Renun F-sarjan kone sinne helpoiten sujahtaa, löytyy 1,7-2,0 litraisina 8- ja 16 venttiilisinä. F-sarjalaisia on käytetty Renujen lisäksi 340/440/460 Volvoissa, 440/460:ssä jopa ahdettuna, kyseinen moottorityyppi on vieläkin tuotannossa. Suosituin koneswapissa käytetty tyyppi on on F7P (1764 cc 16 venttiiliä) tai F7R (1998 cc 16 venttiiliä). Se 1,4 on C-sarjalainen työntötankokone ja on 60-luvun suunnittelua. En ole perehtynyt meneekö F-sarjalainen suoraan C-sarjalaisen kytkinkoppaan. Kyllä noista F-sarjalaisista ahdettuna sen pari sataa saa, jossakin Coupe Meganen vapaasti hönkivässä 16 venttiilisessä kaksi litraisessa kun on vakiona n. 145 kaakkia. Onhan noista on revitty yli neljää sataa pollea.
Heikoin lenkki noissa Rellukoneisissa on "kardaani" ja etenkin sen kumivulkanoinnit, joilla boorikappaleet ovat kiinni siinä alumiiniputkessa. Eikä niiden boorienkaan korkkaaminenkaan mitenkään harvinaista ole. Volvomoottorisissa "kardaani" on rakenteeltaan erilainen (umpiakseli laakereituna putken sisällä), mutta niistäkin menee akselin päästä boorit, varsinkin jos kiristyspultit ovat yhtään löysällä. Se alkuperäinen voimansiirto kyllä kestää muuten selkäsaunaa, mutta lukottomasta perästä hajoaa sisäkalut. Vaihteisto on sama kuin 240/740:ssä, mutta kyljelleen käännettynä ja jatkoksi on liitetty perä. Itse perävälitys on omansa ja pienempi kuin isoissa Volvoissa ja siihen ei löydy suoraan passaavia lukkoja. Jossakin ulkomailla joku oli sovittanut jonkun muun kulkineen lukon, vaati koneistushommia että sai sopimaan.
Jos voimasiirtoa lähtee uusimaan ja jos pätäkkää on niin esim. C5 Corveten vaihteistoperä voisi olla ratkaisu. Mutta eniten maailmalla (ja Suomessa yksi) käytetty tapa on tehdä tukeva ja vääntöjäykkä kehikko BMW:n vaihteistolle ja perälle, ja sijoittaa ne alkuperäisen vaihteistoperän tilalle. Samalla joutuu rakentamaan kardaanin ja vaihteensiirron uusiksi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3404.msg73451#msg73451https://www.youtube.com/watch?v=blfNcWejXZU