Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.4D AWD OR

  • 52 Vastauksia
  • 16644 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
V70 2.4D AWD OR
« : 28.07.2018, 19:20:04 »
Foorumin kesämiitin ansiosta tuli lähdettyä Hämeenlinnan suuntaan ja tehtyä eräänlainen heräteostos  :D
Auton hinta ja mielestäni kohtuulliset kilometrit hyvällä historialla saivat lopulta liikkeelle.

Jotain speksejä:
Vm 2003
Valmistusmaa Ruotsi
D5244t2
M56
Aut ilmastointi
Ardic
Vaalea täysin ehjä nahkasisustus
Kääntyvät peilit
Volvon oma vetokoukku
Karalan lastu 195hv/400nm
Ostettaessa kilometrit 380xxxkm

Olen neljäs omistaja, joista ensimäinen lapsiperheellinen, toinen koirallinen.
Pientä laittoa löytyy, siitä lisää tuonnempana V:>











Punaisen tarina päättyy sivulla 3 ja sinisen matka alkaa
« Viimeksi muokattu: 14.05.2021, 20:14:39 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #1 : 31.07.2018, 09:58:46 »
Ekat sataset ajettu autolla oston jälkeen, en muistanutkaan miten hieno tällänen kakkoskoppanen on ajaa, varsinkin kun ohitukseen on voimaa sen verran sopivasti ettei tarvitse polkea ihan hurjana.

Myyjä oli kirjoittanut ilmoitukseen, että kytkimessä on vikaa. Lastutuksen jälkeen kytkin oli alkanut luistamaan rivakassa kiihdytyksessä, kokeilin koeajolla ja totesin saman. Vika on ollut päällä jo pidemmän aikaa ja voimansiirtoa ei kuulemma ole sen enempää rasitettu. Kärriä tällä on vedetty tasa yhden kerran 2. omistajan toimesta, ja tätä varten autoon oli asennettu koukku :D Lastina kuulemma oli puutarhakalusteet mökille.

Vauhtis ja kytkin remppaa tiedossa siis. Vauhtis on vielä ehjä mutta vaihdan sen uuteen kun paikat on auki. Vähän kiinostaisi tietää, onko esim. harmaakoppaisissa 185/215hv versioissa sama vauhtis kuin mustakoppaisissa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5074
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #2 : 31.07.2018, 10:14:41 »
Vauhtis ja kytkin remppaa tiedossa siis. Vauhtis on vielä ehjä mutta vaihdan sen uuteen kun paikat on auki. Vähän kiinostaisi tietää, onko esim. harmaakoppaisissa 185/215hv versioissa sama vauhtis kuin mustakoppaisissa?

Tuolta pitäisi löytyä tiedot eri kytkimistä/vauhtipyöristä:
https://www.kytkinkauppa.fi/
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #3 : 31.07.2018, 10:17:10 »
Tuolta pitäisi löytyä tiedot eri kytkimistä/vauhtipyöristä:
https://www.kytkinkauppa.fi/

Tuota sivustoa tulikin jo katseltua, ja orkkis hilut löytyy sieltä :) https://www.kytkinkauppa.fi/product/785/volvo-24-d5-s60-v70-0305---0410-luk-dmf-kaksoismassa-vauhtipyora--luk-repset-pro-kytkinpaketti tuo "riittää"
« Viimeksi muokattu: 31.07.2018, 10:19:52 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #4 : 01.08.2018, 16:26:03 »
Jaahas, ensimäinen vierailu tallissa tehty :D Päätin, ettei vanha mk1 korinen lähde yksilläkään 17" vanteilla, vaan hyödynnän ne tässä.



Cometit näyttivät pikaisen googletuksen jälkeen kivoilta, saavat jäädä 8)

« Viimeksi muokattu: 01.08.2018, 16:37:46 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #5 : 09.08.2018, 08:20:49 »
Oikea takajarru alkoi jumia ja kuumeni reilusti, palat oli kuluneet melkein loppuun, kun vasemmalla pintaa oli kuin uusissa. Mäntä ei näköjään tarvitse paljoa karstaa, kun alkaa jumimaan, pahempiakin mäntiä on kyllä vastaan osunut entisissä ja muiden autoissa :D

Korin väriin ihastuin oitis, varsinkin vähän hämärässä ja "puhtaana" tykkään kovasti :-*



240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #6 : 09.08.2018, 09:00:31 »
Ootko aatellu vaihtaa parempia rekisterikilpiä tuohon? Viimeistelyssä ois aika hyvä noiden vääntyneiden tilalle ulkonäöllisenä yksityiskohtana.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #7 : 09.08.2018, 09:51:49 »
Ootko aatellu vaihtaa parempia rekisterikilpiä tuohon? Viimeistelyssä ois aika hyvä noiden vääntyneiden tilalle ulkonäöllisenä yksityiskohtana.

