Elekma  Autoracing

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #30 : 04.10.2017, 16:58:40 »
Ota huomioon että pesin konehuoneen ja vain 50km ajettu sen jälkeen.

Mutta nyt oon ajanu parikymmentä kilometriä kaupungissa ja kaikki toimii. Vasen jalka hakee vielä tekemistä mutta on tää mukava S*.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #31 : 05.10.2017, 00:12:32 »
Kansipahvi vikaa epäilen. Aamulla jäähdytysneste oli minimissä ja ajon jälkeen yli maksimin. Letkut kivikovat. Korkkia kun raotin niin vesi halusi tulla ulos.
Toimiiko korkki?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #32 : 05.10.2017, 05:10:47 »
Erittäin hyvä kysymys. Nimittäin painetta ei ollut liikaa kun kokeilin illalla ajon jälkeen. Nestetaso oli kyllä maximissa vaikka kylmänä. Voisin kokeilla korkkia vaihtaa 960:stä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #33 : 07.10.2017, 13:05:02 »
Jotakin jännää alkoi tapahtumaan pellin alla ???. Kaikki on normaalia ja hiljaista alipaine alueella mutta heti kun mennään ahdoille, alkaa kuulumaan vääränlaista suhinaa ja pörinää kuin pakoputki olisi poikki. Jos ajaa ahtojen rajalla, suhina pätkii "pshtpshtpsht". :o

Vedot on tallella ilman mitään ongelmia.
Käynpä koittamassa jos äänen saisi paikallaan kuuluumaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #34 : 07.10.2017, 13:33:03 »
Selkis yllättävän nopeesti. Saan pakoputken muutettua kaasupolkimella vapaammin virtaavaksi.



Downpipen ja katin liittävät laipat ovat enää yhdellä pultilla kiinni ja pyörii löysänä putken ympäri. Katoin katsastuksessa jo että on aika pyhällä hengellä kiinni ja nyt ajaminen on irroittanut ruosteliitoksen.

Mitenkä korjataan? Uudet kolmiolaipan puolikkaat hitsaten putken ympärille? Vai pistetäänkö pakoputki uusiksi?

Edit: tämä olisi se helppo ratkaisu.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Muut-pakoputkistot/Pakoputken-laippa-2000018757/
« Viimeksi muokattu: 07.10.2017, 13:55:32 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #35 : 07.10.2017, 17:34:33 »
Mitäpä sitä miettimään.





10minuuttia/30€ ja tuli hiljaista
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #36 : 08.10.2017, 15:48:46 »
Mitäpä sitä miettimään.





10minuuttia/30€ ja tuli hiljaista
ton saman palapelin laitoin omaani jo 5v sitten,hienosti on toiminut!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #37 : 08.10.2017, 17:16:42 »
Soittimen siirtoa sadepäivänä. Kojelaudan takana on paljon vähemmän tilaa kuin 960 ja johdot aiheutti tuskailua. Alpinessa on piuhaa jonkinverran enemmän.




Yllätyin kun pistin musan soimaan ja kuulostikin hyvältä :o. Piti vilkaista kaiutinritilöiden alle ja sieltä löytyi pioneerin kaiuttimet joka ovesta.  S*


« Viimeksi muokattu: 09.10.2017, 19:01:45 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #38 : 08.10.2017, 21:49:38 »
Jos en paremmin tietäis niin voisi kuvitella teiden olevan jäässä. Renkaat on kivikovat 2010 vuoden goodyearit. Puolikaasulla lyö tyhjää kaikissa liikkeellelähdöissä. G80 ei taida olla enää parhaassa tikissä. Onneksi renkaita saa kaupasta.

Vaihdekepin valo on pimeänä ja pakkivalot saa päälle kun keppiä tökkää pakilla vähän eteenpäin. Pitää kömpiä auton alle irroittamaan vaihdevipu ja huoltaa keppi.

Valot vaatii releistyksen (ihan kuin olisi edes uutinen :D). Pari ruskeaa tuikkua ja sumuvalojen voimin näkee tien reunaviivat. Lisäpitkissä on xenonit ja skeptinen suhtautumiseni muuttui kun ekan kerran ajoin pimeillä maaseututeillä vesisateessa. Noillahan näkee. :o
« Viimeksi muokattu: 08.10.2017, 21:52:25 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #39 : 09.10.2017, 18:59:34 »
Huohottimen otin tänään ulos. Olihan se aivan täynnä karstaa. Kourallisen sain ulkoistettua jarrukliinerillä ja huuhtelin vedellä loput. Näytti puhtaalta ja ilma kulki puhaltamalla hyvin. Kasasin imusarjan uudella tiivisteellä.
Ei auttanut konehuoneen öljyämiseen. :-\





Jännä kun paikallaan kaasuttaessa ei huohota paljoa mitään.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #40 : 09.10.2017, 20:45:35 »
Vertailtiin tänään huohotusta ja mulla sitä oli vähemmän.


Uskaltaisko pistää tiukemman o-renkaan öljytikulle? Se on aikalailla ponneton joten huohotuspaineet tulee ulos helpommin tikulta kuin menee imuputkeen.

Mitäs ahtopaineille tapahtuu kun bypass aukeaa? Sehän menee imuputkeen jolloin paineen pitäisi mennä ilmanputsarin läpi ulos. Samalla menee painepulssi huohotinletkuun. Eikö siinä kuulu olla taka-iskua?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #41 : 09.10.2017, 21:03:37 »
Onko kaikki huohotuksen osat auki, se y-haara-asia ja imusarjan pikkuletku+nippa imusarjaan, sekä tietysti se pitkä huohotusletku turbon imupuolelle? Yleensä vaikka pata huohottaa kovinkin pahasti niin ei se konehuonetta sotke jos kaikki huohotinromppeet on kunnossa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #42 : 09.10.2017, 21:04:42 »
Uskaltaisko pistää tiukemman o-renkaan öljytikulle? Se on aikalailla ponneton joten huohotuspaineet tulee ulos helpommin tikulta kuin menee imuputkeen.
Mitäs ahtopaineille tapahtuu kun bypass aukeaa? Sehän menee imuputkeen jolloin paineen pitäisi mennä ilmanputsarin läpi ulos. Samalla menee painepulssi huohotinletkuun. Eikö siinä kuulu olla taka-iskua?
Uskaltaa, tai ainakin uusi tiskiltä. Mulla oli ainakin ihan korppu, lienee ollut alkuperäinen. By-passin kautta tuskin menee painetta huohotukseen, onhan siinä normaali ilmapaine tai alipaine ennen ahdinta. Ei siis ole taka-iskua tehtaalta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #43 : 09.10.2017, 21:23:44 »
Onko kaikki huohotuksen osat auki, se y-haara-asia ja imusarjan pikkuletku+nippa imusarjaan, sekä tietysti se pitkä huohotusletku turbon imupuolelle? Yleensä vaikka pata huohottaa kovinkin pahasti niin ei se konehuonetta sotke jos kaikki huohotinromppeet on kunnossa.
Y-haaralla meinaat pikkuletkun lähtöä? Oli se ja putsasin varmuuden vuoksi. Pikkuletkua en tarkistanut. Mikäs sen funktio edes on?
Muuten huohotus on nyt auki varmasti. Lämmitysvastuksenkin katsoin.

Uskaltaa, tai ainakin uusi tiskiltä. Mulla oli ainakin ihan korppu, lienee ollut alkuperäinen. By-passin kautta tuskin menee painetta huohotukseen, onhan siinä normaali ilmapaine tai alipaine ennen ahdinta. Ei siis ole taka-iskua tehtaalta.
Käyn hakemassa tässä joku päivä. Tilasin siniselle uuden huohotinletkun kun vanha on poikki ja korjattu, 42€ :idiot2:. Öljykorkin tiivisteenkin jos uusisi samalla. Pitää muuten tarkistaa onko mulla nuo jo tiivistesarjoissa.

Luulen että juuri by-passin auetessa se öljy tulee ulos. Voin meinaan pitää kaasun pohjassa helsingistä ivaloon eikä tikku nouse. Mutta kovan kiihdytyksen ja kaasun noston jälkeen on öljytty.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #44 : 09.10.2017, 21:37:37 »
Pikkuletkua en tarkistanut. Mikäs sen funktio edes on?
Ymmärtääkseni luoda imua alakertaan kun ajetaan alipaineella.

 

Autoracing  KL-varaosat