Autodiagnoosi  Carcom Oy

S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!

  • 8 Vastauksia
  • 5497 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janinho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« : 02.08.2015, 14:10:08 »
Terve! Tuli pari päivää takaperin hommattua 265tkm ajettu -02 2.0 turbo automaatti s40.

Nyt havaitut viat:
- Puhallin/ilmastointi. Oli nopeus mikä tahansa, se puhaltaa välillä täysiä ja välillä on aivan mykkänä, saattaa muutaman sekunnin välein tehdä tuollaista. 4-6 nopeuksilla oikeastaan vain mykkänä ja kuuluu kauhea jurnutus. Onko moottori rikki? Jos on, minkälainen homma vaihtaa? Manuaali ilmastointi. Ei vikakoodeja.
- Nakutus/raksutus. Edellisestä öljynvaihdosta ei tietoakaan, joten ensimmäisenä tehty öljynvaihto Forte käsittelyllä. Edelleen nakuttaa/raksuttaa, onko nyt VVT-pyörä mennyt vai venttiilikoneisto kärsinyt? Ajossa kuulee sisälle myös raksutuksen, kun kierrokset ovat yli 1500rpm/min. Vikakoodeja oli kaksi tullut nokka-akselilta (numerot eivät enään muistissa).
- Vinkuminen/kiljuminen. Kylmänä vinkuminen kuuluu hetken aikaa tyhjäkäyntikierroksilta asti, mutta koneen lämmettyä vinkuminen kuuluu enään suunnilleen 5000rpm/min ylöspäin. Kuulostaa omasta mielestä moniurahihnalta, mutta jakopää tehty 40tkm sitten ja muistaakseni hihna myös vaihdettu. Hihnan kireys tuntui hyvältä.
- Flekti lähtee huutamaan hyvin usein ihan kylmällä moottorilla. Vikakoodia antoi jäähdytysnesteen lämpötila-anturista. Sijainti?

Ja kestääkö tuommoisessa paikat ohjelmointia, eli 200hp/221nm?

Kiitoksia, jos osaisitte hieman valaista!  ::)
#Volvo S40 2.0T -03

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1984
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #1 : 02.08.2015, 15:11:40 »
VVT-pyörän vian tunnistaa kurnutuksesta, se tosiaan vialla ollessaan leikkii sammakkoa.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Nipe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #2 : 16.08.2015, 20:29:28 »



- Nakutus/raksutus. Edellisestä öljynvaihdosta ei tietoakaan, joten ensimmäisenä tehty öljynvaihto Forte käsittelyllä. Edelleen nakuttaa/raksuttaa, onko nyt VVT-pyörä mennyt vai venttiilikoneisto kärsinyt? Ajossa kuulee sisälle myös raksutuksen, kun kierrokset ovat yli 1500rpm/min.

Lainaan aihetta sillä itellä sama homma tuon nakutuksen/raksutuksen kanssa, auto tosin vm. 2002 1.8 bensa, manuaali. Mielestäni ei paikallaan kierrättäessä kuulu konehuoneessa tuo raksutus/nakutus häiritsevästi mutta ajossa kuuluu sisälle, onko ominaisuus vai jotain rikki venttiilikoneistossa. Haulla koitin etsiä vastaavia muita topicceja mutta en löytänyt. Ja onko tuo 1.8 renun vai volvon moottori, laatikko on käsittääkseni kuitenkin  renun.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13583
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #3 : 16.08.2015, 20:46:54 »
1.8 on volvon moottori ei ole bensa rellun koneita näissä volvoissa. ja ongelmasi on melko varmasti tuossa vvt-pyörässä tai sen säätöventtiilissä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Nipe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #4 : 16.08.2015, 20:59:59 »
Kiitos nopeesta vastauksesta!

Onko käsitystä kuinka akuutisti korjattava vaiva toi on vai ajeleeko meneen vaan? Tuota monesti aiheen kanssa esiin tullutta kurnutusta ei kuulu ja tyhjäkäynti on mielestäni ihan ok ilman ylimääräisiä ääniä. Onko katsastuksessa vaikutusta? Pari edellistä leimaa tullu moitteetta ja vika on taatusti ollu jo sillon olemassa, auto on siis itelle tuore hankinta mutta kattavasti on huolto historia katsastuksineen dokumentoitu.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2015, 21:29:49 kirjoittanut Nipe »

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #5 : 16.08.2015, 21:07:24 »
Puhaltimen vika johtunee viallisesta puhaltimen etuvastuksesta tai lämmönsäätöpaneelista.

Lämpötilananturi on termostaattikotelossa kiinni. Näppärä vaihtaa.
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa Janinho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #6 : 20.08.2015, 15:49:39 »
Vika tosiaan on näillä näkymin säätöpaneelissa, koska jos sitä painaa mistä kohtaa tahansa niin puhallin alkaa huuhtaan/hiljenee.

Ja tänään tuli uusi ongelma:
- Antenni pullahti kokonaan pihalle, mukanaan se hammastettu "kela" joka sen antennin imee takaisin sisään kun virrat ottaa pois. Minkälainen homma toi on korjata?
#Volvo S40 2.0T -03

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13583
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia!
« Vastaus #7 : 20.08.2015, 16:42:14 »
Vika tosiaan on näillä näkymin säätöpaneelissa, koska jos sitä painaa mistä kohtaa tahansa niin puhallin alkaa huuhtaan/hiljenee.

Ja tänään tuli uusi ongelma:
- Antenni pullahti kokonaan pihalle, mukanaan se hammastettu "kela" joka sen antennin imee takaisin sisään kun virrat ottaa pois. Minkälainen homma toi on korjata?
antennin vaan ujutat takasin niin syvään kun menee ja sit toinen sammuttaa virran ja autat sen paikoilleen...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Janinho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2.0T Autom. -02 useita ongelmia! Uusi vika!!
« Vastaus #8 : 03.09.2015, 14:54:18 »
Noniin, ja sitten "uutta" vikaa kertomukseen. Tuo jäähdytinnesteen lämpöanturi tosiaan vaihdettu.
Alusta asti kylmäkäynnistyksen yhteydessä auto sammuu niin kauan, kunnes on polkaissut kierrokset käymään kerran 2000rpm. Välillä se ei sammu/käyttäydy erikoisemmin, mutta 90% kylmäkäynnistyskerroista sammuu ennenkuin koskee kaasuun. Oletuksena oli, että tuo anturi olisi siihen vaikuttanut, mutta ei ilmeisesti vaikuttanutkaan.

Mitään vikakoodeja ei ole ilmestynyt, mikä viittaisi tuohon sammumiseen. Vinkkejä?  ???

Ps. Jos jollain olisi erittäin halvalla myydä tuota manuaali ilmastoinnin säätöpaneelia, niin saa vinkata. Uusi maksaa about 900e, eikä purkaamoiltakaan löytynyt alle 200e. Työttömälle ihan liian iso summa...  :-[
#Volvo S40 2.0T -03

 

Kulkukoira  Proturbo