Aattelin  katsastuksen yhteydessä, tai tässä kun konttori on sopivasti auki käydä tilaamassa :) Eteen laitan samalla foorumin kilven taustan
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #8 : 21.09.2018, 15:54:13 »
Kerran tai kaksi olen todennut, että sellaista rumaa LED paneelia en laita autooni. Tänään olinkin erimieltä asiasta, ja ruuvasin sellaisen kiinni. :D Entisessä olleet Bilteman 9" eivät tulleet kuuloonkaan, enkä muutenkaan halunnut kilven päälle mitään, jos auto olisi xc, tilanne olisi ollut toinen. Pari viikkoa tässä katselin erilaisia paneeleita ja pyöreitä, tavoitteena lisäboosti omille valoille, ei mitään super pitkää kantamaa tai koko keski-suomen valaisua. Koko ehdoksi asetin rekisterikilven (EU-mallisen) ja ledit yhdessä rivissä.

Tällä kertaa käytin jo pelkästään johtojen laittamiseen aikaa kolme tuntia. Hyllyyn Bilteman jäänyt johtosarja tuli putsattua, ja teipattua mustalla teipillä, tavoitteena siisti lähes huomaamaton asennus.

Ainoat värikkäät johdot mitä väi näkyviin on tuo herätteen pätkä jota en viitsinyt alkaa nysväämään ilmanputsari paikoillaan piiloon, ja plus johdin ja sulake jos viitsii etsiä.


Telineen tein tavallisesta motonettiläisestä, ja kahdesta sinkitystä kulmaraudasta, kuva kauhistuksesta selvinneenä:


Pikku muotoilut ja lamppu paikoilleen :)







Koko hoito suunnitteluineen 6h, ja kerrankin meni helposti ja kerralla, yhtä mukavasti kuin koko auton omistusaika on mennyt :)

Samalla revin tupakkimuovit irti. Soittimen johtosarja rattiadaptereineen on jossakin, postin kuljetettavana. Soitin ja kehys onkin jo valmiina.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #9 : 21.09.2018, 15:59:44 »
Mikäs tupakkimuoveissa oli vikana? Paljonko köyhdyit kys. Ledbarista?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #10 : 21.09.2018, 16:04:23 »
Oon meinannu ajaa jo kolme kertaa toisen eteen, paksu a-pilari ja tuo tumma muovi vielä eteen niin joutuu kuikuilemaan ärsyttävästi. 110€ maksoin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #11 : 21.09.2018, 21:57:03 »
Vaalea sisusta ja viininpunainen väri pelaa kyllä mukvasti yhteen.

Valo asennus on siististi tehty, kestääkö muuten tärisemättä?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #12 : 21.09.2018, 22:09:48 »
Vaalea sisusta ja viininpunainen väri pelaa kyllä mukvasti yhteen.

Valo asennus on siististi tehty, kestääkö muuten tärisemättä?

Kävin kokeilemassa, suuntaus päin pyllyä mutta toimii ja kirkastaa ympäristön. Talvi näyttää, onko liikaa, mutta märkä asfaltti valaistui huomattavasti. :) Tärinää en havainnut yhtään. Teline on kiinni edestä ja alta. Jos alkaa tärisemään, pulttaan palkkiin kiinni, ja vedän ala ruuvit palkkiin asti.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #13 : 22.09.2018, 15:45:02 »
Talven odotus alotettu. Pesu liuottimella, raudan poistolla ja pinelinellä kinnaspesu. Töräytin vihreellä padlebpoysin laikalla ja Meguiars ultimate compoundilla kevyesti ja perään Collinite 476s vaha. 240 vahatessa meinasi vaha tarrata kiinni, tuolloin keli oli helteen puolella. Nyt ei tarvinnut kun levittää ja pyyhkiä/kiillottaa pois. Vähän nuo "mustat" listat hidastaa hommaa, Jaakobin paini menossa maalauksen osalta.





« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 17:27:26 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: V70 2.4D
« Vastaus #14 : 22.09.2018, 20:43:35 »
Talven odotus alotettu. Pesu liuottimella, raudan poistolla ja pinelinellä kinnaspesu. Töräytin vihreellä padlebpoysin laikalla ja Meguiars ultimate compoundilla kevyesti ja perään Collinite 476s vaha. 240 vahatessa meinasi vaha tarrata kiinni, tuolloin keli oli helteen puolella. Nyt ei tarvinnut kun levittää ja pyyhkiä/kiillottaa pois. Vähän nuo "mustat" listat hidastaa hommaa, Jaakobin paini menossa maalauksen osalta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Oi, täällä on harrastettu kiillottamista.  S* Tuo väri on mulle mieluinen, varsinkin hyvin hoidettuna.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Samppasport  Futurez