Kaasarikoneissa on yksi mekaaninen pumppu. Sinisellä on lähes kaikkien 300-sarjan varaosien kohdalla "lopetettu". Käytetyn pumpun voi löytää Volvon tai Renaultin purkuosana. Jos mielenkiintoa riittää, voi pumpun yrittää korjata. Ei se mahdottoman monimutkainen laite ole.
Jos pumpun vaihto tai korjaaminen ei onnistu, voi sen korvata tarvikesähköpumpulla, ns. imevää mallia. Sähköpumppu ei yleensä tarvitse palautusputkea, joka siis pitää tulpata. Vanhan mekaanisen pumpun voi korvata peitelevyllä.
Jos moottoritilassa syttyy tulipalo, täytyy polttoaineen pumppaus lopettaa heti. Siksi on turvallisinta releistää sähköpumppu niin, että se pumppaa vain jos:
- virta-avain on käyntiasennossa ja moottori käy (öljynpainevalo ei pala), tai
- virta-avain on käynnistysasennossa, tai
- virta-avain on käyntiasennossa ja painetaan pumpun pakkokäyttönappia tyhjän kaasuttimen täyttämiseksi.
Ilman pakkokäyttönappiakin pärjää. Kaasutin voi haihtua tyhjäksi helteellä parissa päivässä, tai tyhjentyä bensiinin loppuessa tankista. Tämän toiminnon voi automatisoida niin, että pumppu käy hetken, kun virta-avain käännetään käyntiasentoon.