Autoracing  KL-varaosat

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 356 Vastauksia
  • 98762 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #210 : 01.01.2019, 13:23:23 »
Tekis mieli ostaa bemarin 37ds aski, millähän sen vaan saisi sopimaan vinokoneen perään.
m90 olis yks vaihtoehto. Mielessä on kyllä käynyt että jos laittais sisäänajon ja säädön ajaksi vaan m45sen, pitäis vaan sanoa dynomiehelle, että elä käytä kolmosta...  ::) :idiot2:

Boost tekee noita laatikkojen hitsauksia. Kytkinkopan tarvii muutokseen tottakai.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #211 : 01.01.2019, 13:57:21 »
sisäänajon ja säädön ajaksi vaan m45sen, pitäis vaan sanoa dynomiehelle, että elä käytä kolmosta...  ::) :idiot2:

Tulee kyllä lyhyt sisäänajo ja säätökeikka. Ei siellä muutkaan vaihteet ole sen vahvempia.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5107
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #212 : 01.01.2019, 14:32:18 »
Poistettu topicciin kuulumaton kirjoittelu !!
Kirjoitetaan vaan aiheesta tässä topicissa !!
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #213 : 01.01.2019, 15:20:50 »
Tohon imusarjaan liittyen vielä. Nyt kun kerran teet ruiskuna niin älä missään nimessä osta tota KL-Racingin plenumia. Ikinä!
Ennemmin käytät sähköruiskun vakiota tai teetät jollain kunnollisen
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #214 : 01.01.2019, 16:41:13 »
Tohon imusarjaan liittyen vielä. Nyt kun kerran teet ruiskuna niin älä missään nimessä osta tota KL-Racingin plenumia. Ikinä!
Ennemmin käytät sähköruiskun vakiota tai teetät jollain kunnollisen

Oliko tähän jotain perustelua?  :)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #215 : 01.01.2019, 19:21:57 »
Oliko tähän jotain perustelua?  :)

Se ei todellakaan ole hintansa arvoinen. Hintava puolivalmisteeksi jota saa muokata aika rajulla kädellä, onneksi on ollut tuttu alumiinihitsari. Helpompi ja halvempi tehdä kokonaan uusi alusta.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #216 : 01.01.2019, 19:58:23 »
Megasquirt tekee oletuskartat automaattisesti kun syöttää tuner studiolla suuttimen koko tiedot, avautumisaika, moottorin sylinterimäärät jne...sinne engine constants 1 kohtaan. Moottori lähtee noilla käyntiin jos on triggeriasetukset ja muut anturin kalibroinnit oikein. Tuohon saa lisäksi autotunen helpottamaan säätöä. Kyllä se m45 kestää jos teho ei tule ihan alhaalta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #217 : 01.01.2019, 20:00:32 »
Se ei todellakaan ole hintansa arvoinen. Hintava puolivalmisteeksi jota saa muokata aika rajulla kädellä, onneksi on ollut tuttu alumiinihitsari. Helpompi ja halvempi tehdä kokonaan uusi alusta.

Mulla käytetty n. puoli tuntia valuvirheiden poistoon. Alipainelähdöt piti myös tietty tehdä, mutta eipä siinäkään aikaa juuri kulunut. Yhesti hitsattu tukiputken sauma uusiksi ja nyt viimesillä varttipäivillä ratkes toisen tukiputken sauma ku paineistettiin +3bar. Ihan hyvin mielestäni pelannu 200€ sarjaksi ja kuvittelisin, että jollaki 1.5bar paineella ei oo keston kanssa mitään ongelmaa. Itellä ahtopaine ollu kokoajan yli 2bar.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #218 : 01.01.2019, 20:29:56 »
Mulla käytetty n. puoli tuntia valuvirheiden poistoon. Alipainelähdöt piti myös tietty tehdä, mutta eipä siinäkään aikaa juuri kulunut. Yhesti hitsattu tukiputken sauma uusiksi ja nyt viimesillä varttipäivillä ratkes toisen tukiputken sauma ku paineistettiin +3bar. Ihan hyvin mielestäni pelannu 200€ sarjaksi ja kuvittelisin, että jollaki 1.5bar paineella ei oo keston kanssa mitään ongelmaa. Itellä ahtopaine ollu kokoajan yli 2bar.

Kun oliskin sen 200€ sarja  :D Suutinholkkien uusiksi koneistus, alipainelähdöt, kaasuläpän laipan vaihto, purseiden poistamiset yms. hieromista ollut mun sarjassa, eikä vielä ole edes auto ollut käynnissä. Kaikenlisäksi sopii 240:n korissa turhan naftisti.

Mutta se siitä imusarjasta.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #219 : 05.01.2019, 04:45:56 »
Mulla on sen verta vanha lohko, ettei siinä ole vauhtipyörälle sitä anturinpaikkaa, ja se on sen verran ohutta siinä se valu, etten mielellään tekis kuin 6mm kierteelle reiät, ihan maksimissaan 8mm kierteelle. Mikä neuvoksi tämän suhteen?

Alakerta on nyt kasassa. Tässä kuva...




Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #220 : 05.01.2019, 05:13:28 »
Kyllä mä ajattelin sittenkin tehdä otsikon mukaisen koneen, siis kaasuttimilla.
Ja sytytykseksi tulee 123ignitionin tuote.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #221 : 05.01.2019, 05:49:23 »
Eli nyt mennään helpoimman kautta aluksi, eli 123-ignitionista turbokäyrä käyttöön ja kaasarit turbosäätöihin ja kilo painetta, hyvä tästä tulee.
Kun laitan ruiskun, niin ostan sitten valmiin paketin, jossa on kaikki. Nyt ei huvita ruveta värkkäämään sen kampiakselin asentoanturin kanssa.

Tuo 123ignitionin jakaja käy ihan hyvin turbokoneeseen ja kaasaritkin oikein säädettynä riittää siihen kilon ahtopaineeseen.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #222 : 05.01.2019, 08:01:09 »
Eli nyt mennään helpoimman kautta aluksi, eli 123-ignitionista turbokäyrä käyttöön ja kaasarit turbosäätöihin ja kilo painetta, hyvä tästä tulee.
Kun laitan ruiskun, niin ostan sitten valmiin paketin, jossa on kaikki. Nyt ei huvita ruveta värkkäämään sen kampiakselin asentoanturin kanssa.

Tuo 123ignitionin jakaja käy ihan hyvin turbokoneeseen ja kaasaritkin oikein säädettynä riittää siihen kilon ahtopaineeseen.
Kuinka kädetön pitää olla ettei hyödynnä jo ostettua megasquirttia yhden anturin kiinnityksen takia?
Kyllä ne 6mm kierteet riittää pitämään sen anturin paikoillaan, onhan se lohko tosiaan aika ohut sieltä muttei liian ohut.
Voihan sen Triggeröinnin tehdä tietenki hihnapyöräänkin ni sit saa käyttää vaikka littupyörää vauhtiksena.  ;)
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #223 : 05.01.2019, 13:03:16 »
Tuo on tuo 123ignition tune, täysin säädettävä sytkä.
Ja kun kerran kaasuttimet on niin niitä on sama hyödyntää.

Mä olen ihan kädetön sähkötöissä, eikä isoveljeni, joka on hyvä noissa kolvaushomma hanskassa, muttei hänellä kuulemma ole aikaa tehdä täyttä johtosarjaa.

Tuon 123Ignition tune mallia voi käyttää myös silloin kun laittaa ms:n ohjaamaan bensapuolta, näin ajattelin tehdä, jotta tulee halvimmaksi.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #224 : 05.01.2019, 15:21:35 »
Eikö sen yhden anturi telineen asennus + anturin osto ois halvin.
Itellä ainakin b23 vaan M6 pulteilla kiinni ja porattu upotusta anturi telineen ohjuri tapeille. Liian syvällä hangessa koko romu että lähtis anturi telineestä kuvaa ottamaan.

 

Carcom Oy  Ateho