KL-varaosat  Race.fi

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 156946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #45 : 30.06.2011, 20:12:31 »
Mitä eroa on yamaha F4 BMHS:llä ja AMHS:llä... kun en meinaa löytää sitä tietoa, että mikä on A:n ja B:n ero...
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 20:14:06 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #46 : 30.06.2011, 22:17:58 »
Jos en väärin muista eka kirjain vaihtuu vuosimallin / konesukupolven myötä -tuskin auttoi selventämään eroja...

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #47 : 30.06.2011, 22:30:45 »
Jos en väärin muista eka kirjain vaihtuu vuosimallin / konesukupolven myötä -tuskin auttoi selventämään eroja...

No, joo
Jotain sen suuntaista epäilinkin, kun jossain ilmoituksessa tuli vastaan tuo A:lla oleva ja ilmoituksessa luki "ylivuotisia"
Tuossa B:ssä lienee pakokaasujen takaisinkierrätys, tai joku pakokaasujen ohitusventtiili nimellä oleva härpäke...  mahtaako sama olla sitten A:ssa, en tiedä.. mutta tukkia se varmaan pitänee heti :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #48 : 30.06.2011, 23:05:20 »
Tossa on aika hyvä keskustelu hyvästä uistelukoneesta-> http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_messages.asp?mid=82810

Onnistuuhan se 2-tahdillakin(ainakin Yamahalla) mutta kyllä nelari on tuohon hommaan parempi ratkaisu ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #49 : 01.07.2011, 17:45:44 »
Hyvä ja hyvä.. melkoista esson baari juttua joiltakin.. Mutuilua sekaan :D

Yamaha ei enää tee 2t koneita. Ainakaan uutta sellaista ei kannata haaveilla.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Veneilyä
« Vastaus #50 : 01.07.2011, 18:13:06 »
Tossa on aika hyvä keskustelu hyvästä uistelukoneesta-> http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_messages.asp?mid=82810

Onnistuuhan se 2-tahdillakin(ainakin Yamahalla) mutta kyllä nelari on tuohon hommaan parempi ratkaisu ;)

Meiltä löytyy 4 heppanen 2-tahti Johnsoni, jostain 80-luvulta ja ikämme ollaan sillä kyllä uisteltu ilman mitään ongelmia :P Se on kyllä kakspyttynen, että vaikuttaneeko asiaan.
Huomenna käydään hakemassa Oulusta uus vene (en muista merkkiä) ja Yamahan 6hv perämoottori.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #51 : 01.07.2011, 18:17:03 »
Joo vaikuttaa se 2-pyttyisyys. Käy vähä tasaisemmin kuin 1 sylinterinen, kivempi uistella.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #52 : 01.07.2011, 19:32:49 »
En saanut moottoria vielä tänään, setä kun sen ostaa ja kävi paikallisesta liikkeestä kysymässä eikä niillä ollu kuin 2.5 heppaisia varastossa..   No, ens viikolla se tulee käymään täältä s-joelta sen ostamassa.

Jostain myynti-ilmosta luin, että luovutushuolto kaupanpäälle (75€)
Onko luovutushuollon suoritus mahdollisesti jokin takuuehto tms.? (Ei liene tokikaan mitään virhevastuuta poistavan, vaikka sitä ei teetättäisi vaan tekisi itse.)
Mahtaakohan tarkoittaa öljyn kaatoa koneeseen :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #53 : 01.07.2011, 22:21:29 »
Hyvä ja hyvä.. melkoista esson baari juttua joiltakin.. Mutuilua sekaan :D

Siinä on aluksi muutema ihan hyväkin pointti miksi nelari on parempi uisteluhommissa...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #54 : 01.07.2011, 22:27:27 »
Meiltä löytyy 4 heppanen 2-tahti Johnsoni, jostain 80-luvulta ja ikämme ollaan sillä kyllä uisteltu ilman mitään ongelmia :P

Juu kyllä sitä 2-tahdilla uistelee, ennenmuinoin muita ollutkaan ja varsinkin tommosella moponmoottorilla mutta just joku 140hv V4 2-T uistelukoneena niin ei huhhuh. Törkee kulutus, savutus... ihan varmaan muuteman kilsan jälkeen tukossa ja tulpat vaihtokunnossa.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #55 : 01.07.2011, 23:24:01 »
Niin ja nelarit ei käy riittävän lämpimänä uistellessa ja bensat+öljyt menee sekaisin ja aiheuttaa ongelmia. Hae vaikka hakusanalla "öljyn määrän lisääntyminen"

Esson baaritason tietoa riittää ja ainahan mielipide pitää olla. Eikä minulla ole oikeaa vastausta, kumpi lopulta olisi parempi. Suurin osa netin tiedoista pitää osata suodattaa. Hommaa ei helpota markkinoinnin vaikutukset uskomuksiin. Harvalla kun on aidosti omakohtaista vertailutietoa.


