Autoracing  KL-varaosat

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #315 : 24.01.2014, 09:08:11 »
Löytyyhän niitä mutta ei löytyny siihen hätään. Menihän siinä peräti 10min kun katko matskut ja sorvas palikan :)
En tuolla tarkoittanut sinua, noin yleisesti, jos ei satu olemaan sorvia. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

donnari

  • Vieras
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #316 : 24.01.2014, 13:23:56 »
Laittakaapa joku kuva sellasesta korjatusta lämmönvaihtimesta.
Multa jää yks kohta joutilaaksi jos jollain tarvetta..06-07 mallista

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #317 : 24.01.2014, 13:30:10 »




Tuollaisen väsäsin eilen. Uusi pohja on 2mm haponkestävä kupera putkipääty, joka on sorvattu sopivan kokoiseksi vanhan pohjan tilalle. Saumat on hitsattu tigillä.

« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 07:46:12 kirjoittanut Kulmamies »

donnari

  • Vieras
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #318 : 24.01.2014, 13:44:58 »
Kiitos,sepäs kävi äkkiä P>

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #319 : 24.01.2014, 16:29:22 »
Alko kyllästyttämään toi ardic kyllä s tekee vieläkin painetta silleen et nesteet pihalle tulee. Ardiciin n siis vaihdettu
Uus lämmönvaihdin
Vesipumpp
Ja muitakn rojuja ohjainlaitteesta lähtien. Vika ei oo lähteekseen vuotaa ainoastaan paisuntasäiliön korkista
Mitä suosittelette seuraavaksi. Jos lämmitintä pitäävähemmän aikaa niin ongelmaa ei tule mutta jos kolmevarttiakin niin johan on tullut reippaasti ulos

Oma lämmönvaihdin tuli tm-autopalvelulta ja katselin sitä että se palotilan pohja oli jääävän iso ja oli kupilla ainakin yli  cm eli siis aika jyrkkä verrattuna tohon aikasempaan kuvassa olevaan. Pitäisikö putkea siis lyhennellä vai eikö neste vaan kierrä. Auto käynnissä ei kumminkaan tule nesteet pihalle.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014, 16:39:12 kirjoittanut cotelo »

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #320 : 24.01.2014, 16:54:23 »
Oma lämmönvaihdin tuli Autosähkö Ahoselta ja oli aikalailla tuon ylemmän kuvan mukainen. Keskeltä aika laakea ja reunoilta tippui jyrkemmin alas. Ehkä kananmuna kyljellään voisi kuvata tuota muotoa aika hyvin. Minulle ainakin annettiin 1v takuu tuolle. Miten sinulle? Jos sen vian saisi luotettavasti kohdistettua tuohon lämmönvaihtimen niin saishan sen sitten vaihtaa. Siis jos ei ala muuta vaihtoehtoa löytymään

Voiko suutin-paljetasain tai pumpun syöttö mennä liian suurelle itsekseen? Ite lyhensin poltinputkea ja laitteen teho kyllä tippui aika paljon.
V70 D5

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #321 : 24.01.2014, 17:03:49 »
Itsellä näytti aika lailla tämmöiseltä
 
Kuva jonkun foorumilaisen. tuo on lähellä omaani, mutta ei tarpeeksi jyrkkä reunalta

Ei ollu takuista mitään puhetta =O
Mietin vaan että pitäisikö kummiskin eka yrittää huuhella jäähdytys järjestelmää ja varsinkin lämmityslaitteenkennoa =O
Jos tukkoinen järjestelmä olisikin syypää nesteen kiehumiselle?
Mietin myös voisko ardicin vesitila ollut korjatussa pienentyny sen verran, että kiehuminen pääsee tapahtumaan.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014, 17:07:22 kirjoittanut cotelo »

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #322 : 24.01.2014, 18:34:42 »
Paisuntasäiliön korkki kunnossa? Tietysti eihän kunnossa olevan lämmittimen pitäis juurikaan painetta kehittää järjestelmään.

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #323 : 24.01.2014, 18:40:02 »
Kuinka kauan sulla on ollu pesä puhki? Mietin vaan että oisko karstaa päässy kiertoon ja kennolle? Aika kaukaa haettua ehkä. Mutta vika kyl kuulostaa siltä et palopesä ois puhki, kun kerran kiehuttaa.

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #324 : 24.01.2014, 18:46:11 »
Paisuntasäiliön korkkia tyrkkäs mullekin automyyjä kun autoni ostin vuosia sitten, mutta ei auttanu muuta kun myyjän ruveta palopesän vaihtoon...

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #325 : 25.01.2014, 00:47:21 »
Kuinka kauan sulla on ollu pesä puhki? Mietin vaan että oisko karstaa päässy kiertoon ja kennolle? Aika kaukaa haettua ehkä. Mutta vika kyl kuulostaa siltä et palopesä ois puhki, kun kerran kiehuttaa.
Vanha palopesä ei ollut puhki, vaan pullahtanut vesitilaan päin.
Korkki on kanssa uus alkuperäinen. Kerronpa tarinan ardicistani.

