.05.2021, 06:17:50 »
Pika pesu enimmistä siitepölyistä ja KC fast wax pintaan. Muutamia hentoja naarmuja ja kiveniskemiä löytyy, näitä vois koittaa kerätä kesälomalla hoivaamaan.





Irrotettava koukku meni paikoilleen ja irtosi nätisti. Rungossa oli vastassa ikävän näköinen ruoste suojamuovi irrotettaessa :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #43 : 13.06.2021, 17:50:11 »
Modailin vähän lisäpitkien johtoja tulevaa valopanelia ajatellen, jätin kyllä option toisellekin valolle, jos vaikka sattuukin mieli muuttumaan. Ruotsin poika oli laitellut abikoja ilman vedonpoistajia saati ollut puristanut kunnolla, kaikki lähti vetämällä irti johtimista. Releelle laitoin relepohjan ja laittelin piiloon. Liitokset esim herätteelle tuli tinajatkoilla em. abikojen tilalle. Päälle kurttuputkea ja osaan verkkosukka. Ei mitään merkitystä, mutta ärsyttää katella värikkäitä sinne tänne sinkoilevia johtoja ::)

Eipä tullut lähtötilannetta kuvattua, hävetti sen verran kaverin puolesta, mutta jospa tuo nyt olisi siistimpi.


Sitten olikin pesun vuoro, ja pintojen läpi käynti parilla aineella. En jaksanut kaivaa konetta esiin, painaa niin perkeleesti ja kulmavaihde kuumenee ikävästi. Alkuun Megun Ultimate compound ja päälle vanha kunnon Collinite.







Kamerasta oli akku yllättäen loppu, mutta onneksi One plus osaa kaunistaa juuri sopivasti V:>



240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D AWD OR
« Vastaus #44 : 13.08.2021, 19:08:30 »
Olkoot ensimmäinen kerta kun otan "kunnon" kuvat jotain laitellessani :2funny:

Vuorossa Purelux valopaneelin asennus alaritilään










Tarkempi säätö jää odottamaan hetkeksi kun pimeä syksy iskee *kahvia->
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

KL-varaosat  Race.fi