Samppasport  Futurez

360 ruisku B200F tyhjäkäyntiventtiilin sijainti?

  • 2 Vastauksia
  • 1448 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Eli auto käy vähän raskaasti ja matalilla kierroksilla tyhjäkäynnillä. Kaasua vähänkin painaessa käynti ihan normaali. Eli varmaan tyhjäkäyntiventtiili pitäs putsata.

Missäs tuo tarkalleen sijaitsee? Onko se niillämain missä on kylmäkäynnistys-suutin/sen pistoke? Useampiakin alipaine venttiilejä/kelloja näky olevan eripuolilla konehuonetta
joihin meni letkuja siitä kaasuläpän ympäristöstä, onko näille tehtävissä jotain toimenpiteitä?

Ja mikä on se musta lieriömäinen pömpeli runkopalkin vieressä mihin menee alipaineletkuja, jonkimoinen alipainesäiliö vai mikä?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 ruisku B200F tyhjäkäyntiventtiilin sijainti?
« Vastaus #1 : 26.02.2013, 00:33:13 »
Tyhjäkäyntiventtiili, tai miksi sitä bi-metallihärveliä haluaa kutsua on venttiilikopassa kiinni imusarjan puolella 2-3pyttyjen välissä. Siihen menee 2-napainen liitin, ja letku imusarjan alle kylmäkäynnistyssuuttimen viereen ja toinen kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliseen putkeen.

Toinen mahis on että kaasuläpän ohittava manuaalinen tyhjäkäynninsäätö on täynnä öljykökköä. Kandee putsata koko kaasuläppä samantien.

Tyhjäkäynnin pitäis olla lämpimänä 850rpm luokkaa ja kylmänä 1000-1100rpm.

Lieriömäinen pömpeli on aktiivihiilisuodatin, kerää bensatankista bensahöyryt talteen ja syöttää ne moottorille imusarjaan, ettei pääse ilmastoa pilaamaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 360 ruisku B200F tyhjäkäyntiventtiilin sijainti?
« Vastaus #2 : 02.03.2013, 19:05:19 »
No joo nyt tuli putsattua kaasuläppä, imusarja, huohotin ja tyhjäkäyntiventtiili. Samalla meni uusi imusarjantiiviste kun vanha oli näköjään useammasta kohti ollu
halki. Poistin samalla käytöstä huohotuksen syötön imusarjaan jottei enään karstota imupuolta.

Nyt käykin hyvästi kylmänäkin tyhjäkäyntiä.

Mutta tämä vika ei poistunut: lämpimänä sammutat ja samantien uudelleen käyntiin ilman että koskee kaasuun; auto hytkyy jä tärisee ja käy jotain 300-500rpm.
kun hipaseekin kaasupoljinta niin käynti normalisoituu eikä tätä tule kuin uudelleen käynnistäessä jos ei kaasuun koske. Mikähän tämä vois olla?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy