Futurez  Kulkukoira

Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-

  • 175 Vastauksia
  • 56223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #75 : 27.02.2018, 08:57:07 »
häätyy käydä pällistelemässä jälleen jokukerta paikanpäällä tätä hienoa kampetta  8)

Tervetuloa. Tuo samalla LH:n lamda-anturi  :2funny:

Mistä muuten saisi pakosarjaan tiivisteen? metallinen tietysti.
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #76 : 12.03.2018, 22:17:45 »
Pakosarja alkaa olemaan valmis. Vielä ulkoiselle hukkikselle putket ja meinasin pinnoitteen vetää päälle. Saumat on Tigillä hitsattu. Putkisto tulee 3,5" niin ei ainakaan jää ahistamaan  :D Sittenpä pääsee etsimään reittiä ahtopukelle ja imuputkelle.



Vanhan M47 nappasin irti ja aloin suunnittelemaan tuota ZF paikalleen. Päädyin Boostilta tilaamaan uuden kytkinlevyn, työsylinterin, pääsylinterin ja öljyt. Ensin oli ajatuksena tehdä vaijeritoimintainen mutta samalla vaivalla viskaan paikalleen nuo sylkät ja laittaa letkua väliin  :o Samaan rahaan täytyy askarrella vaihdekepille teline ja kardaania lyhennellä



Sittenpä mielenkiinnosta mallailin toista puskurin lippaa eteen minkä talvenaikana ostin. On siis vanhemman mallin 850 stä Takapuskurin jatke vanhasta 850 volvosta ei käy eikä passaa sivupituuden puolesta mun tarpeisiin joten vanha(uudemman korin 850) takalippa on entrattava muovihitsaaamalla ja maalaamalla. Etulipan päädyt pitää askarrella istumaan hyvin lokasuojan kanssa


« Viimeksi muokattu: 13.03.2018, 15:05:37 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #77 : 02.05.2018, 15:08:11 »
On vähän laiskasti hommat edennyt, liikaa töitä :D mutta ensikertalaisena meinaa aikaa tuhraantua perkeleesti pätö hommissa

Pakosarjaan kehitteltiin hukkaportin lähtöjä


ZF laatikolle tein keppitelineen/takakannakee. Kardaani lyheni 4,5cm etupätkästä (kuvastapoiketen kannatin palkki putsattu ja maalattu :D )



Sitten, Milläs ilveellä olette saaneet laatikon yläpuolen pultit kiinni irroittamatta moottoria? Ahdasta on  :D ;D

Yksi turhautunut kuva ;)


Offtopicina Mielenvirkistykseksi käyttikseen hahmottelin vanteita
Drop it, pop it and burn em!

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #78 : 04.05.2018, 15:31:54 »
Oon tainnu laittaa laatikon pultit paikoilleen alakautta ja kiristys on tullut tehtyä ihan kiintoavaimella yläkautta. Johtosarjaa yms pitää toki päästellä tieltä pois, kokemus vaan 8v versiosta. Saa tehtyä myös alakautta helvetillisellä jatkovarrella ilmeisesti?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #79 : 04.05.2018, 16:13:21 »
Ite sain ainakin kun lootan kannakkeen pudotti pois ja tunkilla kannatteli lootan hännästä. Pari pitkää jatkoa vaatii juu
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #80 : 17.08.2018, 11:02:04 »
Hiljaa hyvä tulee. Pieniä määriä motivaatio reissuja tallin puolelle tullut kesän aikana tehtyä. Jumalauta, kohta sen saa lyödä käyntiin.

Pakosarja valmis. Pintaan vedin ruiskulla Black Satin pinnoitteen. Pakopesään vetäsin kans, tuskin kestää. Laitoin paketin paikalleen uusilla pinnapulteilla ja kuparimuttereilla. Öljyt tulee lohkon päästä tulpatusta reiästä johon piti itte sorvailla sopiva banjopultti kun kyseessä on ei ole tavan kierre kuten pneumatiikka liittimissä on 17kierrettä tuumalle, tässä on 18 kierrettä tuumalle ja siihen passasi milliset kierteet vaikka kierteen kulma on hieman eri... Kuitenkin. Paluu tulee öljyphohjaan, Gurut sanoivat että pääasia että turbo on ölypinnan yläpuolella. Tulopuolelle kuristetaan tuloa about 1,5mm reiällä kun ei siellä tartte olla valtavasti öljyä kierrossa






Sähköjohtoja siistin, sisusta kasaan uudella ilmeellä, vähän lisä mittareita ja puskurin muokkausta ja muovihitsuuta sillä en oikein tykännyt miten tuo 850 puskurin jatke istui







Melkonen homma äkkinäiselle oli vääntää tuo putkisto 3,5" kokoisesta. Tälläkin ajetaan matalalla niin piti saada mahdolisimman ylös, voi olla että joutuu ovaaliksi painelemaan tuosta laatikon kannattimen kohalta. Tulee parilla V-pantaliitoksella niin on yksinään helppo laittaa paikalleen. Lambdat pitänee tuoda läpiviennillä sisäkautta ettei johdot käryä tuossa pakosarjan liepeillä ::)



« Viimeksi muokattu: 17.08.2018, 11:08:57 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #81 : 22.08.2018, 08:30:01 »
Huohotuspöntöltä tulee höyryt jatkossa putkeen ja lambda-anturit sai paikkansa


Tein uudestaan takapuskurin jatkeen niin sain pakoputkelle paikan, edellisessä kun sitä ei ollut. Yllättävän nätisti meni tämä homma :) Sauma on melkein huomaamaton, mutta kyllä se pitää pakkeloida nätiksi. Yhdestä kuvasta näkee että takapuolelle on sulateltu kolvilla verkkoa niin ei lähde sauma liikkumaan. Näin on tehty jokaiselle saumalle etu ja takapuskurissa




Sitten muoviämpäri menin kääntämään tosta mittarista kun bensapaineensäädintä kasasin, paskaksi se meni


Mutta tärkeintä on että sain imusarjan osat + nuo pari muuta niin päästään hommissa eteenpäin


Kuva on poimittu instagramista, sielläkin voi hommaa seurailla aikalailla livenä @Juipp1
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #82 : 29.08.2018, 21:49:43 »


Siitähän näytästäs tulevan aivan hyvä
Drop it, pop it and burn em!

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #83 : 01.09.2018, 12:52:28 »
Toimiiko tuo turbo noin alhana? Siis valuuko öljy esteettä pois, kun näyttää ettei se voi olla kovin paljoa öljypinnan yläpuolella.

Onko tuo jonkun auton vakiohelma mitä olet veistänyt tuohon, vai jostain suorasta kamasta väännellyt? Näyttää keskimääräistä paremmalta. *W->

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #84 : 01.09.2018, 14:36:59 »
Turbo on reilusti öljypinnan yläpuolella ja paluuputki aikalailla ylärajalla. Sinne kehittyy vielä alipaine kun huohottimelta menee letku putkeen (täytyy muuten laittaa havainnoiva kuva putkeen tulevasta liittimestä) joten pitäisi pelittää. Sen näkee ens viikolla  ;D

Ne on 850 volvon helmat, samoin puskurit

Kiitos, kiva välillä saada palautetta  8)
Drop it, pop it and burn em!

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #85 : 08.09.2018, 11:39:06 »
Kiitos, kiva välillä saada palautetta  8)

Jonkun hienon projektin kommentointi on joskus vähän vaikeaa, kun ei oikein keksi mitään järkevää sanottavaa, vain ihmettelee silmät pyöreenä että miten joku osaa?  :o

Tuo takahelma näyttää erityisen hyvältä, varsinkin kun vertaa siihen alkuperäiseen ratkaisuun, joka ei ole mielestäni niin kovin onnistunut.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #86 : 13.09.2018, 14:41:06 »
Onko mitään speksejä antaa noista ilmapalkeista? Jos vaikka joskus innostuisi laittamaan omaankin jos ei tule myytyä ennen sitä.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #87 : 15.09.2018, 12:52:41 »
Onko mitään speksejä antaa noista ilmapalkeista? J

Edessä aerosport 2 ja takana slamspecialties 5
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #88 : 24.09.2018, 23:04:01 »
vielä on vähän viilaamista ja osien kiillottelua. Muuten alkaa olemaan läjässä.

Pieni ongelma ilmaantui nyt toisella kerralla kun käynnisteltiin. Bensapaineet katoaa jonnekkin. Avainta kun kääntää nousee paineet välittömästi ja yhtä nopeasti laskee nollaan. Vuotoja ei ilmaantunu enää, aikaisemmin paluuputki vuoti mutta silti paineet pysyi hetken aikaa. kuvittelin että paineet pysyisi nyt kun vuodon korjasin paluuputkesta mutta ei! olisko heti alkuun kiinalainen paineensäädin antautunut ?? Säädöt on aivan pitkin mantuja. Käy todella rikkaalla, ei yllätä kun suuttimet vaihdettiin isompiin ja muutenkin komponentit on muuttunut, säätö hommia tiedossa.

öljyn paineletku pikkasen vuotaa turbon päästä, se varmaan korjantuu uusilla kupari prikoilla.

Drop it, pop it and burn em!

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #89 : 29.09.2018, 21:17:44 »
Se vuotaa sen bensan joko suuttimesta imusarjaan, tai sitten siitä paineensäätimestä takaisin tankkiin (tai miksi tietysti imusarjaan sieltäkin), ei tuossa onneksi montaa vaihtoehtoa ole.

 

KL-varaosat  Race.fi