Eli ardic ei lähteny käyntiin kun ostin auton, noh tilasin sitten heti hehkutulpanja puhaltimen.
Menin pajalle ardikkia käpälöimään ja huomasin ohjainlaitteen kuoressa halkeaman. Huolestuneena avasin kuoret ja huomasin myös että kosteus oli päässyt korttiin. Ei muutakun siniseltä uus ohjainlaite. Noh sitten romut läjään ja vikakoodien luku ja poisto ja käynnistämään. Ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka monesti yritin. No yritin käynnistellään joka päivä pari kertaa ja sitten eräänä päivänä se heräsi, luultavasti polttoaineletku oli kuiva kun ei ollut piiiitkään aikaan ollu käytössä. Voi sitä ilon määrää autossani oli toimiva ardic harmi vaan ku oli vielä syksy ja lämmintä ei vielä tarvinnut.
Ardik on luultavasti myös jälki asennettu, kun saan sen suorakäynnistykselllä on/off pakotettua olemaan kokoajan päällä, tai pois.
Noh sitten tulikin kylmemmät kelit ja ardik piti ottaa käyttöön taas taukoilun jälkeen. Jäähdytinnesteen katoaminen ilmaantui. Tuntui ettei alussa kadottanut niin paljoo, mutta kerran parissa viikossa piti lisätä muutama desi ja lämmitintä pidettiin välillä päällä kauankin.
Sitten nyt uuden vuoden vaihteessa jouduin lisäilemään nestettä joka toinen päivä, kun aamu lämmityksen jälkeen kun koneen laitto päälle ilmoitti aina nesteen vähyydestä.
Aloin tarkkailla neste pintaa ja huomasin että nyt on jokin pielessä, kun neste pinta aina korkkiin saakka täys kun ardikkia käyttää. Ajattelin sitten ottaa hommaksi ardikin kunnostuksen, mutta koitin ekaks uutta paisuntasäiliön korkkia, mutta ilman vaikutusta. Sitten olikin lähdettävä ostaan korjattua lämmönvaihdinta ja vesipumppua. Ja ei kun asentamaan siinä toivossa että ardic olisin vihdoin käyttö kunnossa. Vanha lämmönvaihdin irti ja huomasin heti että palotilaan pohja oli epäsymmetrinen ja lättänä. Aattelin että täällähän se vika oli ja vaihoin vesipumpunkin, ettei heti tarvitse alkaa taas ardikkia irrottelemaan. Ja kokeilemaan. paisuntasäiliöön ei kertynyt tippaakaan kun ardik oli ajossa
Päällä yli tunnin verran. Sitten seuraavana aamuna laitoin ardikin ajastuksella ja menin varttia ennen ajastuksen loppua autolle ja tarkistin paisuntasäiliön. Nestepinta max merkissä eikä vuotoja, mutta painetta tuli jonkin verran kun korkin avasin, ajattelin että ehkäpä järjestelmässä oli vielä ilmaa. Noh seuraavana päivänä lähin kaupoille ja lämmitin puolituntista käsikäytöllä ja ajoin auton kaupan pihaan ja jätin lämmittimen päälle. Kaupasta tultuani huomasin että auton alta nousee jumalattomasti höyryä, noh jäähdytin nesteethän ne siinä hangella noin puol litraa. Nyt olenkin pitänyt ajastuksella että tulen aina 20min ennen ajatuksen loppua autolle ja sammutan lämmityksen, niin ongelma ei niin paha ole, mutta muutamina päivinä en ole päässyt autolle aikasemmin, kun hommia ollut enemmän ja ardic pöhöttynyt kauvankin ja auton alla helvetinmoinen lätäkkö. Oireet on sillein lievenneet, että vanhalla lämmönvaihtimella painetta kertyi ajon aikanakin, nykyään ei.

Mutta nyt täytyy sanoa että toivottomalta tuntuu tämä minun ardikin tarina. Usko meinaa loppua että tuleeko ardic ikinä kuntoon. Olisin säästänyt paljon aikaa,rahaa ja hermoja, kun olisin asentanut autooni sähkölämmittimen. Noh jälki viisautta. :'(
« Viimeksi muokattu: 25.01.2014, 00:52:46 kirjoittanut cotelo »

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #326 : 25.01.2014, 11:57:58 »
älähän heitä kirvestä kaivoon. Savuttaako normaalia enemmän vai käykö ihan normaalisti? tuleeko se neste paisuntasäiliöstä yhäkin vaiko jostain muualta?

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #327 : 25.01.2014, 12:31:08 »
älähän heitä kirvestä kaivoon. Savuttaako normaalia enemmän vai käykö ihan normaalisti? tuleeko se neste paisuntasäiliöstä yhäkin vaiko jostain muualta?
käy ihan normaalisti ja neste tulee edelleenkin paisuntasäiliönkorkista.
Eipä toi näillä -10 keleillä huomaa että savuuttais, mutta -20 kelillä pössyttelee vähän enempi. Ja palotilassa tuskin mitään reikääkään, kun ei vuoda ardicin luota enkä ole sitä saanut autokäynnissä oikeen painetta tekemään.

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #328 : 25.01.2014, 12:35:23 »
jos sulla on se ardic pöydällä niin mittaappa se kupin ylin kohta vs pöntön kaulus työntömitalla, mulla on tuossa yks irrallinen lämmönvaihin niin vois verrata. vaikuttais siltä että palotila on pienempi kuin vakio ja ja kuumenee näin ollen enempi, auton ollessa käynnissä neste kiertää nopeemmiin (eli myös jäähtyy nopeemmin)

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #329 : 25.01.2014, 12:42:16 »
Eipä oo ardic pöydällä mutta kaveri sano sen mitanneet sillon ku asennettiin ja oli kuulemma jotain 7-1cm luokkaa, mutta omaan silmään näytti kyllä paljon jyrkemmältä kun vanha, mutta palotilanpohjan korkein kohta oli yhtäkaukana lämmönvaihtimen yläreunasta kuin vanhassakin.

 

KL-varaosat  Race.fi