Autoracing  KL-varaosat

Amazon 1970 2D B20E+AW70

  • 395 Vastauksia
  • 70189 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Amazon 1970 2D B20E+AW70
« : 24.11.2012, 16:40:00 »
Tällainen harrastepeli, jota olen vuodesta -08 käyttökunnostanut. Tekniikka ( B20A SU HIF6+M40), jarrut yms, yms. on käyty läpi. Toimii kuin junan wessa. Asiaan, tuli hommattua -73 145 GL ( B20E D-Jet + BW35 ) tekniikan luovuttajaksi. Siis, tulen laittamaan em. tekniikan aikanaan Amazoniin, mutta hitaasti ja varmasti. Tarinaa tulee, kun on sen aika.

Amazon kuvat. http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen+kuvat/Amazon+1970/

145 kuvat. http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen+kuvat/145+GL+1973+B20E+BW35/
« Viimeksi muokattu: 12.11.2018, 16:53:29 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa b21et

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #1 : 24.11.2012, 22:51:16 »
Onko tuo 145 oikeasti niin huono että kannattaa uhrata se, meinaan kun ei noitakaan liikaa ole enää jäljellä :'(  Itse ainakin näkisin mielummin tuon farkun kunnostettuna kuin amazonin b20e koneella, mut ei herneitä jokainenhan tekee omilleen mitä haluaa....

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #2 : 25.11.2012, 08:54:43 »
Se pitäisi käydä täydellisesti läpi, on seissyt 13v. Kun tekniikka on irroitettu, niin koppa tullee joskus myyntiin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #3 : 25.11.2012, 12:48:02 »
Onko tuo 145 oikeasti niin huono että kannattaa uhrata se, meinaan kun ei noitakaan liikaa ole enää jäljellä :'(  Itse ainakin näkisin mielummin tuon farkun kunnostettuna kuin amazonin b20e koneella, mut ei herneitä jokainenhan tekee omilleen mitä haluaa....

samaa mieltä.

mutta jokainenhan tekee niinkuin haluaa  O0

siisti ama :P
« Viimeksi muokattu: 25.11.2012, 12:57:19 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #4 : 25.11.2012, 22:10:12 »
Komea amazon ja huolella on näemmä rakenneltu. Edellisten kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä, että tuo 145GL on kyllä liian siisti ja harvinainen purettavaksi. Samaa tasoa kun korjaat sen 145GL:n niin sulla on Volvo, jota ei ole paljon kellään.  Kyllä kai D-jetronic-koneita ja tykötarpeita muutenkin löytää? Vaikka läpimädistä jenkkituoduista P1800ES-farkuista, joista ei enää kukaan autoa tee. Minullakin olisi tiedossa monta...

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #5 : 26.11.2012, 09:47:58 »
Komea amazon ja huolella on näemmä rakenneltu. Edellisten kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä, että tuo 145GL on kyllä liian siisti ja harvinainen purettavaksi. Samaa tasoa kun korjaat sen 145GL:n niin sulla on Volvo, jota ei ole paljon kellään.  Kyllä kai D-jetronic-koneita ja tykötarpeita muutenkin löytää? Vaikka läpimädistä jenkkituoduista P1800ES-farkuista, joista ei enää kukaan autoa tee. Minullakin olisi tiedossa monta...

+1, eli edellisten kanssa samaa mieltä.

Luulis noita tekniikoita löytyvän irrallaankin? Toisaalta, toi auto oli tosi pitkään nettiautos myynnis, eikä porukkaa tainnu paljon kiinnostaa. Vai oliko hinta sit yleisesti korkea?

Mutta, jos tää menee purkuun, niin tästä menee sentään osia toisiin vanhuksiin jne. Ei silleen, että kokonainen auto lähtee pihalta suoraan paaliin, kuten aika usein käy.  :idiot2:


Toisaalta jos haluut just sen ruisku-automaatti -yhdistelmän tosta, niin lyö aman tekniikka tohon ja läpikäynnillä leimalle?   ::)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #6 : 26.11.2012, 11:48:00 »
Olette varmaan oikeassa, mutta muutamia ruosteisia Volvoja vuosikymmenien saatossa olen parsinut, nyt ei enää se homma kiinnosta. Oli tosiaan kauan myynnissä eikä kelvannut, hinta oli mitä oli. Tässä on kuitenkin kaikki tarvittavat tekniikan osat samassa paikassa yhteensopivina ja toimivina. Olen koittanut haalia D-Jet osia, jotain löytyy ja jotain ei niin helpolla, esim. ECU:ja on jo 3 kpl. Kantta, imusarjaa, suuttimia, jakotukkia ym. ei tunnu löytyvän. Sekin on totta, että voi laittaa B20A tekniikan ja myydä sellaisenaan sitten joskus.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #7 : 06.12.2012, 18:25:58 »
No niin. Tänään, pakkasten helpotettua, tuli laitettua uudet sytkä osat ja uutta bensaa tankkiin lisäaineella 145:een. Lähti käyntiin kuin palmun alta. Seuraavaksi uudet öljyt ja venttiilien säätö, jonka jälkeen pitää keskittyä ruiskun hienosäätöön, ennen sen siirtoa Amazoniin. Siirrän vain kannen ( peruskorjataan ), ruisku-osat ( huolletaan, säädetään ja siivotaan ) ja nokka-akselin. Syystä, että Aman nykyinen moottori on kunnossa alakerrasta. BW35 sitten myöhemmin, kun ei tunnu löytyvän rattivalitsinta, josta on ostoilmoitus olemassa. Samalla pitää maalata loput Aman konehuoneesta ( tarrat paikoilleen ) lohko pitää maalata kokonaan. Startti pitää huoltaa ja maalata. Uudet koneen ja vaihdelaatikon kannakekumit...........Kaikki tämä sitten vasta keväällä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #8 : 05.10.2014, 03:27:08 »
Hiljaista on ollut tämä suhteen. On kuitenkin toiminut uljaasti kakkosautona, kun on tuota 765:sta pitänyt huoltaa ja vähän korjatakin. Iskarit on tullut vaihdetuksi ja uudet takavalot sekä hommattua D-Jet liittimiä.







