Carcom Oy  Ateho

Kiihdytys/katu slicksit

  • 4 Vastauksia
  • 8023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Kiihdytys/katu slicksit
« : 27.03.2015, 13:40:20 »
Mistä porukka hommaa renkaat varttimailille?
Mikä olisi oikea rengas jos ajetaan varttimailia ja välillä myös kadulla?

Esim.

hoosier Quick Time Pro D.O.T.

mickey thompson et street radial
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Kiihdytys/katu slicksit
« Vastaus #1 : 31.03.2015, 21:33:48 »
Kiihdytyskumit on pääsääntöisesti jenkkikamaa ja siten niitä löytyy jenkkiosaa välittävistä/myyvistä putiikeista kuten racersplace yms.  Harvempi (jos kukaan) noita täällä varastoi, mutta useimpien jenkkikamaa tuovien putiikkien kautta saanee tilattua.. RP:ltä olen itse tilannut.

Kadulle ja stripille ei kovin hyvää yhdistelmää löydy jos rengasta ei vaihda välissä.

ET Street radial -tyyppisillä radiaalikumeilla (tai muiden merkkien vastaavilla) voi kyllä kadulla suhata, mutta ei ne kovin häävit siihen ole. Kuluvat nopeasti ja löysä runko. Ripeämmät mutka-ajelut voi tollasilla unohtaa. Sen lisäks että street radiaali on vähän kehno kadulla, niin se ei myöskään ole kauhean häävi meikäläisillä radoilla katuautokokoisena. Noilla radiaaleilla on vaikea saada hyviä 60ft -aikoja. Jos lähtee sutimaan, niin meno hyytyy - radiaali ei jaksa "työntää" eteenpäin jos pito irtoaa. Hyvällä radalla ja oikeanlaisella alustalla noilla ajetaan tosi kovaa, mutta ainakaan mun silmiin ei ole osunut että kukaan noilla kovin hyviä lähtöjä olisi saanut meikäläisillä kadunmiehenpäivillä. Mekin joskus noita testattiin mut 60ft ajat jäi tosi huonoiks.

Stripille katuautoon on ehdoton DOT-rättisliksi (ET Street tai vastaava). Noissa on pitoa eikä haittaa vaikka vähän suddaa - työntää silti kivasti eteenpäin. Kadulle nuo on ihan toivottomat. Kyllä niillä kruisingeissa käy jos on kesäkeli. Mut mutkia saa oikeesti jo vähän varoa, motarille ei oo juuri asiaa ja jos vähänkin sataa, niin auto seisoo parkissa kunnes katu on kuiva. 26x10,5" DOT-rätit mahtuu useimpiin volvoihin alle kun vanteen ET on oikea. Leveämpi ja korkeampi ois tietty kiva, mutta ilman pyöräkotelojumppaa taitaa tehdä useimmissa volvoissa aika tiukkaa. Ja kyllä noillakin kumeilla pitäis pystyy 1.6s 60ft aikoihin jos kaikki on kohdallaan.

Eli jos pitää saada stripille ja kadulle hyvät kumit, niin suosittelen ostamaan kahdet. Oikeat katurenkaat kadulle ja stripille DOT-rättikumit. Akkukäyttöisellä pulttimopolla vaihtaa renkaat kisapaikalla sen verran nopeasti, että ei siitä kannata tehdä ongelmaa. Ja jos voimansiirron suhteen on tullut vähänkään säästettyä, niin aika usein paluumatkalle tarttee trailerin... Kyllä ne renkaat sitten kotona joutaa vaihtamaan samalla kun tekee muuta remppaa.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Kiihdytys/katu slicksit
« Vastaus #2 : 01.04.2015, 22:30:47 »
Kiihdytyskumit on pääsääntöisesti jenkkikamaa ja siten niitä löytyy jenkkiosaa välittävistä/myyvistä putiikeista kuten racersplace yms.  Harvempi (jos kukaan) noita täällä varastoi, mutta useimpien jenkkikamaa tuovien putiikkien kautta saanee tilattua.. RP:ltä olen itse tilannut.

Kadulle ja stripille ei kovin hyvää yhdistelmää löydy jos rengasta ei vaihda välissä.

ET Street radial -tyyppisillä radiaalikumeilla (tai muiden merkkien vastaavilla) voi kyllä kadulla suhata, mutta ei ne kovin häävit siihen ole. Kuluvat nopeasti ja löysä runko. Ripeämmät mutka-ajelut voi tollasilla unohtaa. Sen lisäks että street radiaali on vähän kehno kadulla, niin se ei myöskään ole kauhean häävi meikäläisillä radoilla katuautokokoisena. Noilla radiaaleilla on vaikea saada hyviä 60ft -aikoja. Jos lähtee sutimaan, niin meno hyytyy - radiaali ei jaksa "työntää" eteenpäin jos pito irtoaa. Hyvällä radalla ja oikeanlaisella alustalla noilla ajetaan tosi kovaa, mutta ainakaan mun silmiin ei ole osunut että kukaan noilla kovin hyviä lähtöjä olisi saanut meikäläisillä kadunmiehenpäivillä. Mekin joskus noita testattiin mut 60ft ajat jäi tosi huonoiks.

