Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Revolver - 21.10.2018, 09:02:20
-
Tässä hiljalleen täytyy alkaa varautumaan Lounais-Suomen ankaraan talveen ja mieleen tuli maskisuojan hankinta. :)
Kysynkin sopiiko vuosimalleihin 2010-2013 tarkoitettu maskisuoja sellaisenaan 2016 malliin?
Mistään ei näytä löytyvän maskisuojaa 2016 mallille.
-
Kyllä kaiketi ulkomitoiltaan mutta säleikkö on eri 2013 kuin 2016 eli miten kiinnikkeet ottavat kiinni (pituusero)
Jos ei onnaa niin patelangalla ;)
Alapuolinen on kaiketi sama
-
Kiitos vastauksesta!
Jatkan vielä tutkimuksia ...
-
Mites tämä 2014->? Tutkalle voi leikata reiän tarvittaessa. Noi on sellasta pehmeää materiaalia:
Edit: sori väärän mallin linkki... (poistettu)
V70 malli vuodesta 2014 eteenpäin ei vissiin sovi? Mulla yläosa ylimääräisenä.
-
V70 maski on erilainen kun XC70
Mutta aloittajalle, miksi maskisuoja?
-
V70 maski on erilainen kun XC70
Mutta aloittajalle, miksi maskisuoja?
Eipä kai se näissä leudoissa talvissa mitenkään välttämätön ole.
Moottori lämpenee nopeammin ja polttoainetta säästyy.
-
Eipä kai se näissä leudoissa talvissa mitenkään välttämätön ole.
Moottori lämpenee nopeammin ja polttoainetta säästyy.
Webasto?
Ei se kukin miten tahtoo. :)
-
Webasto?
Ei se kukin miten tahtoo. :)
Joskus ollut itsellä että kovilla pakkasilla tuutannu suoraan motarille niin tuntuu ettei auto lämpene sisältä vaikka webastokin huutaa taustalla. Mutta siis kyseessä alle -25 lukemat.
-
Webasto?
Ei se kukin miten tahtoo. :)
Webasto löytyy ja tottahan se on, että Volvo on tehty Pohjoismaisiin olosuhteisiin, joten maskisuoja ei ole välttämättömyys. Kun nykyisessä autossa on taas jäähdytysnesteen lämpötilamittari, jotenkin kiinnostaa maskisuojan vaikutus lämpenemisnopeuteen. Suoja maksaa n. 50€ eli ei ole kallis sijoitus. 2016 mallille ei näköjään ainakaan vielä löydy valmista maskisuojaa, joten jääköön ainakin toistaiseksi.
-
Webasto löytyy ja tottahan se on, että Volvo on tehty Pohjoismaisiin olosuhteisiin, joten maskisuoja ei ole välttämättömyys. Kun nykyisessä autossa on taas jäähdytysnesteen lämpötilamittari, jotenkin kiinnostaa maskisuojan vaikutus lämpenemisnopeuteen. Suoja maksaa n. 50€ eli ei ole kallis sijoitus. 2016 mallille ei näköjään ainakaan vielä löydy valmista maskisuojaa, joten jääköön ainakin toistaiseksi.
Tekee itse :). itse tein millisestä pleksistä. Pystyi leikata ihan normaaleilla saksilla ja kirkkailla pienillä nippusiteillä kiinni.
-
Tekee itse :). itse tein millisestä pleksistä. Pystyi leikata ihan normaaleilla saksilla ja kirkkailla pienillä nippusiteillä kiinni.
Ei hassumpi ajatus tämäkään! Mistä hankit pleksin?
-
Webasto löytyy ja tottahan se on, että Volvo on tehty Pohjoismaisiin olosuhteisiin, joten maskisuoja ei ole välttämättömyys. Kun nykyisessä autossa on taas jäähdytysnesteen lämpötilamittari, jotenkin kiinnostaa maskisuojan vaikutus lämpenemisnopeuteen. Suoja maksaa n. 50€ eli ei ole kallis sijoitus. 2016 mallille ei näköjään ainakaan vielä löydy valmista maskisuojaa, joten jääköön ainakin toistaiseksi.
Kokeeksi mäkin hankin, että voi itse vähän seurailla onko hyötyä vai ei.
-
Joskus ollut itsellä että kovilla pakkasilla tuutannu suoraan motarille niin tuntuu ettei auto lämpene sisältä vaikka webastokin huutaa taustalla. Mutta siis kyseessä alle -25 lukemat.
Onhan se niinkin, täällä alhaalla ihan tollasia lukemia oo kun hetken mutta vanha kulkineeni joka oli tolla uudella Eco Eco Vea tekniikalla lämpeni hyvin vielä - 20 pakkasessa. Uskoisin ainakin tän nykyisen krematorio 5mukisen lämpenevän paremmin. ???
-
miksi maskisuoja?
Minusta maskisuoja on aiheellinen talvella kun pölyä on niin hirveät määrät ilmassa. Sitä en tiedä että vähentääkö suojat oikeasti sitä pölyn kulkeutumista moottoritilaan, jakohihnakoteloon tms. Minä olen askarrellut alempaan aukkoon suojan mutta ylempi oli viime talven suojatta. Saattaa olla että pölyn kannalta juuri se ylempi olisi oleellista tukkia
-
Webasto löytyy ja tottahan se on, että Volvo on tehty Pohjoismaisiin olosuhteisiin, joten maskisuoja ei ole välttämättömyys. Kun nykyisessä autossa on taas jäähdytysnesteen lämpötilamittari, jotenkin kiinnostaa maskisuojan vaikutus lämpenemisnopeuteen. Suoja maksaa n. 50€ eli ei ole kallis sijoitus. 2016 mallille ei näköjään ainakaan vielä löydy valmista maskisuojaa, joten jääköön ainakin toistaiseksi.
Tuolla SVH:lla (https://www.svh.fi/auto/maskisuojat/volvo/maskisuoja-volvo-xc70-14-16) näyttäis ainakin listoilla olevan uusimpiin XC70:iin sopivaa maskisuojaa. Nähtävästi tutkalle pitää leikata aukko, ei toimi ko maskin läpi, osuneeko sitten nuo kiinnikkeiden reiät myös tutkan kohdalle, jos nyt edes on valmiit paikat, maskin ritilikköhän on tutkan kohdalta umpinainen.
Mahtaisko tuo auttaa yhtään sisälämpötiloihin, ainakin tänään -18°C lämpötilassa kaupunkiin mennessä autossa oli kyllä aika viileä, aamulla tietty oli Webasto päällä ja vaikka ajaessa pisti lämmön säädöt lähes tappiin, niin ei sielä kovin lämmintä silti puhaltanut. Ja välillä oli Webasto päällä ajaessakin.