Mutta sitten kävi näin ja meni suunnitelmat vähän uusiksi.









Ei muuta kun rypistyneet pellit vaihtoon ja matka jatkuu.









Uudet suoremmat osaa paikalleen, väri ei ihan täsmää, mutta maalaus sitten peruskorjauksen yhteydessä, joka näillänäkymin alkaa keväällä 2016.









Elämä jatkuu...
« Viimeksi muokattu: 07.01.2017, 15:24:53 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #9 : 25.04.2017, 13:28:40 »
Eipä ole ollut ongelmia tälläkään, kilometrejä tulee tasaisesti. Eilen katsastettu taas huomautuksitta, mutta matkalla kuskin ikkunamekanismi petti ja ikkuna tietysti jäi alas (+1 ast C). Tutkimus osoitti, että veivikoneistosta oli akseli irronnut, se oli äkkiä hitsattu. Lipsuminen jatkui kuitenkin edelleen. Vika paikallistui vaijerissa olevaan pitimeen, joka oli irronnut vaijerista. Vaijeri siis kulki hyvin, mutta lasi ei liikkunut. Venetarvikkeista löytyi tarpeeksi pienet vaijerilukot, ne paikalleen niin taas rokkaa.



Näin...
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #10 : 25.09.2018, 16:54:35 »
Aivan kuten edellisessä viestissä totean, ei ongelmia, toimii kakkos- ja vara-autona loistavasti. Tämä ei tielle jätä niin kuin nuo uudemmat (1992 965) tietokone vehkeet. No ei sentään, toimii sekin loistavasti.
Pikkuhiljaa olen ryhtynyt hankkimaan osia ja muuta tulevaa peruskorjausta varten. Löytyi pilaamaton kojelautakin ei tarvitse kun peittää ryyppyvaijerin reikä:)
Tuo Ignition123 virranjakaja menee heti paikoilleen niin saa testattua loppuuko se pienen pieni nypytys tasakaasulla.
Se toimii myös sitten aikanaan B20E koneessa. Uusi puola tietenkin kaveriksi.
Olen alustavasti tutkiskellut firmoja, joka pystyisi muokkaamaan AW70:n kaavelin pystykoneelle. Saa vinkata, jos joku tietää Turun seudulla sellaisen.







Varmaan seuraavaksi etupalkki ja tukivarret puhallukseen. 140 taka-akseliin vaihtaa Aman tukivarsien kiinnitysraudat ym...

Kokeilin, että miltä näyttäisi lokasuojamerkit oikealla värillä maalattuna. Kohtuulliset, pitää ostaa uudet ja maalata ne kultavärillä.



« Viimeksi muokattu: 25.09.2018, 16:57:25 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #11 : 10.11.2018, 10:20:01 »
B20E moottorin purkua aloittelin.





Moottorihan on 1973 mallisesta autosta (145GL) ja valunumero on 1000 006, mutta moottori on kuusipulttisella kampiakselilla.
Eikös nämä "miljoonalohkot" pitänyt olla jo kahdeksan pulttisia?

PostNord kuljettaa omaan rauhalliseen tahtiin tulossa olevaa adapteria, joka kääntää AW70:n sopivaksi B20:een.
Kuvia siitä, kunhan saapuu.
Tuolta tulee adapteri http://www.hukebasart.nl/huke/en/?Clutchhouses


« Viimeksi muokattu: 11.11.2018, 12:23:19 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #12 : 12.11.2018, 13:24:02 »
Adapteri kotiutunut.





Sitten pitää seuraavaksi lyhentää kaavelia 28mm.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #13 : 12.11.2018, 13:43:08 »
oliko toi 145 joskus myynnissä backfältillä,semmonen mielikuva ois mulla?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: Amazon 1970 2D
« Vastaus #14 : 12.11.2018, 13:50:07 »
Oli.
Itse ostin sen Salosta 2012.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Autoracing  KL-varaosat