Eikä 2t koneen koko ole mitenkään oleellinen tekijä uistellessa ;D
Nimim. 3,3l V6 2t.. ei savua, ei karstaa.. eikä pitkätkään tyhjäkäyntijaksot pelota.

LUOVUTUSHUOLTO! joo eiköhän öljyjen ja ehken parin bensatipan lisämistä järjestelmään. Potkuri kiinni? tai jonkun muun paikoilleen asennus, mitä ei kannata kuljetuskustannusten takia laittaa jo tehtaalla paikalleen.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #56 : 04.07.2011, 22:46:29 »
Huomenna pitäisi lähteä perämoottorikaupoille, mutta vielä vähän epäilyttää, että onko yamaha varmasti se paras vaihtoehto vai miksi pitäisi hommata joku muu..
Itse asetan hintaluokan tonniin, eli se tarkoittaa 4hp jammu, 3.5hp tohatsu, 4hp mariner, 5hp mercury..

Mikäs muuten tuo mercury olis miehiään, sais hepan enemmän samaan rahaan, kuin jammussa..

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Veneilyä
« Vastaus #57 : 04.07.2011, 23:09:19 »
.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 23:33:49 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Veneilyä
« Vastaus #58 : 04.07.2011, 23:36:28 »
No kausi aloitettu viikko sitten, Sun Buster tiputettu Saimaaseen, laakista käyntiin, kuten aina, Jammun 20hv toimii ja pärisee kuten pitääkin.
Tämä kausi vielä näin, ensi kaudelle menee Busteri täyskunnostukseen, penkit uusitaan ( keskipenkki on vielä mallia puu) siihen uudempi alsapenkki, asennetaan RS;n pulpetti jotta saadaan tuulilasi kun vanha on sille huonon mallinen, niittaukset uusiksi, pari klommoa oiotaan, teipit uusitaan, kone saa täyshuollon ja samalla kuristukset poistetaan jos ne vielä on tallella.
En malta odottaa kauttaa 2012. Jos 5-10hv tulee kuristusten poistolla niin tuo kippohan kulkee yli ajo-ominaisuuksien. ;D
Nyt yksi päällä menee jo 30kn. Tehon lisällä haetaan apua 4 päällä tahmaiseen menoon, menee juuri ja juuri plaanissa kun läppä on täysin levällään.


Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #59 : 05.07.2011, 08:09:33 »
Huomenna pitäisi lähteä perämoottorikaupoille, mutta vielä vähän epäilyttää, että onko yamaha varmasti se paras vaihtoehto vai miksi pitäisi hommata joku muu..
Itse asetan hintaluokan tonniin, eli se tarkoittaa 4hp jammu, 3.5hp tohatsu, 4hp mariner, 5hp mercury..

Mikäs muuten tuo mercury olis miehiään, sais hepan enemmän samaan rahaan, kuin jammussa..

Ainakin mun silmissä noi mainitsemasi koneet on samalla viivalla. Yamaha on perinteisesti Suomalaisten suosiossa, pääosin Keskon hyvän markkinointiosaston ja saatavuuden takia -toki koneetkin ovat parhaasta päästä. Erot ovat todellisuudessa käyttäjälle marginaalisia. Eriasia on sitten ne "Kiiinan kopiot", joiden laatu paranee korjatessa esikuvan osilla.

-Tosta kokoluokasta ei juuri ole kokemusta- Tallissa on ollut 4hp Merkkari vuodesta 87(?) -pelittänyt aina moitteetta. Mökillä 2hp Evari, jostain 70-luvun lopulta(?) -toimii kuin kello. Käyttöähän noi saa about 5v välein...

 

Elekma  Autoracing