Stripille katuautoon on ehdoton DOT-rättisliksi (ET Street tai vastaava). Noissa on pitoa eikä haittaa vaikka vähän suddaa - työntää silti kivasti eteenpäin. Kadulle nuo on ihan toivottomat. Kyllä niillä kruisingeissa käy jos on kesäkeli. Mut mutkia saa oikeesti jo vähän varoa, motarille ei oo juuri asiaa ja jos vähänkin sataa, niin auto seisoo parkissa kunnes katu on kuiva. 26x10,5" DOT-rätit mahtuu useimpiin volvoihin alle kun vanteen ET on oikea. Leveämpi ja korkeampi ois tietty kiva, mutta ilman pyöräkotelojumppaa taitaa tehdä useimmissa volvoissa aika tiukkaa. Ja kyllä noillakin kumeilla pitäis pystyy 1.6s 60ft aikoihin jos kaikki on kohdallaan.

Eli jos pitää saada stripille ja kadulle hyvät kumit, niin suosittelen ostamaan kahdet. Oikeat katurenkaat kadulle ja stripille DOT-rättikumit. Akkukäyttöisellä pulttimopolla vaihtaa renkaat kisapaikalla sen verran nopeasti, että ei siitä kannata tehdä ongelmaa. Ja jos voimansiirron suhteen on tullut vähänkään säästettyä, niin aika usein paluumatkalle tarttee trailerin... Kyllä ne renkaat sitten kotona joutaa vaihtamaan samalla kun tekee muuta remppaa.

Kiitos näistä!
Tuolta onkin jo renkaita kyselty niinkuin monesta muustakin paikasta. Kyllähän noita saatavilla on mutta hinta on sen verta kova, että täytyy vielä katella jos sattuis vaikka käytettynä löytyyn...


Eli unohdetaan ne radiaalit kokonaan. Tarkoitus tosiaan ajaa kadunmiehenvarttia slikseillä ja katuajot katurenkailla. Mutta välillä tulee kyllä käytyä kadullakin slikseillä. Viime kesänä tuli ajeltua m&h räteillä kadullakin ja veltothan ne tosiaan on, mutta imee niillä sen verta mukavasti penkkiin ettei tahdo viittiä enään laittaa katurenkaita alle...  :)
Mutta tosiaan nykyiset sliksit on loppu ja uudet pitäis laittaa niin oiskohan se sitten joku näistä: hoosier quick time pro, m/t et street tai m&h racemaster...? Kokona ajattelin 27x10.5-15. Ja 740 volvon alle pitäis saada mahtuun...?  ???
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Kiihdytys/katu slicksit
« Vastaus #3 : 07.04.2015, 10:05:13 »
Reilun pari hunttia noi on tavannut kipaleelta maksaa. Tosin dollarin kurssi on nyt niin huono, että hinnat menee varmaankin jonnekin kolmen huntin tienoille kappaleelta. Jos on aikaa odotella, niin konttirahtina voi jonkun pennin säästää. Tosin alkaa tämä kausi olemaan jo aika pitkällä ennenkuin renkaat kontissa olis tässä maassa.

Mulla ei oo kokemusta 27" renkaasta volvon alla, mutta epäilen että tekee vähän tiukkaa. Voi joutua vähän pyöräkoteloita ja kantteja silpomaan. Noi elää jonkun verran, joten siellä kotelossa ois hyvä olla vähän ylimääräistä tilaa renkaan ympärillä.

Eiköhän noi kaikki merkit (MT, Hoosier ja MH) aja yhtälailla asiansa. MT noista on perstuntumalla yleisin mutta hoosieria näkee myös jonkun verran. Kumin merkkiä oleellisempaa lienee tuoreus ja oikeat rengaspaineet. Uusi sliksi pitää ihan toisella tavalla kuin pari vuotta varastossa seissyt.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Kiihdytys/katu slicksit
« Vastaus #4 : 07.04.2015, 16:15:22 »
Reilun pari hunttia noi on tavannut kipaleelta maksaa. Tosin dollarin kurssi on nyt niin huono, että hinnat menee varmaankin jonnekin kolmen huntin tienoille kappaleelta. Jos on aikaa odotella, niin konttirahtina voi jonkun pennin säästää. Tosin alkaa tämä kausi olemaan jo aika pitkällä ennenkuin renkaat kontissa olis tässä maassa.

Mulla ei oo kokemusta 27" renkaasta volvon alla, mutta epäilen että tekee vähän tiukkaa. Voi joutua vähän pyöräkoteloita ja kantteja silpomaan. Noi elää jonkun verran, joten siellä kotelossa ois hyvä olla vähän ylimääräistä tilaa renkaan ympärillä.

Eiköhän noi kaikki merkit (MT, Hoosier ja MH) aja yhtälailla asiansa. MT noista on perstuntumalla yleisin mutta hoosieria näkee myös jonkun verran. Kumin merkkiä oleellisempaa lienee tuoreus ja oikeat rengaspaineet. Uusi sliksi pitää ihan toisella tavalla kuin pari vuotta varastossa seissyt.

Mitä nyt oon nyt hintoja kyselly niin ne on ollu 360-380e/kpl. 1-2 viikon toimitusajalla eli lentorahtina, ja tosiaan konttirahtina taitaa olla jo myöhäistä...

Viimekesänä alla oli 235/60 eli 26x9.5 ja tilaa jäi yllinkyllin. Kokeilin alle myös 28x9 kumia ja sekin mahtui. Uskoisin sen 27x10,5 kumin mahtuvan sopivalla et:llä,  mutta katotaan nyt mitkä sinne sitten lopen tulee.

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron