Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuppinen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #795 : 07.01.2016, 22:09:17 »
Oliko jollakin niitä lämmönvaihtimia korjattuja myydä? Tai vastaavasti sitä `kuppia`sinne pohjalle? Olis Ardicile käyttöä näillä keleillä...  :-\

Poissa javel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #796 : 08.01.2016, 10:02:27 »
Oliko jollakin niitä lämmönvaihtimia korjattuja myydä? Tai vastaavasti sitä `kuppia`sinne pohjalle? Olis Ardicile käyttöä näillä keleillä...  :-\
TM autopalvelu jyväskylä sieltä saa korjatun vaihto rungon articiin

Poissa Topsa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #797 : 08.01.2016, 12:21:47 »

E: Niin, ja kuuluuko turbulaattorissa olla noita väliprikkoja / holkkeja? Tässä ei ollut kuin nro.12.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tähän selvyyttä kenelläkään? Tarviiko siis osia 11 ja 13? Jos tarpeellisia niin miten paksuja ovat?
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016, 12:26:22 kirjoittanut Topsa- »

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #798 : 08.01.2016, 14:57:00 »
Tähän selvyyttä kenelläkään? Tarviiko siis osia 11 ja 13? Jos tarpeellisia niin miten paksuja ovat?
Minulla oli vain tuo sama nro 12. Viime keskiviikkona aukaisin, vaihdoin hajonneen painesäätimen ja puhdistin koko vekottimen.
Toimii taas mallikkaasti.

Poissa Topsa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #799 : 08.01.2016, 15:37:47 »
Juu, laitoin ilman.
Nyt olisi kasattu, tosin hehkua ja vesipumppua vaille mutta ovat jo postissa. Tuon paineentasaajankin rasvasin kun ei ollu jarrupuhdistinta ponneversiona, turttasin siis porausöljyä suuttimen puolelta niin jo rupesi rykimään isommadta päästä. :D
Aika paljon sinällään tekemistä ja aikaa että saa siistinä purettua tuon sähkömoottorin, mutta jos perus kemppipistooli ja kulmahiomakoneet pysyvät käsissä niin ei tuota ongelmia. :)
Yhteenvetoa tarvikkeista:
1x 624 2Z laakeri, Saksasta 6,4€
1x 624 2Z C3 laakeri, Turkista 3,3€
1x Hehkutulppa, Skandix 50€ (beru vaikka skandix own label)
1x Kiertovesipumppu Bosch, Skandix 50€

Josko viikonloppuna laittais paikalleen, pääsis testaamaan emännän ostamia pakkashaalareitakin. 8)
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016, 16:30:42 kirjoittanut Topsa- »

Poissa TommiN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #800 : 08.01.2016, 17:03:44 »
Onko foorumilaisilla ajatuksia mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun ardic sammuu muutaman minuutin käytön jälkeen?

Lukija antaa kolmen epäonnistuneen käyttökerran jälkeen koodiksi "liian monta epäonnistunutta käynnistystä". Muita koodeja ei löydy.
Tähän mennessä olen purkanut poltinyksikön ja todennut, että karstaa ei ole näkyvissä, hehku ja liekkivahti kiiltävät kuin suoraan hyllystä vedetyt ja palotila ja lämmönvaihdin ovat ehjät. Lisäksi olen puhdistanut polttoainepumpun imusihdin ja tarkistanut, että molemmat pumput ovat kunnossa.

Jos kontrolleri sammuttaa ardicin ylikuumenemissuojan tai jäähdytysveden lämpötila-anturin lauetessa virheellisesti, tulisiko näistä tulla näkyviin jokin vikakoodi? Mistä laite haistelee jäähdytysveden lämpötilaa?

Laite on 912D ja kiinni D5 S60 Volvossa.

Ainut positiiviinen asia tässä remontissa on se, että pakkanen ulkona tuntuu jo hieman hellittävän. 

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #801 : 08.01.2016, 17:45:16 »
Liekkivahti veikkaan. Yleismittari käteen ja mittaamaan muuttuuko vastusarvo valon vaikutuksesta.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #802 : 08.01.2016, 17:48:33 »
Olisiko kellään 850Tdi volvon ardicin kytkentäkaaviota?

Voisin kyllä ostaa ehjän johtosarjankin...  Oma johtosarja on poikki monesta kohtaa ja johtimen väri vaihtuu kolme kertaa 30cm matkalla, abikoja on enemmän kuin johtoja  :buck2:
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #803 : 09.01.2016, 05:34:42 »
Onko foorumilaisilla ajatuksia mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun ardic sammuu muutaman minuutin käytön jälkeen?

Lukija antaa kolmen epäonnistuneen käyttökerran jälkeen koodiksi "liian monta epäonnistunutta käynnistystä". Muita koodeja ei löydy.
Tähän mennessä olen purkanut poltinyksikön ja todennut, että karstaa ei ole näkyvissä, hehku ja liekkivahti kiiltävät kuin suoraan hyllystä vedetyt ja palotila ja lämmönvaihdin ovat ehjät. Lisäksi olen puhdistanut polttoainepumpun imusihdin ja tarkistanut, että molemmat pumput ovat kunnossa.

Jos kontrolleri sammuttaa ardicin ylikuumenemissuojan tai jäähdytysveden lämpötila-anturin lauetessa virheellisesti, tulisiko näistä tulla näkyviin jokin vikakoodi? Mistä laite haistelee jäähdytysveden lämpötilaa?

Laite on 912D ja kiinni D5 S60 Volvossa.

Ainut positiiviinen asia tässä remontissa on se, että pakkanen ulkona tuntuu jo hieman hellittävän.

Toimiiko auton käynnissä ollessa? Kiertääkö neste? Akkujännite?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Jarkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #804 : 09.01.2016, 07:33:17 »
Olisiko kellään 850Tdi volvon ardicin kytkentäkaaviota?

Voisin kyllä ostaa ehjän johtosarjankin...  Oma johtosarja on poikki monesta kohtaa ja johtimen väri vaihtuu kolme kertaa 30cm matkalla, abikoja on enemmän kuin johtoja  :buck2:

Minulla taitaa olla hyllyssä Ardicin johtosarja. Tarkistan tänään kun menen hallille.
Jarkki.

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #805 : 09.01.2016, 09:13:59 »
Onko foorumilaisilla ajatuksia mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun ardic sammuu muutaman minuutin käytön jälkeen?

Lukija antaa kolmen epäonnistuneen käyttökerran jälkeen koodiksi "liian monta epäonnistunutta käynnistystä". Muita koodeja ei löydy.
Tähän mennessä olen purkanut poltinyksikön ja todennut, että karstaa ei ole näkyvissä, hehku ja liekkivahti kiiltävät kuin suoraan hyllystä vedetyt ja palotila ja lämmönvaihdin ovat ehjät. Lisäksi olen puhdistanut polttoainepumpun imusihdin ja tarkistanut, että molemmat pumput ovat kunnossa.

Jos kontrolleri sammuttaa ardicin ylikuumenemissuojan tai jäähdytysveden lämpötila-anturin lauetessa virheellisesti, tulisiko näistä tulla näkyviin jokin vikakoodi? Mistä laite haistelee jäähdytysveden lämpötilaa?
Käykö ardikki silloin kun auto on käynnissä? Jos näin on niin silloin vika on todennäköisesti vesipumpussa, vaikka se kuulostaisi siltä että vesipumppu toimii, mutta ei tarpeeksi rivakasti.

Laite on 912D ja kiinni D5 S60 Volvossa.

Ainut positiiviinen asia tässä remontissa on se, että pakkanen ulkona tuntuu jo hieman hellittävän.

Poissa TommiN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #806 : 09.01.2016, 10:06:51 »
Toimiiko auton käynnissä ollessa? Kiertääkö neste? Akkujännite?

Auton ollessa käynnissä laite pysyy päällä yhtä kauan kuin auton ollessa sammuksissa. Muutama minuutti hyvän kuuloista pöhinää ja sitten seis.

Akku on uusi, joten olettaisin sekä hehkun että pumppujen saavan riittävän jännitteen.

Täytynee ottaa koko hoito uudemman kerran pöydälle ja mitata yleismittarilla liekkivahti ja ylikuumenemissuoja.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #807 : 09.01.2016, 10:20:09 »

Auton ollessa käynnissä laite pysyy päällä yhtä kauan kuin auton ollessa sammuksissa. Muutama minuutti hyvän kuuloista pöhinää ja sitten seis.

Akku on uusi, joten olettaisin sekä hehkun että pumppujen saavan riittävän jännitteen.

Täytynee ottaa koko hoito uudemman kerran pöydälle ja mitata yleismittarilla liekkivahti ja ylikuumenemissuoja.

Veikkaisin liekkivahtia.

Poissa javel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #808 : 09.01.2016, 11:15:26 »
Auton ollessa käynnissä laite pysyy päällä yhtä kauan kuin auton ollessa sammuksissa. Muutama minuutti hyvän kuuloista pöhinää ja sitten seis.

Akku on uusi, joten olettaisin sekä hehkun että pumppujen saavan riittävän jännitteen.

Täytynee ottaa koko hoito uudemman kerran pöydälle ja mitata yleismittarilla liekkivahti ja ylikuumenemissuoja.
Mielestäni ei saa tarpeeksi polttolainetta tai ilmaa tulee kuplien muodossa sekaan

Poissa Topsa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #809 : 09.01.2016, 17:02:25 »
Ardicci paikallaan, ei edes yritä käyntiin ja sisäpuhallin ei pyöritä eli taitaa olla lukossa. Kaupan päälle vielä ilmestyi "polttimovika sivuvalo" virheilmoitus. :facepalm: Viisastuu taas lukuhetken jälkeen, ehkä. :(

Jos jotain positiivista niin haalarit oli lämpöset.. :P

 

KL-varaosat  Race.fi