Futurez  Kulkukoira

Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma

  • 7 Vastauksia
  • 2505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« : 05.12.2013, 14:02:31 »
Elikkäs ostin 740 volvon josta oli kytkin aivan loppu. Vaihdettiin Motonetin uusi asetelma, levy ja painelaakeri. Eli uus volvon vakiokytkin. Tehoa tuossa pelissä on n.170hp. Kesti taas 5000km ja nyt luistaa nelosella ja vitosella jo. Mikä kytkinpaletti kannattaisi ostaa tonne seuraavaksi? Vakiokytkimet tuntuu olevan niin onnettomia ettei kestä edes normaalia ajoa jos on vähän enempi tehoa myllyssä. Muutenkin vaihdan tuon nappivitosen kovaan vitoseen seuraavan kytkinrempan yhteydessä. Mikä kytkin siis seuraavaksi, että saisi enemmän kestävyyttä?

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #1 : 05.12.2013, 14:21:24 »
Vakio TDIC asetelman ja levyn pitäs kestää.

Nuo turbo vinokoneen kytkimet mitä mätänetti myy on vaparin kytkimiä. En tiä sit onko sama homma dieselin kanssa
Volvoilusta parantunut

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #2 : 05.12.2013, 14:34:59 »
Muutenkin vaihdan tuon nappivitosen kovaan vitoseen seuraavan kytkinrempan yhteydessä.

Jos M90-laatikkoon vaihdat, niin hyvä. M47-laatikkoon vaihtamisessa ei mitään järkeä ole jos kestävyyttä haet.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #3 : 05.12.2013, 17:41:03 »
Suosittelen mielummin että hommaat tuon hyväksi todetun SRE-763 asetelman, vakio massalevyn kanssa eikä mitään TDIC vakioasetelmia...kestää varmasti pidempään kuin 5000km...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #4 : 05.12.2013, 22:47:21 »
Riippunee myös, onko tähän TDI:hin laitettu D24 vauhtipyörä vai joku muu ratkaisu.


Mätänetin turboihin myymät paketit voi kyllä olla ihan yhtä lailla turbon osia, tai sitten on aika luja B200 vaparin kytkin kun 360+Nm eikä ole luistanut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #5 : 11.12.2013, 22:28:11 »
Taitaa olla kuiteki tää tdi ihan vaan td niinku monella on yleensä tapana asia virheellisesti ilmaista.Ja vaikka oiski tdi ni vakiokytkimen pitäis kestää noi tehot.Väännöstä ei ollu puhetta joten seki ois hyvä tietää.

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #6 : 12.12.2013, 09:46:57 »
Eli Sachsin SRE asetelma ja motonetista joku massalevy, mutta mikä? Bensavolvon? Sais ton pitämään kun nyt 6000 ajettuna luistaa jo kolmosellakin. Kilon verran ahtoja tällä hetkellä eikä pidä millään. Ois kiva tietää varmasti mihin rahat kannattaa pistää että sais ton toimivaksi. Bemarin settikään ei taida sopia ilman vauhtipyörän muokkaamista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvon 740 2.4 TDI kytkinongelma
« Vastaus #7 : 12.12.2013, 20:35:25 »
Turbon kytkinlevyssä on jäykemmät jouset kuin vaparin. Tuskin turbodieselin ja bensaturbon jousissa suurta eroa on puolestaan. Muutoinkin minusta aika sama kumman levyn laittaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi