Ateho  Elekma

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 342717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #30 : 29.01.2011, 12:56:00 »
Pistät tuon uuden vauhtiksen kaveriksi V70II korisen tdi:n asetelman niin kestää sopivalla ahtimella päälle 600nm. 2500rpm kohdilta kestää ottaa jo reilut 500nm, 3000rpm kohdilta reilusti enemmän
« Viimeksi muokattu: 29.01.2011, 12:57:32 kirjoittanut eerop »
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #31 : 30.01.2011, 13:09:53 »
Tässä kun puhutaan viristä niin kysäsen osittain teoreettisen kysymyksen.... bensapuolella painekotelon muoto ja tilavuus tuntuu olevan oleellinen asia moottorin tehoihin... onko diiselissä sama asia vai eroaako paljonkin?? kaasuläppää kun ei ole niin....

Eli jos teoriassa tekis semmosen imusuppiloilla olevan pitkän imusarjan diiselille jossa olis painekotelo sen 1,7 kertaa moottorin tilavuus niin se olisi hyvä verrattuna vakioon? vai onko mitään väliä kun mennään koko ajan ylipaineella...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #32 : 30.01.2011, 15:36:22 »
kyllähän se parempi olisi ihan varmasti. on vaan pikkusen tuo tila tässä tdi:ssä ongelmana kun ei mahdu tuon pakosarjan takia kummoista tekemään. kokeilun arvoinen varmasti

tuo am-worksin wrc sarja olisi hyvä kyllä kokeilla tuohon imusarjaan ihan kokeilu mielessä
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #33 : 31.01.2011, 19:42:13 »
Pistät tuon uuden vauhtiksen kaveriksi V70II korisen tdi:n asetelman niin kestää sopivalla ahtimella päälle 600nm. 2500rpm kohdilta kestää ottaa jo reilut 500nm, 3000rpm kohdilta reilusti enemmän

Onko näistä kestolukemista faktaa olemassa? toisin sanoen: onko esim. omastasi jarrutettu luistamatta vastaavia tuloksia noilla emmeillä?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #34 : 31.01.2011, 20:56:14 »
Esa-sedän lukemia nuo ja sama setti silläkin, ei luistellut eikä täristellyt.

Omassani ei noin alhaalta tule tuommoisia vääntöjä, ainakaan tuolla gt32:lla
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011, 20:58:35 kirjoittanut eerop »
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa 2.5TDI

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #35 : 31.01.2011, 22:46:06 »
Täytyy hieman oikaista. Nuo Eeron mainitsemat lukemat oli kovalla vauhtipyörällä rajoittamattomana mitattuja. Orkkis vauhtipyörällä, kytkinlevyllä ja asetelmalla mitattu rajoitettu vääntö on 2500 rpm 400nm, 3000-3500 rpm 510nm. Väännöt on rajattu tuohon 3500 rpm asti, jonka jälkeen lähtee hiljakseen laskemaan itsekseen ollen maksimi kierroksilla 5076 rpm 360nm. t. ex esa-setä, nykyisellä foorumilla nimim. 2.5TDI.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #36 : 02.02.2011, 14:27:03 »
Mitä suuruusluokkaa muuten kustantaa (esim.Karala) dynossa ohjelmointi?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #37 : 02.02.2011, 21:54:21 »
Fin-Dieselillä taitaa olla siinä 500€ nurkilla

http://www.findiesel.fi/fi/Etusivu.html
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #38 : 03.02.2011, 10:01:15 »
Asiasta hernevelliin niin ootko eerop käyny findieselillä... pitäs oma käyttää penkissä tuolla nyt keväällä kun syksyllä en kerenny ja en ala vanteiden kanssa veivaamaan pakkasilla, liian laiska semmoseen...

Niin vaan että minkälaisia lukemia tullu tuolta... Pitäs muutenkin findiiselin palveluja käyttää, suuttimia etsiä jne.. niin mulla on sit pikkulohko ei 2.5 TDI
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa 2.5TDI

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #39 : 03.02.2011, 11:34:09 »
Mulla penkitetty molemmissa (Fin-Diesel & Karala) 1:n kw:n ja 20nm:n tarkkuudella molemmista dynoista samat lukemat.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #40 : 03.02.2011, 12:50:55 »
Onhan tuolla tullut käyttyä monesti. Ei kylläkään nykyistä autoa tullut lähtötilanteessa penkitettyä artun penkissä. Kunhan olen saanut kaikki kamat kiinni ja softaa hierottua niin pitää se tuolla penkittää.



V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa Sami_H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #41 : 07.02.2011, 12:15:37 »


Softaa taitaa hieroa jyväskylän seudulta kaveri, kannat jo juottelin ecuun ja kokeiltiinkin etukäteen(vakioon) muutamia muutoksia hyvin tuloksin.

Maffiksi tulee itselle vemssin 4bar mappi anturi. Suoraan vaan maffin tilalle ja kun mennään hukkaportillisella niin vakio mapin voi softasta unohtaa pois kun se ei riitä kuitenkaan

Ajetaan siis pelkästään ns. maffilla joka onkin map anturi niin eipähän mene rikki niin herkästi,näin saadaan tuo kauheasti ahdistava maffi pois välistä


Milläs boksilla tämä on?
Tuo modi vaikuttais hyvältä omaankin, jahka ahdin on vaihdettu.

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #42 : 08.02.2011, 07:10:43 »
Vanhemmalla luukkumaffilla elikkä 15.7



Kyllähän tuo maffi näissä ahistaa ihan reilusti mutta tuolla siitä pääsee edullisesti erilleen
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #43 : 19.02.2011, 14:04:44 »
Sain omani pyörimään tänään aamusta Ultime2 suuttimilla, kyllähän tuo käy vähän erilailla uudella nokalla ja noilla suuttimilla. Vähän meinasi jo säikäyttää kun ei lähtenyt lämpimänä pyörimään, piti vähän naputella pumpun kantta että jaksaa aukaista suuttimia

Kenties penkkiin ensi viikolla miedoilla säädöilllä jos vaan saan kaiken valmiiksi siihen mennessä, vakio kuulerilla toistaiseksi niin ei mennä kovilla paineilla
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #44 : 21.02.2011, 20:30:28 »
Voisiko joku mitata läppämaffin imulämpömittarin ja tuon läpän piuhat. Kerkesin omastani myymään tuon maffin jo pois niin ei ole enää mistä mitata eikä autodata anna oikeita piuhoja jostain syystä.


Pieni testiajo tehty, vikatilassa kylläkin.. ahtoja nostaa paikallaan polkiessa n.0,5bar todella pienillä syötöillä muttei vetoja ole vakion vertaakaan, vielä  ;)

Äänet on jotain ihan mielettömän hienoa  8)
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

 

Futurez  Kulkukoira