Samppasport  Futurez

945 eli luisupulkka!

  • 4 Vastauksia
  • 4494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rotor3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
945 eli luisupulkka!
« : 20.01.2011, 19:51:46 »
morjens ekaks kaikille tasapuolisesti! eka volvo projekti josta tarkotus jalostaa remontti/käyttis/drifteri eli aluksi joutuu pitää rakentelu halut aisoissa.
volvohan oli 940 2.3turbo varustetasosta tai sellasista ei ole havaintoa (en ole volvotietäjä!) 288tkm oli ajettu ku ostin nyt 295tkm.


eli pakolliset tuunaukset kirkkaa lyhdyt,vilkut ja tiestysti hirvitarrat!!


ja takana on tapahtunu sellasta eli ledit parkkeihi ja sit 3" putkisto katilta taaksepäin.


konehuone näyttää vielä aikalailla originaalille .. bleedi ja ilmanputsarinkotelon reikiä lukuunottamatta.

suunnitelmissa olis saaha voimaa lisää ja siihen lääkkeitä löytyy vanhasta projektista jääny garretin kuulalaakerihyrrä ja ruottista hommattu pakosarja.
seuraavaks pitäs tilata jonkun sortin lastu ja suuttimet! ja tietysti viat korjata eli kardaani täristää helkutisti ja öljyä vuotaa vähä sieltä ja täältä.

ja kommentteja vinkkejä toivoisin ku en ole näitten volvojen kanssa hirveesti pelaillu. varsinkin tuohon kilowattien metästykseen
945 230fk -96 290tkm
bmw 116i -08

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vs: 945 eli luisupulkka!
« Vastaus #1 : 20.01.2011, 20:50:25 »
siisti peli tuosta hyvä lähteä jalostamaan O0
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 945 eli luisupulkka!
« Vastaus #2 : 20.01.2011, 21:00:41 »
Varsin siistin näköinen peli. Tuo valkoinen kyllä vaan sopii niin hienosti farkkuun !

Näyttäis äkkiseltään olevan B230FK, elikkäs matalapaine puhallettu. Mittaristossa ei liene ahtopainemittaria ? Jos näin on, niin vakiona 0,3bar paineella saavutettiin huima 99kw (136hv) teho. Eli jotain tarttis tehdä. Bleedi tai rajapaine venttiili hukkiksen ohjausletkun väliin, ja voit nostaa paineet maksimissaan 0,8bar:iin. Tätä varten on tietysti hyvä asentaa jonkinlainen asteikollinen painemittari. Sitten kun nälkä kasvaa syödessä, niin lastut sekä bensapuolelle että sytkään, niin vakioromuilla voit nostaa paineet 1,3bar:iin. Tästä ylöspäin joutuu jo vähän tekemään muutakin, kuten parempi cooleri ja isompi hyrrä.

Näillä pääsee jo alkuun. Jossain vaiheessa alkaa pitovaikeudet sekä renkaissa että kytkimessä (jos siis manuaali), mutta siihen löytyy onneksi lääkkeitä  ;D

Jotain ideaa ja varoittavia esimerkkejä löytyy myös täältä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=891.0
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa rotor3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 eli luisupulkka!
« Vastaus #3 : 20.01.2011, 21:36:09 »
Varsin siistin näköinen peli. Tuo valkoinen kyllä vaan sopii niin hienosti farkkuun !

Näyttäis äkkiseltään olevan B230FK, elikkäs matalapaine puhallettu. Mittaristossa ei liene ahtopainemittaria ? Jos näin on, niin vakiona 0,3bar paineella saavutettiin huima 99kw (136hv) teho. Eli jotain tarttis tehdä. Bleedi tai rajapaine venttiili hukkiksen ohjausletkun väliin, ja voit nostaa paineet maksimissaan 0,8bar:iin. Tätä varten on tietysti hyvä asentaa jonkinlainen asteikollinen painemittari. Sitten kun nälkä kasvaa syödessä, niin lastut sekä bensapuolelle että sytkään, niin vakioromuilla voit nostaa paineet 1,3bar:iin. Tästä ylöspäin joutuu jo vähän tekemään muutakin, kuten parempi cooleri ja isompi hyrrä.

Näillä pääsee jo alkuun. Jossain vaiheessa alkaa pitovaikeudet sekä renkaissa että kytkimessä (jos siis manuaali), mutta siihen löytyy onneksi lääkkeitä  ;D

Jotain ideaa ja varoittavia esimerkkejä löytyy myös täältä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=891.0

mitenkähän suuttimet riittää noissa 1.3bar ahoilla mukana..  aika jännä sulla taitaa olla samanlaiset ongelmat ku mulla kardaanin kanssa vaihoin sen tukilaakerin ja sen kumin + ristikot nii ei tunnu ku koventuvan tuo tärinä .. alkaa jostain 65km/h ja jatkuu sinne sataseen! vian oon paikallistanu siihe etupätkään oisko mullakin sitten se tukilaakerin asennus menny keturalleen?!

piruvie ku se nälkä kasvaa nii nopiaan

tuo pitäs asennella vaikka näyttäs että ei se kyllä mahu sinne millää varmaan ottaa ahin kiinni öljynsuodattimeen
mutta pitää kyllä ennen nuitten asentelua yrittää katastaa tuo.
945 230fk -96 290tkm
bmw 116i -08

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 945 eli luisupulkka!
« Vastaus #4 : 20.01.2011, 21:46:03 »
Mulla on vielä leimaa jäljellä, voin ottaa hyrrän ja tuubisarjan koekäyttöön siksi aikaa  ;D

Ei vaan, tarttis ehkä ensin panostaa tuohon ajomukavuuteen. Luulen että mun kannatinkumin vaihto aiheutti sen, että etummaisen ristikon kulma muuttui hieman. Ja vaikka se käsin pyörittelemällä tuntui jämäkältä, on se ehkä kuitenkin kulunut ja aiheuttaa nyt sitten tärinää. Ravistuksen huomaa nimittäin jo kolmenkympin vauhdissa, kun hieman vedättää tai nostaa kaasua. Epätasapaino ei noilla nopeuksilla vielä tunnu, eikä varsinkaan ole riippuvainen vedosta/jarrutuksesta.

Kävin tänään jo hakemassa uudet ristikot, jos vaikka viikonloppuna saisi vaihdettua. 
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo