Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ekoperse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Heippa! Minulla on XC 70 2.5t vm 1999
ja ongelma seuraavanlainen:
Auton oston jälkeen ajoin mökille n.380km kun lambdavalo syttyi palamaan.
Soitin kauppiaalle että mitä tehdään ja uskallanko jatkaa matkaa esim kauppaan, korjaamolle yms.
Hän sanoi että täysin ajokuntoinen auto, vie volvo lähimpään ei merkkiliikehuoltoon, ja niin tein.
Testerin mukaan kyseessä ei ollutkaan lambda-anturi ja se varmistettiin vielä pakokaasumittauksilla => hyvät arvot.
Viaksi todettiin Lisäilmaluisti /tyhjäkäyntiventtiili joka irrotettiin kotelosta, putsattiin, ja kokeilivat että liikkuuko virtaa antamalla.
Ongelma hävisi, kunnes ajoimme mökiltä kotiin, ja tuttu lambdavalo syttyi uudelleen.

Soitin korjaamolle ja he sanoivat että luultavasti täytyy vaihtaa uusi osa, ja silloin kun lisäilmaluisti ei pelitä oikein, se saattaa sytyttää lambdavalon palamaan.
Eli tällä hetkellä en löydä mistään oikeanlaista lisäilmaluistia, eikä varaosakaupoissakaan olla ihan varmoja että minkälainen palikka tuonne sitten sopii.
Korjaamolta peloteltiin että uusi osa voi maksaa yli 500 euroa, ja motonetistäkään ei löydä kuin 940 volvon tyhjäkäyntiventtiili.

Mistä saan selville mikä on oikea palikka autooni  :o

-kiitos jo etukäteen.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Heippa! Minulla on XC 70 2.5t vm 1999
ja ongelma seuraavanlainen:
Auton oston jälkeen ajoin mökille n.380km kun lambdavalo syttyi palamaan.
Soitin kauppiaalle että mitä tehdään ja uskallanko jatkaa matkaa esim kauppaan, korjaamolle yms.
Hän sanoi että täysin ajokuntoinen auto, vie volvo lähimpään ei merkkiliikehuoltoon, ja niin tein.
Testerin mukaan kyseessä ei ollutkaan lambda-anturi ja se varmistettiin vielä pakokaasumittauksilla => hyvät arvot.
Viaksi todettiin Lisäilmaluisti /tyhjäkäyntiventtiili joka irrotettiin kotelosta, putsattiin, ja kokeilivat että liikkuuko virtaa antamalla.
Ongelma hävisi, kunnes ajoimme mökiltä kotiin, ja tuttu lambdavalo syttyi uudelleen.

Soitin korjaamolle ja he sanoivat että luultavasti täytyy vaihtaa uusi osa, ja silloin kun lisäilmaluisti ei pelitä oikein, se saattaa sytyttää lambdavalon palamaan.
Eli tällä hetkellä en löydä mistään oikeanlaista lisäilmaluistia, eikä varaosakaupoissakaan olla ihan varmoja että minkälainen palikka tuonne sitten sopii.
Korjaamolta peloteltiin että uusi osa voi maksaa yli 500 euroa, ja motonetistäkään ei löydä kuin 940 volvon tyhjäkäyntiventtiili.

Mistä saan selville mikä on oikea palikka autooni  :o

-kiitos jo etukäteen.

Todennäköisesti oikea osanumero on 9454745, mutta sen nyt luulisi saavan selville siellä merkkiliikkeessä, jossa sitä käytit ja varmaan osaavat kertoa tarkan hinnankin.
Tuolle osanumerolle bilian verkkokauppa näyttää 270€ hintaa
http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/9454745

Oon ymmärtänyt, että -99 malleissa olisi jo sähköinen kaasuläppäkotelo tuossa myllyssä, mutta voin toki olla väärässäkin ja niitä voi olla sekaisinkin.

Poissa ekoperse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Soitin biliaan ja vielä korjaamollekkin. korjaamolta sanottiin että ei ole sähköistä kaasuläppäkoteloa.
ja bilian mukaan tuo "luisti" passaa omaan volvooni. Korjaamolta sanottiin myöskin että oman volvoni vm onkin 1998 ja käyttöönotto 99 mikä saattaa
selittääkkin tuon sähköisen kaasuläppäkotelon?

Autokauppa josta hain volvon viikko sitten. ei suostuisi biliasta osaa hankkimaan vaan haluisivat auton jyväskylään ja korjaisivat siellä itse, mutta hki=> jyväskylä aika pitkä reissu ja itsekkin tarvisin autoani työmatkoihin jne.

toivotaan että tuo lisäilmaluisti on se oikea vika :)

Kiitoksia

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Mitä ohjaustehostimen öljyä voi käyttää -03-04 V70:ssä?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Mitä ohjaustehostimen öljyä voi käyttää -03-04 V70:ssä?

eikö ole ohjekirjaa ? itse laitoin punaista ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä) hyvin pelittää. jotkut sanoo ettei tuota missään tapauksessa, mutta on tuota jo vuosi käytetty. motonetissä myyvät myös jotain "ohjaustehostin öljyä" en muista merkkiä mutta sekin on punaista, purkissa lukee että "volvo"

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Mitä ohjaustehostimen öljyä voi käyttää -03-04 V70:ssä?
Volvon vihreää (vai oliko sinistä)siellä on, ei ATF:fää näihin uudempiin.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Kiitos... täytyy maanantaina kysellä paljonko tuo Volvon oma litku maksaapi.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Mitä ohjaustehostimen öljyä voi käyttää -03-04 V70:ssä?

Lainataas vähäsen. V70, -98, mikä käy?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Lainataas vähäsen. V70, -98, mikä käy?

v70 -97 itse laitoin punaista ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä) hyvin pelittää. jotkut sanoo ettei tuota missään tapauksessa, mutta on tuota jo vuosi käytetty. motonetissä myyvät myös jotain "ohjaustehostin öljyä" en muista merkkiä mutta sekin on punaista, purkissa lukee että "volvo"

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
eikö ole ohjekirjaa ? itse laitoin punaista ATF:ää (automaattivaihteistoöljyä) hyvin pelittää. jotkut sanoo ettei tuota missään tapauksessa, mutta on tuota jo vuosi käytetty. motonetissä myyvät myös jotain "ohjaustehostin öljyä" en muista merkkiä mutta sekin on punaista, purkissa lukee että "volvo"

Kun tuo oma ohjaustehostin alkoi vuotaa ja hammastanko meni uusiksi, niin yksi korjaajaheppu, joka auton alle kurkkasi, niin kysyi, että onko käytetty Volvon alkuperäistä ainetta. Kuulemma olisi tärkeä, että on. Itse en pohjalla olleista aineista tiedä, mutta itse olin lisännyt jotain ATF:ää (en nyt muista mitä). Liekö siitä lisäyksestä koitunut puolen vuoden kuluttua 1400 euroa lasku vai sattumaa -mene ja tiedä. Jos jatkossa pitää lisätä, niin haen Siniseltä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kun tuo oma ohjaustehostin alkoi vuotaa ja hammastanko meni uusiksi, niin yksi korjaajaheppu, joka auton alle kurkkasi, niin kysyi, että onko käytetty Volvon alkuperäistä ainetta. Kuulemma olisi tärkeä, että on. Itse en pohjalla olleista aineista tiedä, mutta itse olin lisännyt jotain ATF:ää (en nyt muista mitä). Liekö siitä lisäyksestä koitunut puolen vuoden kuluttua 1400 euroa lasku vai sattumaa -mene ja tiedä. Jos jatkossa pitää lisätä, niin haen Siniseltä.
Sukulaisella oli muuten siniseltä haettua tehostinöljyä (XC70 -06) ja se oli maksanut jotain tyyliin 40 euroa litra  :idiot2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Kun tuo oma ohjaustehostin alkoi vuotaa ja hammastanko meni uusiksi, niin yksi korjaajaheppu, joka auton alle kurkkasi, niin kysyi, että onko käytetty Volvon alkuperäistä ainetta. Kuulemma olisi tärkeä, että on. Itse en pohjalla olleista aineista tiedä, mutta itse olin lisännyt jotain ATF:ää (en nyt muista mitä). Liekö siitä lisäyksestä koitunut puolen vuoden kuluttua 1400 euroa lasku vai sattumaa -mene ja tiedä. Jos jatkossa pitää lisätä, niin haen Siniseltä.

sulla on kahdet eri aineet luultavasti menneet sekaisin josta aiheutunut öljyjen vaahtoamis efekti, ja se ei hoida silloin hommaansa. tai sitten ohjaustehostimen vuodon takia tuo hammastanko mennyt (öljyjenpuutteesta) tuo ATF ei VOI aiheuttaa tuommoista. ei ainakaan ex bmw:ssä eikä tässä nykysessä v70:ssä mitään ole aiheuttanut. en tiedä mistä on lähtöisin nuo ATF:n haukut. itse epäilen että ongelmat mitkä "se on aiheuttanut" johtuu oikeasti siitä että järjestelmää ei ole tyhjätty edellisestä aineesta vaan ATF on heitetty vanhan aineen sekaan
« Viimeksi muokattu: 15.01.2011, 19:07:36 kirjoittanut skebazu »

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
sulla on kahdet eri aineet luultavasti menneet sekaisin josta aiheutunut öljyjen vaahtoamis efekti, ja se ei hoida silloin hommaansa. tai sitten ohjaustehostimen vuodon takia tuo hammastanko mennyt (öljyjenpuutteesta) tuo ATF ei VOI aiheuttaa tuommoista. ei ainakaan ex bmw:ssä eikä tässä nykysessä v70:ssä mitään ole aiheuttanut. en tiedä mistä on lähtöisin nuo ATF:n haukut
Esim. vanhassa x40 sarjassa on ATF öljyä ohjaustehostimessa ihan tehtaalta, jossain välissä volvo on vaan vaihtanut tuota ohjaustehostimen öljytyyppiä näihin eri mallisarjoihin.
Eli ATF toimii ihan hyvin siellä mihin sitä on alkuperäisenäkin käytetty.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057


Mikäköhän oikosulku kävi kun jäi toi huomaamatta. Vanhuus ei tule yksin -H-.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
sulla on kahdet eri aineet luultavasti menneet sekaisin josta aiheutunut öljyjen vaahtoamis efekti, ja se ei hoida silloin hommaansa. tai sitten ohjaustehostimen vuodon takia tuo hammastanko mennyt (öljyjenpuutteesta) tuo ATF ei VOI aiheuttaa tuommoista. ei ainakaan ex bmw:ssä eikä tässä nykysessä v70:ssä mitään ole aiheuttanut. en tiedä mistä on lähtöisin nuo ATF:n haukut. itse epäilen että ongelmat mitkä "se on aiheuttanut" johtuu oikeasti siitä että järjestelmää ei ole tyhjätty edellisestä aineesta vaan ATF on heitetty vanhan aineen sekaan

Hyvä pointti  -H-
Tosiaan oli vajaata ja heitin sinne sekaan ATF:ää. Tiedä sitten, oliko tuon seurausta vai ei. Kyllä siinä se puoli vuotta - 9 kk meni aikaa että kosahti. Noita nyt on kuitenkin mennyt muillakin...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy