Se tuo mun välikysymys tais hiukka sotkea
Tuo mun volvon jarruvalohomma on muuten kehittynyt sangen mielenkiintoiseksi:
Vaimon perässä ajellessa huomasin että lisäjarruvalo ei olekaan täysin pimeenä. Se toimii mutta valoteho hyvin heikko. Yks ledi lisäksi täysin pimee. Kaiken huippu oli kun vaimo pysäköi ja sammutti pirssin ja piti jalkaa jarrulla niin jarruvalo kirkastu het ku auto sammu. Interesting..
Oisko tämä kaikki sit kuitenkin piuhoista johtuvata? Mistään en muuten löydä vastausta siihen että miten sen jarruvalon saa irti. Tossa hämärässä zoomailin ja huomasin pienet pyöreät tasanteen ja ne oli just loogisia ruuvinpaikoiksi. Onko siinä niinkuin jotkut filmi tarrat tulppana ja ne puhki/irti niin pääsee ruuveihin käsiksi? En jaksa uskoa että koko siipi pitää irrottaa ja purkaa mutta voihan se toisaalta niinkin olla jos ovat ajatelleet että ledit kestää niin kauan että ei tartte huollettavuutta satasella miettiä
Edit 30.1.2013
Paremmassa valossa (ja kurat pois pyyhittynä..) sieltä löyty pikkuruiset luukut jotka lähtee ruuvitaltalla vääntäen irti ja sieltä paljastuu torx ruuvit. Nyt on kyllä pakko sanoa että ei ole ollut spoilerin suunnittelijalla paras mahdollinen päivä. Jarruvalo on vain niillä ruuveilla molemmista laidoista kiinni. Keskeltä ei mitenkään. Melko höty kötöstys, etteivät häppee. Varmaan pärähtää aina kun luukun iskee kiinni ja olen välillä kuunnellutkin että onko luukun sisuksissa joku irti vaan se olkin tuo spoileri ja vissiin tuo jarruvalo. Löytyi volvo leima eli eiköhän tuo vieläpä oem kamaa oo. Noh, isse jarruvaloa ei voi korjata koska se näyttää olevan liimattu kasaan. Uutta sitten metsästämään vaan. Ja piuhat pitää kans käydä läpi. Rekkarivalot palaa enää vain kun luukku 45asteen kulmassa;-) Käsittämätöntä että 2006 vielä rullannut maailmalle pirssejä joissa piuhat ja liittimet ei kestä normaalikäyttöä. Nämähän oli niitä 70 luvun probleemia, luullakseni. Niin oli muuten käsijarrumurheetkin